پرش به محتوا
خانه » سئو چیست؟ درباره متخصص سئو بیشتر بدانید

سئو چیست؟ درباره متخصص سئو بیشتر بدانید


این باید به دلیل یک سوال یا کنجکاوی باشد که تاکنون داشته اید. کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو کردید. پس از زدن کلید enter، با سایت های زیادی برخورد کرده اید که اطلاعاتی در مورد موضوع مورد نظر شما ارائه کرده اند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این رتبه بندی در گوگل تصادفی است یا طبق الگوریتم ها و قوانین خاصی؟ تفاوت بین سایتی که در صفحه اول رتبه 1 را دارد و سایتی که در صفحه دوم رتبه 10 را دارد چیست؟ بحث در اینجا بسیار مهم است سئو چیست؟ مطرح شده است و ممکن است به سوال شما پاسخ دهد. هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی بیشتر با شغل سئو یا کارشناس سئو است.

در این مقاله به دنبال پاسخ به سوالات زیر خواهیم بود:

سئو به چه معناست؟ سئو چیست؟ وظایف یک متخصص سئو چیست؟ برای حرفه ای شدن در سئو چه مهارت هایی را باید آموخت؟ چگونه شروع به یادگیری مهارت های سئو کنیم؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر کلمه رسالت زندگی در جستجوی گوگل، مقاله زیر یکی از اولین مقالاتی است که مشاهده می کنید:

رسالت زندگی من چیست؟ نکات بسیار مهم و کاربردی برای کشف رسالت زندگی شما

این مقاله متعلق به سایت است تو بهترین خودت هستی رتبه بالاتری نسبت به سایر سایت ها دارد. به عبارت دیگر، سایت همه چیز را روی کلمه کلیدی ماموریت خوب زندگی انجام داده است. با این مثال می توانیم سئو را بهتر تعریف کنیم و آن را بهتر درک کنیم.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مجموعه فعالیت هایی است که برای بهبود عملکرد سایت شما انجام می شود تا بازدید بیشتری داشته باشید و به موقعیت های بالاتر در گوگل دست پیدا کنید.

مراقب این موضوع باشید سئو یا سئو این غیرقانونی نیست و ما قوانین موتورهای جستجو را دور نمی زنیم. بلکه هدف سئو مطابقت با قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو (مانند گوگل) است. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان و متخصصان سئو که سال ها در این زمینه کار کرده اند; سئو به عنوان روشی مطمئن و قوی برای رتبه بندی سایت ها معرفی شده است.

سئو چیست؟

اکنون که با تعریف سئو آشنا شدیم، باید به مهمترین سوال این مقاله پاسخ دهیم: سئو چیست؟ کارشناس سئو چه کاری انجام می دهد؟

سئو کار یک مرد با قوانین است سئو او سایت و الگوریتم های گوگل را می شناسد و سعی می کند با استفاده از آنها سایت مورد نظر را به رتبه های برتر برساند. منابع معتبر از کارشناس تولید محتوا به عنوان فردی یاد می کنند که هدفش افزایش رتبه سایت و رساندن آن به صفحه اول است.

یک متخصص سئو باید با عملکرد موتورهای جستجو آشنا باشد و روش های بهینه سازی را بیاموزد. یکی از مهمترین وظایف سئوکار یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سایت است. همچنین باید بتواند تولید محتوا را مطابق با انتظارات گوگل استاندارد کرده و در نتیجه سایت را بهبود بخشد. تمام این کارها، از جمله ایجاد کلمات کلیدی و بک لینک و بهبود محتوای سایت، بخشی از برنامه ریزی سایت برای رسیدن به موقعیت های برتر است. یکی دیگر از جنبه های مهم کار متخصص سئو، نظارت بر رفتار و سلیقه مخاطب است. بهتر است بدانید که امروزه گوگل سلیقه خود را بسیار شبیه به سلیقه مخاطب کرده است. بنابراین یک سئوکار حرفه ای باید استراتژی های خود را مطابق با سلیقه مخاطب تدوین کند.

چرا سئو مهم است؟

شاید حدود دو دهه باشد که کلماتی مانند سئو یا بهینه سازی سایت ذکر شده است. با این حال، امروزه سایت های زیادی وجود دارند که جستجو می کنند استخدام کار حرفه ای سئو هستند. در واقع بهتر است بگوییم که امروزه جنگی بین کسب و کارها برای رسیدن به جایگاه های برتر گوگل در جریان است. یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای پیروزی در این نبرد، استفاده از تکنیک های سئو است. با این تفاسیر باید دید که این سئو کار کیست که همه علمش دیوانه است؟؟! با ظهور پدیده اینترنت و راه اندازی موتورهای جستجو، بسیاری از کسب و کارها تصمیم گرفتند فعالیت خود را به صورت آنلاین آغاز کنند. به همین دلیل مشاغل زیادی ایجاد شد که قبلا وجود نداشتند.

هدف اصلی این کسب و کارها در واقع کمک به دیده شدن بیشتر و بهتر کسب و کار است. مجموعه این مهارت ها دیجیتال مارکتینگ نام دارد و سئو بخشی از آن است. ما به خوبی می دانیم که هر سایتی نیاز به تولید محتوا برای مخاطبان خود دارد. در مرحله بعد باید این محتوا را جلوی چشم مخاطبان جلوه دهد و قدرتمندترین روش برای رسیدن به این هدف استفاده از اصول سئو E. اما چرا برای سایت ها اینقدر مهم است که به رتبه های بالای صفحه اول دست یابند؟ افرادی هم هستند که فکر می کنند کافی است سایتشان به صفحه اول نتایج برسد. خوب، بیایید به مثالی که قبلا ذکر کردیم نگاه کنیم.

تجربه نشان می دهد که مخاطب پس از جستجوی کلمه مورد نظر خود از سایت اول تا سوم وارد می شود. اما به ندرت پیش می آید که افراد سایت های زیر را نیز مطالعه کنند. بیایید فرض کنیم که مخاطب یک جستجوی کلمه کلیدی است رسالت زندگی او به بهترین سایت خود می رود و شروع به خواندن مقاله می کند. سپس به قسمت محصولات رفته و محصول را دانلود کنید معنی و رسالت زندگی را کشف کنید خرید پس با توجه به این مثال به معادله بسیار مهم زیر می رسیم:

موقعیت بهتر در گوگل = افزایش فروش و کمک به شناخته شدن بیشتر برند مورد نظر

بازار کار سئو در ایران

در این قسمت از مقاله متوجه شدیم که سئو چیست و همچنین با اهمیت سئو آشنا شدیم. موضوع مهم دیگر بازار کار سئو در ایران است. با خواندن قسمت قبل، احتمالاً متوجه شدید که آینده شغلی سئو چقدر روشن است. طبق آمار، حدود یک میلیارد وب سایت وجود دارد که همه آنها به سئو حرفه ای نیاز دارند. البته گزارش ها مشخص است که تعداد سایت ها در حال افزایش است و افراد بیشتری تصمیم به ورود به فضای وب گرفته اند. با توجه به موقعیت شغلی مناسب سئو، می توانید کار خود را به عنوان یک متخصص سئو شروع کنید. بنابراین متوجه می شویم که کار سئو نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان یک مهارت درآمدزا است.

یکی از مزیت های مهم سئو کار، امکان انجام آن از راه دور است. شما می توانید این شغل را به صورت تمام وقت یا پاره وقت و در محل یا خارج از محل کار کنید. گاهی اوقات یک تجارت آنقدر بزرگ است که به یک تیم سئو نیاز دارد. یک خبر خوب دیگر در این باره وجود دارد؛ امکان کارآموزی سئو شرکت هایی هستند که تمایل دارند فردی را به عنوان کارآموز سئو به مجموعه خود دعوت کرده و به او آموزش دهند. شاید دلیل کار آنها این باشد که امروزه افراد کمی هستند که در زمینه سئو مهارت کافی دارند.

چگونه یک متخصص سئو شویم؟

در حال حاضر هیچ رشته ای در دانشگاه برای آموزش سئو وجود ندارد. به همین دلیل، هرکسی که قصد یادگیری سئو را دارد، باید آستین ها را بالا بزند و شروع کند. در این راستا آموزشگاه ها و سایت های معتبری وجود دارند که به ارائه آموزش سئو و آموزش سئو می پردازند. از سوی دیگر، سئو بیشتر تابع تجربه و تمرین است تا مجموعه ای از قوانین از پیش تعیین شده. بنابراین یادگیری سئو یک کار آزمایشی است و باید با کار عملی بر آن مسلط شوید. بنابراین به طور خلاصه راه های ورود به سئو کار را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • شرکت در دوره های آموزشی سئو که توسط موسسات آموزشی برگزار می شود.
  • استفاده از منابعی مانند Moz.com که در آموزش سئو تخصص دارند.
  • شروع به کار به عنوان کارآموز سئو در شرکت هایی که به کار سئو نیاز دارند.
  • روش دیگری که توسط متخصصان سئو توصیه می شود؛ آنها روی وب سایت شخصی خود کار می کنند. به این ترتیب، ابتدا یک وب سایت برای خود راه اندازی می کنید (مثلاً با وردپرس). در مرحله بعد باید سعی کنید هر آنچه را که از طریق آموزش یا تجربه آموخته اید در سایت خود اعمال کنید.

وظایف یک شغل سئو چیست؟

  • بررسی کامل محتوای سئو
  • جستجو کنید تا کلمات کلیدی قوی پیدا کنید تا ترافیک بیشتری برای سایت خود داشته باشید
  • بهبود تجربه کاربری با نزدیک کردن امکانات سایت به سلیقه مخاطب
  • ایجاد بک لینک (ارجاع لینک به سایت)
  • تجزیه و تحلیل رقبا و تلاش برای بهبود سایت
  • یافتن نقاط ضعف سایت و تلاش برای بهبود آنها
  • تحلیل داده ها
  • بررسی و تصحیح لینک های خارجی و داخلی
  • آدرس اینترنتی را بررسی و بهبود دهید
  • بهینه سازی کد
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید و اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید

مهارت های مورد نیاز یک متخصص سئو

  • آشنایی و تسلط کامل به سئو داخلی و سئو خارجی
  • ساخت بک لینک های لازم برای سایت
  • آشنایی کامل با الگوریتم های گوگل
  • آشنایی با استراتژی محتوا و بازاریابی
  • تسلط به زبان های برنامه نویسی html، scss و php
  • کار با نرم افزار مدیریت داده
  • آشنایی با نرم افزارهای استخراج و تجزیه و تحلیل داده ها (Google Analytics)

داشتن مهارت های زیر شما را به یک حرفه ای سئو تبدیل می کند:

  • مهارت مدیریت زمان
  • توانایی کار گروهی
  • به روز نگه داشتن اطلاعات شما
  • مهارت های تفکر انتقادی
  • مهارت های تحلیلی
  • تحقیق مستمر
  • یادگیری زبان انگلیسی برای مطالعه منابع خارجی
  • دقت و تمرکز بالا در هنگام انجام کار

چالش اصلی کار سئو چیست؟

بدیهی است که هر شغلی مزایا و چالش هایی دارد. در این قسمت سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم که چالش اصلی و مهم سئو کار چیست؟ پاسخ این است که گوگل به تغییر الگوریتم های خود ادامه می دهد و چالش یک متخصص سئو از اینجا شروع می شود. با توجه به تغییرات مداوم در استانداردهای موتورهای جستجو، یک متخصص سئو باید همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارد. به عبارت دیگر، یک متخصص سئو می تواند شب ها بخوابد و صبح ها با تغییر الگوریتم های گوگل بیدار شود! به همین دلیل، یکی از مهارت هایی که در بالا ذکر شد، توانایی به روز ماندن است. سئوکار باید مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشد و بتواند دانش خود را از طریق خواندن بهبود بخشد.

ارتباط عمیق بین سئو و تولید محتوا

به گفته یکی از دوستانم که بازاریاب دیجیتال است، محتوا جناح راست سئو است. معمولا افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند با سئو نیز آشنایی دارند. از طرفی سئوکاران نیز باید با محتوا نویسی آشنا باشند و بتوانند محتوای سایت را بهبود بخشند. به طور کلی اگر بتوانید توانایی های خود را در دو حوزه تولید محتوا و سئو اثبات کنید; پیشرفت بزرگی خواهید داشت.

آخرین کلمه

به طور خلاصه در پاسخ به این سوال که سئو چیست باید بگوییم که افزایش بازدید سایت است. کار سئو ساده نیست و گاهی پیچیده است و نیاز به تمرکز دارد. اما شما می توانید با کسب مهارت های بهینه سازی سایت خود را به عنوان یک متخصص سئو معرفی کنید. همانطور که گفته شد، منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری استفاده کنید. کسب و کارهای زیادی وجود دارند که به خدمات سئو نیاز دارند و همین عامل باعث افزایش هزینه های سئو می شود. اگر می توانید سئو سایت را یاد بگیرید; سایت های زیادی هستند که مشتاق همکاری با شما هستند.

آیا تا به حال تجربه تحصیل یا کار به عنوان کارشناس سئو را داشته اید؟ لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *