پرش به محتوا
خانه » اصول مهم در طراحی یک سایت

اصول مهم در طراحی یک سایت

مهمترین عنصر در طراحی سایت چیست؟

این سوالی است که ذهن شما را مشغول کرده است، نگران نباشید، ما در زیر به آن پاسخ داده ایم.

اولین وب سایت در سال 1991 طراحی شد. بنابراین مردم سال هاست که وب سایت می سازند، از سال 1991 بیش از 1 میلیارد وب سایت طراحی شده است.

با توجه به امکانات وب سایت های مختلف، افراد زیادی به دنبال ایجاد یک وب سایت مناسب هستند. طراحی یک وب سایت در واقع به اشتراک گذاری محتوا با جهان است.

بنابراین، هنگامی که محتوای خود را در سایت آپلود می کنید، وارد دنیای گسترده اینترنت می شود. سایت های مختلفی در زمینه خرید آنلاین، تولید محتوا، دانلود فیلم و … وجود دارد.

حضور شما در دنیای اینترنت باعث پیشرفت کسب و کار شما می شود. عوامل مختلفی در ایجاد یک وب سایت دخیل هستند، مهمترین عنصر در طراحی وب سایت، حرفه ای بودن طراحان قسمت های مختلف وب سایت است.

شاید ایجاد یک وب سایت به خودی خود کار سختی نباشد، اما مهم این است که سایت شما تا چه حد در گوگل با ارزش شناخته می شود و اهمیت سایت زمانی مشخص می شود که سایت شما کاربران را جذب کند و در نهایت نیاز کاربران را برآورده کند.

وجود شما به عنوان یک طراح که تمام اصول طراحی سایت یا حداقل اکثر اصول و عناصر را می داند بی فایده نخواهد بود.

اصول مهم در طراحی سایت

توجه به مهمترین عناصر در طراحی سایت باعث بهبود وب سایت شما می شود. بنابراین رعایت اصول مهم طراحی در هنگام ساخت سایت ضروری است. رعایت المان ها در طراحی سایت منجر به ظاهر حرفه ای طراحان می شود و اعتبار سایت را نیز تعیین می کند.

اصول زیر می تواند به عنوان یک راهنما استفاده شود. بنابراین نمی توان این اصول را قانون نامید. برای طراحی وب سایت ابتدا باید اصول طراحی را یاد بگیرید و در نهایت باید تغییرات لازم را در جزئیات انجام دهید.

رعایت اصول در قسمت های مختلف وب سایت از جمله بدنه اصلی و … کاربر را از سردرگمی دور نگه می دارد و کاربر به محض ورود و انتخاب چند گزینه به هدف خود می رسد.

📷

تعادل در طراحی سایت

از جمله مهمترین عناصر در طراحی سایت ایجاد تعادل است که این تعادل را می توان مشاهده کرد. به همین دلیل توجه به این موضوع بسیار مهم است.

یکی از روش های ایجاد تعادل، تقارن است. این به معنای ایجاد یک خط خیالی در وسط وب سایت است. دو نوع تعادل طراحی وب سایت وجود دارد:

تراز متقارن: همانطور که گفته شد با توجه به تعادل متقارن می توان یک خط فرضی در وسط صفحه ایجاد کرد و با طراحی یکسان دو طرف حالت آینه ای ایجاد کرد.

این نوع تعادل باعث ایجاد نظم در سایت می شود و کاربر هنگام مرور صفحه وب احساس خوبی خواهد داشت.

تعادل نامتقارن: این نوع تقارن احساس منحصر به فردی را در مخاطب ایجاد می کند، تعادل نامتقارن باعث ایجاد تعادل بصری در دو طرف سایت می شود. اما با توجه به تفاوت ترتیب عناصر مختلف.

تضاد در طراحی سایت

در جهان سیاه و سفید، آبی و قرمز، و هزاران تضاد روشن وجود دارد که در حالی که متفاوت هستند، یکدیگر را تکمیل می کنند. بنابراین، وجود دو چیز متفاوت در کنار هم، اگر به درستی انتخاب شود، نه تنها قبیح است; زیبا هم هست کنتراست در طراحی وب سایت زمانی استفاده می شود که یک طراح وب از متضادها در جای مناسب استفاده کند.

وجود کنتراست در تصویر یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی وب سایت است که کاربر را به بازدید از سایت ترغیب می کند. پرداختن به این موضوع نیز تجربه کاربری خوبی را برای کاربران ایجاد می کند.

انتخاب رنگ سفید برای پس‌زمینه سایت و انتخاب رنگ سفید برای متن امکان‌پذیر نیست، زیرا در هنگام مشاهده محتوا چیزی برای مخاطب قابل مشاهده نیست.

اگر صفحه سفید را انتخاب می کنید، رنگ متن باید سیاه یا رنگ دیگری باشد که با سفید متضاد باشد. کنتراست نه تنها برای نشان دادن تضادها استفاده می شود. همچنین برای نمایش یک شی در کنار اشیاء دیگر استفاده می شود.

https://seolanding.ir/10-ویژگی-مهم-در-طراحی-سایت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *