پرش به محتوا
خانه » انرژی مثبت | راههای داشتن انرژی مثبت چیست

انرژی مثبت | راههای داشتن انرژی مثبت چیست

  • از


اما یکی از موضوعاتی که شکل‌های مختلفی به اون میدیم همین انرژی مثبت چیست که داخل این آموزش تاثیر انرژی مثبت در زندگی، میخوایم به اصل موضوع انرژی مثبت چیست بپردازیم، و اصل انرژی مثبت چیست رو باهم درک کنیم تا بتونیم از اون در زندگیمون استفاده کنیم و همواره فردی با انرژی و باور مثبت باشیم.

چرا که در این روزگاری که همه دم از ناامیدی و تنبلی میزنن شما میتونی با داشتن انرژی مثبت و حال خوب و باور درست بهترین افراد از نظر ذهنی و جسمی و مالی و… در کنار خودت داشته باشی چرا که یک نوع ثروت محسوب میشه و هرکسی قادر به دست یافتن به این ثروت نیست.

فقط کسایی که با تموم وجود میخوان که پر انرژی و احساس خوب باشند میتونن این ثروت بسیار تاثیرگذار را در زندگیشون داشته باشن که در ادامه بیشتر به مواردی که به داشتن انرژی مثبت میشه را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

برای شنیدن فایل صوتی آموزش تاثیر انرژی مثبت در زندگی رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و لذت ببرید:


برای دانلود فایل صوتی این آموزش کلیک نمایید…

یکی از نکاتی که در اون برای خود ما هم جالب بود در زندگی اینه که ما میایم به تعاریف مختلف و شکل‌های مختلف به موضوعاتی که در ذاتشون ثابت هستن معنا و شکل میدیم، برای مثال ما میتونیم خواسته‌های که داریم رو در ذهنمون بسازیم؛

و در اثر حرکت کردن و فرستادن انرژی برای اون خواسته اون رو به وجود میاریم، اما ما اون رو به شکل‌های مختلفی تحت عنوان قانون جذب، فرکانس، ارتعاش، کائنات و … می‌شناسیم، که در واقع مجموع اینا به یک موضوع ثابت اشاره داره.

انرژی مثبت یعنی انتخاب کنی که انرژی داشته باشی و با تخیل درست و هدف دقیق یه خواسته ی رو پیش ببری و در نهایت بهش برسی، خواسته ی که همه ی انسان ها بهت میگن تو نمیتونی، اما تو با قدرت ایمان میگی باید بشه و براش قدم بر میداری فارغ از هزارن مسئله و چالش، که با حل مسئله بهشون میرسی.

انرژی مثبت درمانی چگونه عمل میکند؟

بزارین در گام اول با یکی از درک‌های مهم و ارزشمند شروع کنیم که خود ما از درک اون و رسیدن به اون لذت بردیم اینکه ما در دنیا دو قطبی زندگی می‌کنیم شکی نیست، و همه ما میدونیم در هر جنبه‌ای از زندگی ما میتونیم یا در جهت مثبت یا در جهت منفی اون حرکت کنیم این موضوع تا اینجا برای خود من هم قابل قبولِ اما اینکه منبع و اساس این انرژی چیه مطلبی بود که به دنبال درک اون بودم.

انرژی مثبت و کائنات

شاید اشاره کردن به این درک برای هر کسی در زندگی کمی چالش‌ برانگیز باشه اما بهتره که به خودمون اجازه درک این رو بدیم منبعی که دنیا روی اون قرار داره، و ما داریم با اون زندگیمون رو پیش می‌بریم یک منبع هست.

در واقع ما در این دنیا دو منبع نداریم یعنی ما نمیتونیم این ادعا رو داشته باشیم که هم منبع انرژی مثبت داریم و هم منبع انرژی منفی، ما یک منبع داریم و اون منبع مثبته و منفی‌های که ما در زندگی تجربه می‌کنیم بدلیل نبود انرژی هست، در واقع خلا و نداشتن انرژی مثبت رو انرژی منفی مینامیم که زیاد تعریف کاملی نمیتونه باشه که در ادامه بیشتر انرژی مثبت چیست رو توضیح میدیم.

یک مثال برای درک بهتر انرژی مثبت

برای درک بهتر این موضوع بزاریم با یک مثال این رو توضیح بدم که خیلی قابل لمس‌تر باشه تنها زمانی تاریکی به وجود میاد که ما نور رو از بین ببریم، در واقع تاریکی از خودش هیچ گونه منبعی نداره و تا زمانی که روشنایی هست تاریکی وجود نخواهد داشت.

وقتی ما روشنایی رو از بین ببریم تاریکی به وجود خواهد آمد، این موضوع هم درباره انرژی مثبت صدق میکنه اینکه ما فقط یک انرژی داریم و اون انرژی مثبت است و انرژی منفی تنها و تنها زمانی به وجود میاد که ما منبع رو قطع کنیم.

انرژی مثبت در خانه

یکی از طرز فکرهای ما یا بهتره بگیم باورهای که وجود داره اینه که انرژی منفی همیشه هست و انرژی منفی قدرت خیلی بیشتری نسبت به انرژی مثبت داره، و برای اینکه ما انرژی داشته باشیم بایستی تلاش زیادی بکنیم،

و این در حالیه که وقتی به اطرافمون نگاه می‌کنیم می‌بینیم افرادی رو که در عین ساده زندگی کردن انرژی مثبتی دارن و حالشون خوبه بدون اینکه کارهای عجیب و غریبی رو انجام بدن تنها کاری که این افراد میکنن،

اینه که منبع رو همیشه به همراهشون دارن و این وصل بودن به منبع رو قطع نمی‌کنند.و در خانه  و حیط امن زندگیشون این انرژی رو اشاعه میدن و شاید شما تجربه کرده باشید وقتی به فضای زندگی این افراد وارد میشید انرژی و روحانی رو تجربه میکنین.

چگونه به خدا نزدیک‌تر بشیم؟

برای این موضوع بهتره که با خودمون و خدای خودمون رابطه بهتری رو داشته باشیم و یک رابطه نزدیک‌تر رو با خدای خودمون ایجاد بکنیم، که برای این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنم آموزش‌های رایگانی که در قسمت آموزش‌های توحیدی هست رو دنبال کنید اما، یکی از آموزش های تاثیرگزار برای داشتن انرژی مثبت آموزش عرفان روحانی ترین حالت درونی رو میتونید از طریق زیر رایگان دریافت کنید.

در جهت انرژی منفی تلاش نکنیم

پس بر اساس این توضیحاتی که تا اینجا باهم درک کردیم ما نباید تلاش کنیم که منفی بمونیم یا منفی هارو از زندگیمون از بین ببریم ما بایستی سعی کنیم انرژی مثبت رو به زندگیمون برگردونیم، و دوباره خودمون رو به منبع انرژی مثبت هست وصل کنیم

و برای این بهترین کار اینه که یاد بگیریم از زندگیمون و از داشته‌های که در زندگی داریم لذت ببریم، با توجه کردن به نداشته های که داریم در واقع داریم انرژی منفی رو به زندگی خودمون دعوت می‌کنیم که برای درک بهتر میتونید محصول چگونه از مسیر موفقیت لذت ببریم رو تهیه کنید.

حال بد داشتن طبیعیه اما در حال بد موندن اشتباهه

یه روز جمله جالبی رو خوندم که گفته بود به جهنم رفتن خیلی سخته و ما برای اینکه بخوایم به جهنم بریم بایستی خیلی تلاش کنیم، وقتی به این جمله فکر کردم دیدم در مورد مثبت موندن هم صدق میکنه

اینکه ما بخوایم منفی باشیم و منفی بمونیم به نظر من واقعاً سخته برای این موضوع بزارین یک مثال بزنم. شاید روزهای در زندگی باشه که یک نفر ناراحت باشه و این ناراحتی خیلی زیاد باشه اما با دیدن یا شنیدن یک مطلب جالب میتونه بخنده یا حتی حالش بهتر بشه،

در واقع خیلی راحت میتونه خودش رو از اون حالت منفی روحی بیرون بکشه اما حالا همین فرد رو تصور کنین که در یک مراسم شادی هست این فرد باید خیلی تلاش کنه که در اون محیط شادی ناراحت و غمگین بشه، پس با همین توضیحات ما میتونیم این نتیجه رو بگیریم که برای داشتن انرژی منفی ما بایستی خیلی تلاش کنیم و سعی کنیم که حالمون منفی بمونه و اون رو ادامه بدیم.

رهاسازی انرژی منفی=به وجود اومدن انرژی مثبت

یکی از ساده‌ترین راه کارهای که میتونم بهتون بدم برای این مورد اینه که خودتون رو از تلاشی که برای منفی‌ها زندگیتون میکنین رها کنین، در واقع انرژی منفی رو بی‌خیال شین و واسه یک لحظه هم شده به داشته‌ها و نعمت‌های که در زندگی دارین فکر کنین

این میتونه یک دروغ باشه که یک نفر بگه من داشته‌ای در زندگی ندارم، چون هر کسی در زندگی داشته‌ها و نعمت‌های زیادی رو داره اما ما یاد نگرفتیم که این داشته هارو ببینیم در آموزش سپاسگزاری در مورد این موضوع صحبت کردم که میتونین اون آموزش رو دنبال کنید.

وقتی ما این انرژی‌های منفی رو رها کنیم انرژی مثبت در زندگی ما به وجود میاد چون وقتی در جهت منفی حرکت نکنیم و اون رو قطع کنیم جنبه‌های مثبت زندگیمون خودش رو نشون میده و این کار رو میتونیم آروم آروم باد بگیریم.

برای انرژی مثبت داشتن گذشته را رها کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث میشه ما انرژی مثبت دریافت نکنیم اینه که خودمون رو درگیر گذشته بدونیم و در گذشته زندگیمون بمونیم اما این در گذشته بودن در زندگی اکثر ما انسان‌ها به همراه خاطراتی هست که انرژی منفی رو به همراه خودشون دارن در نتیجه ما نمیتونیم انرژی مثبتی رو دریافت کنیم.

برای این موضوع بایستی نگاه تازه‌تری رو به گذشته زندگیمون داشته باشیم تا بتونیم برداشت درستی رو داشته باشیم که در مورد این موضوع داخل سایت صحبت کردیم اما اگه بخوایم اینجا یک اشاره داشته باشیم.

میتونیم این رو بگیم که هر اتفاقی در گذشته درس‌های تلخ و شیرینی رو به همراه خودش داره اما ما همیشه درس‌های تلخ اون رو پیدا می‌کنیم و برای اینکه بتونیم بهتر به این قضیه نگاه کنیم باید بریم داخل اون موضوع به دنبال درس‌هایی شیرین باشیم،

تا بتونیم انرژی مثبت تازه‌ای رو دریافت کنیم و حس منفی اون گذشته رو کم‌رنگ کنیم این میتونه یک نگاه و یک باور مثبت و سازنده در مورد گذشته باشه برای دریافت انرژی مثبت تازه‌ای که اون رو حس کنیم.

نکته کلیدی انرژی مثبت

اگر ما در زندگی تلاش کنیم که به این انرژی مثبت درونی برسیم قطعاً بعد از رسیدن این انرژی و ایجادکردنش به سمت ما به روش‌های مختلف برمی‌کرده این روش‌ها میتونه وارد شدن یک فرد به زندگی، به وجود اومدن فرصت‌های جدید، مهیا شدن شرایط مثبت در زندگی و کلی مورد دیگر باشه .

وقتی اتفاق‌های مختلف مثبتی رو تجربه می‌کنیم و اونوقته که فکر می‌کنیم ما خوش‌شانس هستیم اما نکته این موضوع دقیقاً اینجاست که ما وقتی بیایم به روش‌های درست انرژی مثبت رو در درونمان و در زندگی‌مان ایجاد کنیم به روش‌های مختلف و اتفاق‌های مختلف این انرژی مثبت به ما برمی‌گرده.

پس وظیفه ما در مورد این موضوع ایجاد اون و ثبات دادن به انرژی مثبت هستش و وظیفه این دنیا و کائنات برگشت اون به زندگی ماست. برای ایجاد این انرژی درونی فقط کافیه که سراغ کارهای برید که حس خوب و انرژی خوبی رو به شما میده،

مادامی‌که ما در زندگی درگیر اون کار هستیم و داریم این انرژی مثبت رو در درونمان ایجاد می‌کنیم روند درست رو طی می‌کنیم و به‌اتفاق‌های که در بالاتر اشاره کردیم می‌رسیم و احساس خوب و حال خوب بیشتری رو تجربه میکنیم.

اما اگر مسیر رو اشتباه بریم اتفاق‌ها هم منفی خواهد بود پس اگر می‌خواهیم ببینیم انرژی مثبت رو در درونمان داریم یا نه به‌اتفاق‌های اطرافمان بیشتر دقت کنیم اون وقت درک می‌کنیم که آیا در یک مسیر درست هستیم یا خیر؟

برای داشتن انرژی مثبت در زندگی چکار باید کرد؟

شاید این سوال را داشته باشید که برای داشتن انرژی مثبت در زندگی راهکاری وجود دارد؟ جواب بله است در حال حاضر راهکارهای زیادی هست باید همه ی این راهکارها را انجام بدین شما می تونید از هر راهکار در شرایط مختص به خودش استفاده نمایید،

ممکن است که داشتن روحیه ای مثبت بعد از اتفاقات ناگوار پی در پی، کار بسیار دشواری باشد اما وقتی در جای مناسب از راهکار مناسب آنجا استفاده کنید سریع تر به احساس خوب و انرژی مثبت خواهید رسید.

چرا که هرچقدر انرژی مثبت درون شما کاهش پیدا کند، بدبینی شما نسبت به دنیای پیرامون خود نیز افزایش پیدا خواهد کرد پس با مثبت اندیشی، که امری ذهنی و عاطفی و ذهنی است که باعث افزایش احتمال موفقیت فرد و داشتن احساس خوب و حال خوب و امید به زندگی خواهد شد بیشتر آشنا شوید.

تعریفی که میشود برای خوشبینی در نظر گرفت به معنی نادیده گرفتن اتفاقات منفی نیست، بلکه به معنی پذیرش اتفاقات و رخدادهای به ظاهر بد است و تلاش برای تغییر آن ها می ‎باشد ذهن ثروتمند و مثبت، از قلب پر از ایمان به خدا سرچشمه می ‎گیرد در این مقاله به ارائه راهکار های مناسب برای تقویت انرژی مثبت درونی خود که جنبه اجرایی دارند خواهیم پرداخت.

1)سعی کنید از طبیعت پیرامون خود لذت ببرید

اینکه ما انتخاب کنیم که به چه صورت به اطرافمون نگاه کنیم تاثیر مستقیمی داره روی انرژی که در زندگی تجربه می کنیم، اگر بتونیم به صورتی به اطرافمون نگاه کنیم که به دنبال موارد انرژی بخش باشیم و همواره لذت ها و زیبایی هارو پیدا کنیم،

همین موضوع باعث میشه که انرژی مثبت ما در زندگی بالا بره و بتونیم اون رو بیشتر احساس کنیم پس به خودمون اجازه دریافت انرژی رو از محیط پیرامون بدیم، با توجه به طبیعت زیبایی که در کشورمون وجود داره به فاصله هر بیست یا سی کیلومتر یک طبیعت بکر و زیبا وجود داره،

اگر بتونیم یه روز در هفته رو به طبیعت پیرامونمون اختصاص بدیم و یک روز رو از سحر تا غروب رو در طبیعت بگذرونیم به دور از هرگونه تنش و اینترنت و موبایل، مطمئن باشید که هفته پیشه رو، سرحال زندگی خواهید کرد.

ما باید یاد بگیریم در لحظه زندگی کنیم و وقتی که به دامن طبیعت رفتیم دیگه به این فکر نکنیم که چند ساعت وایسیم و زودی بر گردیم که به بقیه کارامونم برسیم و در حین طبیعت گردی مدام موبایل دستمون باشه و تلفن های کاری و… رو پاسخگو باشیم همه چی رو در این روز تعطیل کنید و فقط به زیبایی ها و آرامش فکر کنید.

تحقیقات نشان می‎ده که گذروندن وقت در بیرون از منزل و به خصوص در طبیعت بکر و سرسبز باعث کاهش سطح استرس، تقویت حس جوانی، بهبود عملکرد و کارایی حافظه و در نهایت افزایش سلامت انسان خواهد شد.

2)با خود و دیگران با محبت باشید

یکی از درک های که در زندگی به اون رسیدم داشتمن قدرت زیاد محبت هستش در واقع وقتی بتونیم محبت رو به معنای واقعی درک کنیم اونوقت میتونیم پی ببریم که همین محبت چقدر می‌تونه در جنبه های مختلف ما در زندگی تاثیر گذار باشه،

و همواره باعث بشه که ما در انرژی تر زندگی کنیم.پس پیشنهاد می کنیم که محبت کردن رو یاد بگیریم و اون رو به خودمون و بقیه هدیه بدیم که برای درک بهتر محبت توصیه می کنیم آموزش محبت رو دنبال کنید.

یافتن راه های مناسب برای محبت کردن به خود و دیگران، حتی لبخند زدن به آن ها نه تنها باعث ایجاد حسی خوشایند در آن ها می ‎شود بلکه باعث تقویت روحیه و حس سرزندگی در شما و طرف مقابلتون خواهد شد.

انجام هر کار خیر و به ظاهر کوچکی که در توان خود در حق دیگران دارین، باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما و دیگران میشه و باعث حواس پرتی موقتیتون از مشکلات و مسائل حال حاضر زندگی شما خواهد شد،

به همین خاطر میتونید محصول دوره جامع عزت نفس و اعتماد به نفس که در 19 ساعت به صورت تخصصی هر دو حوزه رو به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده و برای هر موضوع تمرینات و راهکارهایی رو قرار دادیم که شما به راحتی به فردی با عزت نفس و اعتماد به نفس تبدیل خواهید شد.

3)سپاسگزاری کنید و سپاسگزار باشید.

توجه به نعمت ها و چیزهای مثبت زندگی و قدردانی و سپاسگزاری بخاطر آن ها، راهی بسیار عالی برای تقویت روحیه و حس مثبت اندیشی شما و دیگران خواهد بود چرا که باعث میشه چرخه انرژی مثبت به جریان بیوفته و همواره انسان های زیادی به هم انرژی رو منتقل کنند.

با شکرگزاری و سپاسگزاری به خاطر موهبت های زیادی که در مسائل و مشکلات به ظاهر سخت زندگیتون وجود داره، قدردان بودن رو تمرین کنید و سعی نمایید در هر اتفاق به 5موهبتی که در داخل آن نهفته هست تفکر نمایید.

سپاسگزاری رو من به شخصه یکی از بهترین روش های بالا بردن انرژی و در جریان انداختن انرژی در زندگی میدونم چون وقتی سپاسگزار باشیم اونوقت تمام تمرکز ما در اون لحظه به دنبال داشته های هستش که در زندگی داریم.

وقتی بتونیم این کار رو انجام بدیم این احساس و انرژی در ما شکل میگیره که چقدر ما در زندگی نعمت و برکت داریم که میتونیم ازشون استفاده کنیم و پیدا کردن این نعمت ها با سپاسگزاری امکان پذیره پس سپاسگزاری رابطه مستقیم با انرژی مثبت ما دارد.

برای درک بیشتر میتونید آموزش سپاسگزاری رو به رایگان دریافت کنین تا به هر آچه که باید درباره سپاسگزاری آگاهی داشته باشید مطلع بشید و همواره از این ابزار در تموم مراحل زندگیتون استفاده کنین و لذت ببرین.

4)به ذهن خود استراحت دهید

ذهن ما افکار مارو شکل میدن و افکار ما احساس و انرژی ما اگر ما به رهنمون استراحت ندیم و براش برنامه ای نداشته باشیم که خودش رو ریکاوری کنه ذهن ما درگیر فعالیت های بیش از حد و در نهایت خستگی میشه.

پس برای اینکه بتونیم انرژی رو مثبت نگه داریم باید برنامه ای داشته باشیم که ذهن رو استراحت بدیم که میتونم به مدیتیشن برای این موضوع اشاره کنیم ذهن انسان همانند جسم انسان نیاز به استراحت دارد.

خستگی قاتل مثبت اندیشی است یاد بگیرید که در شرایط پر تنش و استرس زا و پر از مشغله ذهنی استراحت کنید و خود را سرگرم کاری نمایید که به شما کمی حال بهتری را خواهد داد کاری را انجام دهید که باعث فراموش کردن چالش ها و موانع موجود در زندگیتان می ‎شود.

برای مثال با کودکان نوپا بازی کنید یا با موبایل یا پلی استیشن و… بازی جذاب رو انجام دهید یا بخوابید و یا موسیقی گوش کنید یا به دامنه کوه و طبیعت بروید و سعی کنین به چیزی فکر نکنین و فقط از دیدن زیبایی ها لذت ببرین.

در طول شبانه روز یه زمانی رو به خودتون اختصاص بدین و در این زمان از یک ربع گرفته تا هرچقدر که دوست دارین اینکار باعث میشه که انرژی بیشتری پیدا کنین چون آرامش بیشتری شمارو فرا می گیره، پیامبر اسلام در سال یکماه رو به مراقبه و روی خودشناسی کار کردم اختصاص میداد و به همین خاطر همواره فردی تاثیرگزار و پر انرژی محسوب میشد.

5)همواره برای داشتن تفکر مثبت تلاش کنید

بالاتر اشاره کردیم فکر در ما احساس و انرژی رو شکل میده و اگر افکار مثبتی رو داشته باشیم به تبع احساس و انرژی مثبتی رو خواهیم داشت پس بایستی یاد بگیریم مثبت فکر کنیم و تفکر مثبت رو در خودمون شکل بدیم.

نکته ای که می‌خوایم بهتون بگیم این هستش ما به خودی خود مثبت فکر نمیکنیم مثبت فکر کردن نیاز به یادگیری و تمرین داره در واقع ما باید یاد بگیریم طوری به زندگی نگاه کنیم و طوری به اتفاق ها نگاه کنیم که جنبه های مثبت اون رو پیدا کنیم.

تفکر مثبت را انتخاب نمایید تلاش برای ایجاد تفکرات مثبت ذهنی در میان آشفتگی های موجود در زندگی به تقویت روحیه و مثبت اندیشی کمک زیادی برای داشتن تفکر مثبت می‎ کند و خودتون رو در مسیر تفکر مثبت بندازین.

به ذهن خود کمک کنید تا در شرایط دشوار و سخت به دنبال یافتن راهی یا موضوعی رضایت بخش در زندگی خود باشید، این امر نه تنها باعث کاهش نگرانی هاتون میشه بلکه به حل آن ها نیز کمک زیادی خواهد کرد.

6)با افراد مثبت، معاشرت کنید

رفتار و افکار ما در زندگی تاثیر پذیر از افرادی هستش که بیشترین ارتباط رو با اونا داریم و اگر می‌خوایم در زندگی انرژی مثبت در زندگی ما جریان داشتن باشه باید با افراد مثبت معاشرت کنیم ما انسان ها تاثیر پذیر و تاثیر گذار هستیم؛

و اگر بتونیم تاثیر درستی رو بگیریم از انسان های اطرافمون اونوقت میتونیم تاثیر درستی رو بزاریم پس حتما اطراف خودتون رو با انسان های مثبت اندیش پر کنید، شما فرض کنین که با افراد مثبت اندیش و ثروتمند دوست هستید خب اتفاقی که در شما میوفته اینه که بعد از مدتی شما هم رفتار و مدارتون مثه اونا میشه.

تحقیقات دانشمندان در زمینه استرس نشان می ‎دهد که استرس مسری است و هرچه خود را با آن محاصره کنید، بیشتر مضطرب خواهید شد، به همان اندازه که استرس و منفی بافی مسری است، خوشبختی نیز  مسری است یعنی شما در جمعی قرار بگیرید که استندآپ کمدی اجرا میشه شما هم با حال ناخوش، کم کم به حال خوب خواهید رسید.

شما ترکیبی از 5 نفر از نزدیک ترین افراد زندگی خود خواهید بود به همین دلیل افراد پر انرژی و حال خوب را انتخاب نمایید نکته اصلی در این جمله تاثیر رفتار و شخصیت اطرافیان است و بنابراین سعی کنید با افراد مثبت اندیش و خوش مشرب بیشتر معاشرت کنید.

7)همواره بخندید و شاد باشید

خنده بر هر درد بی درمان دواست این یکی از ضرب المثل های قدیمی هستش که شاید به گوش همه ما آشناست و دلیل این موضوع قدرت و نیروی موجود در لبخند و شادی هستش و اگر ما بتونیم در زندگی همواره شاد باشیم و شاد زندگی کنیم اونوقت انرژی مثبت در جریان خواهد بود.

اگر نمی‌دونید چطور شاد باشید آموزش های باورهای شادی آفرین و شادی و لبخند داخل سایت آکادمی مجازی باور مثبت رو دنبال کنید یا از افراد شاد سوال کنید که چطور شاد زندگی میکنن و وقتی به جواب مناسب رسیدید اون رو در زندگیتون پیاده سازی کنید.

خنده بهترین دارو برای درمان بسیاری از مشکلات و مسائل زندگی است خندیدن، سیستم ایمنی بدن و روحیه را تقویت میکنه، درد رو تسکین میده و شما رو از اثرات مضر و مخرب استرس در امان نگه می ‎داره راهی برای خندیدن با توجه به سلایق و شخصیت خود پیدا کنید، یک فیلم کمدی یا استندآپ کمدی تماشا کنید و یا با دوستان همسن و سال خود وقت گذرانی کنید.

شادی یه انتخابه، شما باید انتخاب کنین که در زندگیتون شاد باشید وقتی انتخاب کنی در مسیر شادی میوفتی و بیشترین ساعات عمرتو به شادی میگذرونی البته شاید شما بگین یعنی هیچ اتفاق ناراحت کننده ی نمیوفته؟ جواب ساده است بله اتفاق میوفته ولی نسبت به بقیه مردم، ولی تعدادش خیلی خیلی کمتر هست و مدت زمان کمتری در اون حالت باقی خواهید موند.

8)نفس عمیق بکشید و در هوای آزاد و طبیعت پاک قرار بگیرید

طبیعت در درون خودش انرژی داره و این انرژی رو به افرادی که در اون قرار بگیرن هدیه میده این موضوع رو امتحان کنید یکبار که بیرون رفتین چشمتون رو ببندید و با تمام وجود در آرامش برید و عمیق نفس بکشید،

کشیدن نفس عمیق نه تنها میتواند هوای مسموم موجود در بدن رو دفع کنه، بلکه مغز را با هوای تازه و پر انرژی و اکسیژن، تقویت کرده و ذهن رو خوراک میده، نفس عمیق همچنین باعث تقویت ذهن و بهبود عملکرد مغز نیز خواهد شد.

و اجازه بدید که طبیعت به شما انرژیش رو انتقال بده وقتی این کار رو انجام دادید اونوقت این حرف ما رو بهتر درک خواهید کرد پس برنامه ای داشته باشید و خودتون رو در معرض انرژی موجود در طبیعت قرار بدید.

هرچقدر در طبیعت و هوای آزاد اکسیژن بیشتری دریافت کنید حال و هوای شما هم بهتر خواهد شد و هزینه ی هم نداره شما میتونید به یه پارک نزدیک خونتون برید یا اگه اتومبیل دارین میتونین برید اطراف شهرتون در مخیط سرسبزی و چند دقیقه رو با خودتون خلوت کنین و قدم بزنین یا کنار چشمه و رودخونه ی میتونید برید و…

مثلا اعضای تیم آکادمی مجازی باور مثبت معمولا شبا رو برای بیرون رفتن انتخاب میکنیم چون آرامش بیشتری رو میتونید از دامن طبیعت دریافت کنید و شلوغی های روزانه رو شاهد نیستین و با آسودگی و آرامش بیشتری میتونید انرژی طبیعت رو دریافت کنید.

9)از غر و نق زدن و شرایط نالیدن اجتناب کنید

کلام ما در زندگی هدایت می‌کنه احساس و افکار مارو در زندگی؛ و اگر از این کلام در جهت درست و مثبت استفاده کنیم در نتیجه احساس و افکار درست و مثبتی رو تجربه می کنیم اما اگر در جهت منفی مثل غر زدن و نالیدن و … استفاده کنیم، طبعا انرزی منفی و افکار منفی رو تجربه میکنیم.

چون کلام هر فرد در زندگی هدایت کننده اصلی زندگی اون فرد است پس اگر دوست داریم در زندگی انرژی مثبت جریان داشته باشه بایستی از کلاممون به درستی استفاده کنیم، و به جای پرداختن به مسائل اتفاق افتاده در طول روز که احساس بدی رو داشتیم،

میتونید به روزای خوب و اتفاقات خوب توجه و تمرکز کنید و درباره روزای خوب و اتفاقات خوب و خواسته هاتون صحبت کنین که انرژی از دست رفتتون دوباره بازیابی بشه و شرایط جدید و اتفاقات جدید رو پدید بیارید.

تمرکز بر روی امور منفی زندگی نه تنها باعث تضعیف عملکردتان در رویارویی با آن ها و همچنین جذب ناخواسته ها می ‎شود، همچنین باعث افزایش بدبینی و احساس ناخوشایند در شما نیز خواهد شد از تکرار و مرور اتفاقات منفی در دفعات زیاد خودداری کنید و سعی در تجسم اتفاقات مثبت در ذهن خود داشته باشید.

اگه میخواین بدونین قدرت کلام چیه و چطور باید ازش استفاده کنین تا تغییر و خواسته هاتونو به وجود بیارین میتونین محصول شگفت انگیز قدرت کلام رو تهیه کنید و با تمرینات و راهکارهای دقیق و عملی که ارائه میدیم به راحتی از قدرت کلامتون نهایت استفاده رو دز زندگی داشته باشید.

10)در مورد خواسته هاتون صحبت کنید

وقتی ما یا شما در مورد اون چیزی که دوست داریم داشته باشیم حرف می‌زنیم اونوقت یک احساس شادی و یک اشتیاق رو در درونمون احساس میکنیم و همین موضوع باعث میشه که بتونیم در زندگی به سمت اون خواسته به واسطه شکل گرفتن اون احساس خوب و انرژی مثبت حرکت کنیم.

پس صحبت کردن در مورد خواسته هایی که داریم با خودمون یا افراد مناسب علاوه بر اینکه باعث میشه انرژی مثبت رو در درونمون شکل بدم هم زمان باعث میشه که ما به سمت اون خواسته حرکت کنیم.

با خودتون درباره خواسته ها و اهدافتون صحبت کنید و بگین که به زودی همه چیز به بهترین شکل ممکن به پایان خواهد رسید و من به اهدافم خواهم رسید این جملات رو  با صدای بلند با خودتون تکرار کنید که صحبت کردن با صدای بلند باعث تقویت پیام و افزایش احتمال بروز آن خواهد شد.

وقتی با خودتون در حال صحبت کردن هستین اولین کسی که میشنوه خود شما هستین، بعد صدای شمارو دیگران دریافت میکنن، به جای صحبت درباره ناخواسته و مباحثی که حال شمارو از بین میبره به لحظات یا خواسته های فکر کنین که دوست دارین براتون اتفاق بیوفته و با تخیل و صحبت کردن درباره خواسته ها اونارو به زندگیتون دعوت کنین.

مثالی که میشه زد اینه که فرض کنید شما عاشق نقاشی هستید یا عاشق یک ورزش یا یک شغل خاص هستید وقتی درباره موضوعات دلخواهتون شما صحبت می کنید کلی انرژی می گیرید که من دوست دارم به فلان مقام و درجه در کارم برسم و…

هرچقدر بیشتر درباره خواسته هاتون صحبت می کنین بیشتر بهش نزدیک میشین در آموزش قانون جذب چیست کامل این موضوع رو پوشش دادیم و شما می تونید درک بیشتری از جذب خواسته هاتون پیدا کنین.

11)صحبت کردن با افراد مثبت اندیش و پر انرژی

علاوه بر معاشرت و دوستی هم کلام شدن با افراد مثبت اندیش هم باعث شکل گیری مسیر درستی در زندگی ما خواهد شد چون وقتی با این افراد صحبت کنیم به واسطه صحبت های که رد و بدل میشه،

چراغ های تازه ای در ذهن ما روشن میشه و در قدم بعدی یاد می گیریم که چطور مسیر درست تر رو طی کنیم پس در صحبت کردن با افراد پر انرژی هم راهکار وجود دارد هم ایده که هر دو این موضوعات باعث میشه بهتر از قبل زندگی کنیم و بتونیم و انرژی تر ادامه بدیم.

صحبت کرن با یک یا چند نفر از دوستان مثبت اندیش خود یا افرادی که میشناسین که از این ویژگی برخوردارند باعث میشه که مشکل خود رو راحت تر پیدا کنید احساسات خودتون رو بپذیرید و در رابطه با آن بحث کنید و خودتون رو به چالش بکشید.

صحبت کردن با دوستان به شما امکان بهره مندی از ایده های متفاوت سایر افراد رو میده و این امر به حل مسئله مورد نظر کمک خواهد کرد این امر همچنین باعث میشهکه شما از حمایت سایر افراد در حل مشکلات خود بهره مند شوید.

از قدیم گفتن دو تا مغز از یه مغز بیشتر کار میکنه که در آموزش خلاقیت تضمینی این رو توضیح دادیم که بارش ایده داشته باشید وقتی شما با افراد مثبت اندیش مراوده دارید حالتون خود به خود خوب میشه و به حال خوب میرسید و به طبع اون احساس خوب تا زمانی که بتونید ذهنتون رو خوب نگه دارید پا بر جا خواهد بود.

فرض کنید شما با دوستانتون که افراد شاد و مثبت اندیشی هستن به یه مهمونی یا مسافرت دعوت شدین و اتفاقی که میوفته اینه که همواره شاد هستین میگین میخندین بازی میکنین و…، این حس و حال تا پایان اون مراسم یا تفریح با شما خواهد بود.

12)قدم زدن و پیاده روی در هوای آزاد

یکی از برنامه های خوبی که میتونیم برای خودمون بریزیم پیاده روی و استفاده از هوای آزاد هستش به این صورت که در زمان پیاده روی که برای خودمون میریزیم فقط به دنبال لذت بردن از پیاده روی باشیم،

و هم زمان ذهنمون رو آروم کنیم هر اقدامی که باعث بشه احساس بهتری در ما شکل بگیره باعث میشه انرژی مثبت بیشتری رو تجربه کنیم و پیاده روی درست باعث شکل گیری این احساس بهتر در ما خواهد شد.

دانشمندان معتقدند که یکی از بهترین راه های کاهش استرس، قدم زدن و پیاده روی است پیاده روی باعث تحریک سلول های عصبی و ایجاد آرامش ذهنی در فرد خواهد شد این راهکار هیچ هزینه مالی هم نخواهد داشت و شما در هر شرایطی روحی و ذهنی میتوانید اونو پیاده نمایید.

قدم زدن و پیاده روی در هوای آزاد باعث میشه که هورمون آدرنالین در بدن ترشح بشه و با ترشح این هورمون جنب و جوش و هیجان به حال و هوای جسمی و روحی فرد وارد می کنه و باعث میشه که انرژی و احساس به جریان بیوفته و فرد شادتر و سرحال تر به نظر برسه.

بهترین کاری که میشه در این مواقع انجام داد اینه که یه هدفون داشته باشین و یک آهنگ بی کلام انرژی بخش، یا یک سخنرانی درباره خودشناسی و همین موضوعات رو پلی کنین و همزمانی که در حال پیاده روی هستین به این جملات یا آهنگ ها توجه کنین اینکار باعث میشه که انرژی شما چند برابر بشه.

13)ورزش منظم و ادامه دار

وقتی اسم ورزش میاد یکی از تصاویری که شکل میگیره در ذهن ما، ورزش های سخت و حرفه ای است؛ اما منظور دقیقا این نیست، منظور داشتن یک برنامه برای انجام ورزش به صورت روزمره و مداوم است حالا سبک و سنگین بودنش مهم نیست،

مهم داشتن یک تفریح سالم هستش برای این موضوع ببینید به چه ورزشی علاقه دارید و بعد از پیدا کردن علاقتون به دنبال ورزش کردن باشید هر چند سبک مهم منظم بودن و ادامه دار بودن است.

عرق کردن نه تنها برای قلب بلکه برای ذهن نیز مفید خواهد بود زیرا تحقیقات دانشمندان بر روی ورزشکاران نشان میده که ورزش کردن باعث کاهش اضطراب و استرس و تقویت روحیه افراد خواهد شد.

هنگام انجام تمرینات ورزشی ماده ای شیمیایی به نام اندورفین که باعث ایجاد حس آرامش در فرد میشه در مغز ایجاد خواهد شد که این امر باعث افزایش حس خوشبینی و کاهش بدبینی میشه و با یه برنامه ریزی منظم و درست، حدود یک ساعت الی دو ساعت رو برای ورزش کردن در روز اختصاص بدین.

ورزش منظم یکی از بهترین فعالیت هایی هست که علاوه بر اینکه جسم رو پرورش میده روح رو هم پرورش میده، اگه شما در زندگیتون مشغله و فشار روحی و روانی زیادی رو دارین حتما ورزش رو در برنامه روزانتون قرار بدین چرا که لذتی که در ورزش کردن هست واقعا تحسین بر انگیزه،

ورزش کردن هم اعتماد به نفس رو بالا میبره و هم حال خوب و تندرستی رو به شما هدیه میده چرا که با داشتن فعالیت، سلامتی اعضای بدن هم تامین میشه و بدن چابک تر در فعالیت های عملی ظاهر میشه وقتی جسم سالم باشه به طبع ذهن و تفکر سالمتری نیز خواهید داشت.

وقتی شما جسمتون در حال فعالیت هست ذهن هم به سمت کارهای فیزیکی که در حال انجام هستید میره و به صورت ناخودآگاه شما تمرکزتون از روی افکار منفی و اتفاقات منفی برداشته میشه و به انجام حرکت های جسمی میل پیدا میکنه.

14)نوشتن درباره خواسته ها و موضوعاتی که دوست دارید

نوشتن یک روش عالی برای مقابله با احساسات بیش از حد استاین کار یک خروجی سالم روفراهم می ‎کند که در آن می ‎تونید خواسته هاتونو رو ابراز کرده و احساسات و سلامت روانی تان رو مدیریت کنید نگه داشتن این نوشته ها نیز در شناسایی و ردیابی دلایل وجود تفکرات منفی و بهبود آن کمک زیادی به شما خواهد کرد.

وقتی بنویسیم علاوه بر نوستن هم زمان ما داریم به اون فکر میکنیم و به اون موضوع در رهنمون شکل میدیم برای مثل شما به این کلمه فکر کنید هندوانه … وقتی این کلمه رو دیدید طعم، رنگ، شکل و کلی موضوع دیگه در دهنتون سریعا شکل گرفت.

پس وقتی بنویسیم ما هم زمان به اون در ذهنمون شکل میدیم و همین موضوع باعث میشه که انرژی ما بالا بره و انرژی مثبت رو احساس کنیم، پس برنامه ای داشته باشید در طول روز و در مورد خواسته های که دارید بنویسید و فکر کنید تا تمرکز و توجه شما در جهتی باشه که دوست دارید.

نوشتن یکی از کارهاییه که واقعا احساس خوب و سطح انرژی شمارو بالا میبره، یه مثال می زنیم شما فرض کن بهتون گفته میشه درباره علایق خودتون توضیح بدین و در موردش بنویسین، وقتی شروع به نوشتن می کنین به کلی موضوعات خوبی که هست اشاره می کنین.

و همین نوشتن باعث میشه که فکر مثبت هم ضمیمه نوشتن بشه، و چند حس شما مشغول میشه مثل حس لامسه، حس بینایی، حس شنوایی فعال میشن و این کار باعث میشه که بیشتر در حافظه شما حک بشه.

15)خوابیدن و استراحت کافی

خواب کافی باعث میشه شما سرحال باشید و خواب ناکافی باعث میشه کل یک روز رو از دست بدید و کسب باشید حتما در طول یک شبانه روز هفت ساعت رو بخوابید تا بتونید سرحال به سراغ ادامه کار و زندگیتون برید،

استراحت کافی و خوابیدن بخش مهمی از حفظ نگرش مثبت است مطالعات پژوهشگران نشان میده که حتی کم خوابی جزئی نیز، تاثیر قابل توجهی بر وضعیت روانی و روحی داره؛ محققان به این نتیجه رسیدن که داشتن خواب کم تر از 5 ساعت در طول شبانه روز باعث تشدید عصبانیت و فشار روحی و روانی و غم و اندوه میشه و بنابراین از خواب و استراحت کافی همواره بهره مند شین.

مادامی که ما درست نخوابیم و خواب به اندازه ای نداشته باشیم بی انرژی و بی حوصله و کسل هستیم پس هیچ وقت از این موضوع غافل نشویم که خواب به اندازه ما می‌تونه جهت انرژی مارو در یک روز مشخص کنه و بایستی اون رو کاملا جدی بگیریم.

بعضی مواقع هم به دلیل زیاد خوابیدن و زیاد استراحت کردن بدن واکنش نشون میده و بازم خسته به نظر میرسه به همین خاطر همواره حفظ اعتدال خیلی به داشتن انرژی مثبت کمک میکنه که زندگی بهتری رو تجربه کنین.

در مواقعی که انرژی ندارین یا نجواهای فکری خیلی اذیتتون میکنه بهترین کار خوابیدنه و باعث آروم شدن شما میشه، همواره به خودتون زیاد فشار نیارین ما تجربه داشتیم که چند روز برای کارهای سایت نخوابیدیم ولی الان متوجه شدیم که میشد با استراحت و خوابیدن کار رو بهتر هم پیش برد.

16)خودتان را به کارهای مورد علاقتان مشغول کنید

در علاقه، احساس خوب وجود داره و اشتیاق و همین موضوع باعث بالا رفتن سطح آن طی ما خواهد شد به همین دلیل هست که ما توصیه می‌کنیم به دنبال کارهای باشید که بهش علاقه دارید چون اونوقت دقیقا میتونید با اشتیاق به سراغ انجام اون کار برید و به نتیجه برسید.

انجام فعالیت های سرگرم کننده و شادی بخش که به شما هیجان و احساس زندگی میده، نقش زیادی در تقویت حس سرزندگی و بازیابی انرژی داره، مهم نیست چه کاری باعث بهبود روحیه شما میشه؛ تنها کافی است که به انجام فعالیت مورد علاقه خود بپردازید و اونو همواره انجام بدین .

وقتی بتونیم با اشتیاق کار رو انجام بدیم و به نتیجه برسیم اونوقت احساس خوبی رو نسبت به خودمون و زندگیمون. داریم و دقیقا مادامی که ما احساس خوبی رو نسبت به خودمون و زندگیمون داریم انرژی مثبت هم همراه ماست پس بایستی جرات داشته باشیم به سراغ کاری بریم که علاقه داریم.

وقتی شما کاری رو که دوست دارین انجام میدین گذر زمان رو متوجه نمیشین و بعد از اتمام کار اصلا نام نشونی از خستگی و… نیست چون کاری که عاشقش هستین رو انجام میدین به همین خاطر در طول روز کارهایی که شور و اشتیاق انجامش دارین رو انجام بدین تا همواره انرژی در شما موندگار باشه.

17)به خودتان هدیه دهید!

هدیه دادن به خود دقیقا ارتباط مستقیمی با عزت نفس و ارزشمندی ما داره و هر چقدر این عزت نفس رو رشد بدین احساس و انرژی مثبت بیشتری رو تجربه میکنیم بعد از اینکه تونستیم یک قدم درست برداریم یا یک کار رو به نتیجه مطلوبی برسونیم و خودمون لذت ببریم،

پاداش دادن به خود و تشویق خود به خاطر تمام زحماتی که در طول زندگیتون کشیده اید، تاثیر به سزایی در تقویت روحیه مثبت و جلوگیری از منفی بافی داره به همین خاطر با توجه به کاری که انجام میدین به خودتون یه هدیه بدین تا همواره به خودتون احترام بزارین.

بهتره که به خودمون یک هدیه بدیم تا ارزشمند بودن خودمون و مسیرمون برامون پر رنگ تر بشه پس برنامه داشته باشیم و هر موقع احساس کردیم که خیلی خوب پیش رفتیم به خودمون یک هدیه مناسب بدیم و به خودمون یادآوری کنیم که چقدر ارزشمند هستیم،

مثلا اعضای تیم آکادمی مجازی باور مثبت بخاطر تولید هر محصول و آموزش یه هدیه در نظر می گیره که بعد از انجام اون، به اعضای تیم یه هدیه داده میشه مثه رفتن به یه رستوران مجلل، یا رفتن یه کافه برای نوشیدن یه قهوه بسیار خوش طعم و خوشمزه و کارهایی از این دستف باعث حس مهم بودن و ریکاوری انرژی خواهد شد.

این هدیه دادن باعث میشه که یه انرژی در ما به وجود بیاد و کارهای نیمه تموم، رو تموم کنیم، کارهایی که سالهاست که میخواهیم انجامشون بدیم اما به دلیل نبود انرژی یا ترس یا… عقب افتادن و هیچ امید و انگیزه ی برای انجامشون نداریم.

18)تمرکز خودتان رو بالا ببرید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که میتونیم به اون اشاره کنیم تمرکز هستش، چون تمرکز به زندگی هر آدمی جهت میده و هر چیزی که جهت دهنده باشه تعیین کننده هست مادامی که یاد بگیریم که تمرکزمون رو کنترل کنیم در جهت درست استفاده کنیم جهت مسیر زندگی ما هم درست خواهد بود.

نگرانی و استرس باعث تضعیف تمرکز شما در انجام فعالیت های روزمره میشه زندگی آگاهانه مستلزم تصمیمات آگاهانه و زندگی کردن در لحظه حال است وقتی همه تمرکز و توجه و انرژی خود را به انجام فعالیت مورد نظرتان معطوف کنید، فرصتی برای پرداختن به افکار منفی و نگرانی هایتان وجود نخواهد داشت چرا که در آن واحد میتوانید به یک موضوع تمرکز کنید.

در واقع تمرکز در زندگی ما مثل یک مسیر یاب هستش و در هر جهتی استفاده بشه مارو به اون مسیر هدایت می‌کنه پس اگر به دنبال زندگی مثبتی هستیم باید تمرکز مثبتی رو داشته باشیم و برای خودمون بسازیمش و آرام آرام تمرکزمون رو روی مثبت های زندگی بیشتر و بیشتر کنیم تا انرژی مثبت بیشتری رو تجربه کنیم.

همواره مثالی که میشه زد که اکثرا باهاش آشنایی داریم نور لیزر هست چون به یک نقطه خاص معطوف میشه بسیار با کیفیت قابل دیدنه و به وضوح مشاهده میشه یا نقطه کانونی ذره بین رو وقتی جلوی آفتاب میگیریم نقطه بسیار با تمرکز بالاتری اعمال میشه و خیلی نتایج به بار میاره.

وقتی ما بتونیم با تمرکز بالا کارهای روزمرمونو انجام بدیم انرژی بیشتری در طول روز خواهیم داشت چون همیشه از تمرکز به عنوان شاه کلید موفقیت نام برده میشه که در آموزش تمرکز بسیار به این موضوع پرداختیم دوستانی که نیاز به اطلاعات و آگاهی های بیشتری در این زمینه دارن میتونن آموزش تمرکز رو رایگان دریافت کنن.

19)از روح خودتان مراقبت کنید

احساس های ما همگی در بعد درونی ما تشکیل میشه و‌ روح ما هم یک بعد درونی و‌ معنوی هستش و وقتی یاد بگیریم هماهنگی ایجاد کنیم بین ذهن و روحمون اونوقت میتونیم تاثیر این هماهنگی رو ببینیم،

توجه کردن به نیازهای روح و مراقبت از آن، یکی از مواردی است که بسیار از مردم از آن غافل میشن همه ما در طول روز برای تامین انرژی جسمی خود غذا می‎ خوریم، فیلم تماشا می کنیم، می‎ خوابیم، ورزش می ‎کنیم و تمام کارهای لازم برای بهبود عملکرد ذهن و سلامت جسمی مان را انجام می ‎دهیم.

اما قسمت اعظم داشتن روحیه مثبت، ریشه در سلامت روح ما و رساندن غذای روح است با انجام فعالیت های مرتبط با تقویت روح مانند شرکت در جلسه های یوگا و مدیتیشن، دعا کردن، خواندن مطالب معنوی و توحیدی و احساس خوب دادن به خود و … به سلامت روح خود توجه و تمرکز نمایید.

و لازمه این موضوع شناخت روح و شناخت ذهن و درک رابطه بین دو هستش که در محصول ارتباط ذهن و روح در مورد این موضوع کامل صحبت کردیم که برای درک بیشتر میتونید اون محصول رو تهیه کنید.

برا یانکه از روح خودتون مراقبت کنین هر چیزی رو نبینین و هرکاری رو انجام ندین برای مثال یک صحنه تصادف دردناک وجود داره و شما وقتی از کنار این صحنه تصادف گذر می کنین حتی الامکان از توجه کردن و دیدن صحنه تصادف اجتناب کنین چرا که دیدن این صحنه روح شمارو آزار خواهد داد.

یا یه سری کارها هست که باعث میشه عذاب وجدا بگیرین مثه داد زدن سر پدر و مادر و…، همچین کارهایی دور از شان و منزلت پدر و مادره و حتی الامکان با وجود شرایط سخت هم نباید بی احترامی به پدر و مادر و… صورت بگیره.

20)از موفقیت های کوچک خود خوشحال شین و لذت ببرین

موفقیت اصلا بزرگ و کوچیک نداره همین که ما یک کار رو درست پیش ببریم و به نتیجه مطلوب برسیم یعنی ما موفق هستیم و باید بابت اون خوشحال باشیم، حالا در اوایل مسیر چون سرعت رشد کم‌ هستش موفقیت ها هم کوچیک هستن.

اما در ادامه بزرگ تر خواهند شد مهم اینه که موفق میشیم و اینکه نتونیم از موفقیمون خوشحال بشیم در آینده هم از این موضوع ضربه خواهیم خورد و قدر موفقیت های بزرگ تر رو‌ نمی‌دونیم وقتی من درک کنم که موفقیتی رو به دست آوردم،

و از داشتن اون خوشحال باشیم باورهای خودم رو نسبت به خودم تقویت میکنم و احساس بهتری رو نسبت به خودم دارم و همین موضوع باعث میشه که انرژی مثبت رو به جریان بندازم پس از موفقیت هامون اصلا غافل نشویم.

از موفقیت های هرچند کوچک خود لذت ببرید و خوشحال شوید چرا که یکی از سریع ترین راه ها برای دور کردن تفکرات منفی از خود توجه به موفقیتهای ریز و درشت زندگی روزمره است به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف و مشکلاتتان از موفقیت های کوچک خود در حوزه های مختلف زندگیتان لذت ببرید و به خود افتخار کنید که توانستید همچین دستاوردهایی هرچند کوچک بدست آورید.

از قدرت کلام در کمال ادب و متانت بهره بگیرید

اینکه کلام ما هدایت می‌کنه خط فکری و احساس مارو موضوعی بود که بهش اشاره کردیم اما اینکه از کلاممون باید درست استفاده کنیم و به صورتی کلمات رو بیان کنیم که خط فکری درستی رو به ما میدن،

نکته بعدی هستش که باید بدونیم پس می‌خوایم بهتون بگیم که به درستی از قدرت کلام استفاده کنید که برای درک بهتر پیشنهاد میکنم محصولاتی که در مورد قدرت کلام هست رو استفاده کنید.

استفاده از ادبیات گفتاری مودبانه و با متانت راهی برای افزایش انرژی مثبت است اگر شما در هنگام حرف زدن با دیگران بر لحن گفتار خود دقت کنید و کلماتی صمیمانه و مودبانه را به کار ببرید می توانید انرژی مثبت جذب نمایید بفرما بتمرگ بشین سه تا جمله است اما خیلی در معنی و احترام باهم فرق دارند.

برای شاد بودن و انرژی مثبت بودن، باید در بدترین شرایط که گستاخی یا سخن ناپسند و رکیکی به شما گفته می شود دوری کنید، برای احترام به وجدان خود با ادبیات شایسته و فاخر، پاسخ طرف مقابل را بدهید یا سکوت کنید و محل را ترک نمایید.

22)برای خودتان گل بخرید

یکی از هدیه های که میتونید به خودتون بدید گل هستش … واقعا چند بار به خودتون گل هدیه دادید؟ دلیل اینکه میگیم برای خودتون گل بخرید یا به خودتون گل هدیه بدید حس سر زندگی و شادابی هستش که در کل وجود داره و بعد از خریدن و بوییدن کل اون‌حس به شما منتقل میشه و در یک مقطع زمانی احساس خوبی رو نسبت به خودتون و زندگیتون دارید

23)خواندن و دنبال کردن مطالب مثبت

ما همواره با مطالبی که در طول روز در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنیم یا می‌خونیم در حال خواهرم دادن به ذهن ومغزمون هستیم چون ذهن و مغز ما هم نیاز به خوراک داره و خوراک ذهن ما به این صورت تامین میشه،

و اگر در زندگی خوراک مناسبی رو به ذهن و مغزمون ندیم افکار و احساس درستی رو تجربه نخواهیم کرد در طول روز بهتره که به دنبال مطالبی باشید که به شما کمک می‌کنه و احساس بهتری رو در شما شکل میده،

و پیشنهاد میدیم این موضوع رو کاملا جدی بگیرید چون در طول روز ما توسط مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی محاصره شدیم و اگر مطالب رو به درستی انتخاب نکنیم قطعا ساختار فکری رو از هم خواهد پاشید و مسیر رو‌ اشتباه طی میکنیم.

24)از پرداختن به مسائل کوچک و بی ارزش اجتناب نمایید

به هر چیزی در زندگی به اندازه ای که ارزش داره بها بدید و سعی کنید یاد بگیرید که هر چیزی رو در جای خودش توی ذهنتون قرار بدید … یکسری از افراد از یک موضوع کوچیک یک‌ بحران بزرگ میسازن و همین موضوع باعث میشه که انرژی خودشون رو نابود کنن و …

پس بایستی یاد بگیریم مدیریت کنیم افکار و مسأله های که در زندگیمون هستن و به هر چیزی در اندازه خودش بها بدیم بزرگ نمایی کردن خیلی می‌تونه در بلند مدت به ساختار احساسی و فکری ما ضربه بزنه و این یک کار کاملا اشتباست.

25)داشتن آرزوها و اهداف منطقی

من همیشه میگم اگر یاد بگیریم اهداف رو درست بچینیم برای خودمون ما میتونیم به هر هدفی در زندگی پست پیدا کنیم اما اگر این رو یاد نگیریم هر چقدرم هدف گذاری کنیم باز از اهدافمون دور میشیم برای این موضوع بهتره که اهداف رو به صورتی برای خودمون تنظیم کنیم که با تلاش بیشتر از قبل بهش برسیم.

و بعد از رسیدن به اون هدف به سراغ هدفی بریم که نیاز به بیشتر تلاش داره ، همین بیشتر بیشتر شدن ها باعث میشه که رد بلند مدت ما به اهداف بزرگی دست پیدا کنیم اما باید قبلش آروم آروم به اهداف قبلی دشت پیدا کنیم تا بتونیم رشد کنیم.

26)به طرز فکر دیگران درباره شما اهمیت ندهید

ما در دنیای زندگی میکنیم که انسان ها برای همه کس و همه چیز حرف در میارن من همیشه میگم در دنیای که آدم ها برای همه حرف در میارن اینکه در مورد من چی فکر میکنن اصلا مهم نیست چون اونا ازادی دارن منم آزادی دارم این حرف دلیل بر بی بند باری نیست در واقع می‌خوایم به این موضوع اشاره کنیم.

انرژیمون رپصرف قانع کردن یا جلب رضایت بقیه نزاریم چون در هر صورت انسان ها ماروقضاوت میکنن و در مورد ما حرف میزنم پس بهتره بیخیال و بدون توجه به ای افراد به زندگیمون ادامه بدیم و تلاش کنیم که احساس و انرژی بهتری رو به همراه خودمون داشته باشیم.

27)توانایی های خود را به خاطر بیاورید

هر انسانی ذاتا دارای توانایی هستش که یا اونارو فراموش کرده یا از یاد برده و می‌خوام بهتون بگم به یاد بیارید و کشف کنید توانایی های که دارید رو برای اینکه بتونید توانایی هاتون رو پیدا کنید به این سوال فکر کنید.

چه کاری رو بهتر از بقیه بدون آموزش کم انجام میدید و از انجامش لذت میبرید؟ کار های که به این صورت انجام میدید میشه توانایی های شما در زندگی و وقتی به دنبال توانایی هاتون برید اونوفت خودتون رو توانمند تر از بقیه می‌بینید و همین باعث میشه احساس بهتری نسبت به خودتون و نسبت به بقیه داشته باشید.

28)در انجام کارها خلاقیت داشته باشید

همیشه گفتیم چهارچوب رو بشناسید اما خارج از چهارچوب فکر کنید حالا هم طلب کنید کارهای روزمره زندگی رو به صورت خلاقانه انجام بدید ، به این موضوع فکر کنید که کارهای زندگی رو چطور میشه خلاقانه تر انجام داد یا در حیطه کاری که فعالیت دارید چه خلاقیت های الان میشه به خرج داد.

از خلاقیت و پیاده سازی خلاقیت اصلا ترسی نداشته باشید نهایتش اشتباه میشه و یاد میگیرید که باید چطور درست انجام بدید ما باید در زندگی از این موضوع بپرسیم که خلاقیتمون رو خفه کنیم و تلاش کنیم سرپوش بزاریم روی تموم کارهای که میتونیم انجام بدیم.

29)از دیگران هیچ انتظاری نداشته باشید

انتظار داشتن یعنی انتقال باور به اینکه ما توانمند نیستیم و دور کردن احساس توانمندی و ارزشمندی از خودمون کمک گرفتن از بقیه اصلا چیز بدی نیست اتفاق خیلی هم عالیه اما انتظار داشتن از بقیه کار کاملا اشتباهی هستش.

اگر در زندگی به دنبال داشتن انرژی مثبت و در جریان بودن اون هستید یاد بگیرید که از هیچ کسی انتظار نداشته باشید تنها کسی که مجاز هستید ازش انتظار داشته باشید خودتون‌ هستید انتظار داشتن دقیقا عملکرد مارو ضعیف می‌کنه ط خلاقیت مارو کم می‌کنه و خودباوری مارو تضعیف می‌کنه پس یاد بگیرید که انتظار نداشته باشید و در صورت لزوم کمک بگیرید.

30)استفاده بسیار زیاد از کلمه نمیدانم

هیچ فردی در زندگی همه چیز رو در روز اول ندونسته و هیچ کسی حرفه ای نبوده تمام مهارت ها و میدونم های که در زندگی در جریان هستش به دنبال یادگیری و تمرین ایجاد شده پس اگر موردی هست که در زندگی نمی‌دونیم اصلا مهم نیست.

چون با یادگیری و تمرین ما میتونیم اون رو درک کنیم و بتونیم پس دیگه از نمی‌دونم ها در زندگی استفاده نکنید اگر موضوعی هست که نمی‌دونید به خودتون بگید مسأله ای نیست درسته الان این رو نمیدونم.

اما خیلی زود میتونم اون رو یاد بگیرم و درک کنم چون گفتن این موضوع به خودمون که نمی‌دونم و تکرارش باعث شکل گیری باور و احساس ناتوانی میشه و دقیقا این نقطه مقابل انرژی مثبت هستش پس از این کلمه استفاده نکنید و هر چیزی رو که لازم بود یاد بگیرید و تمرین کنید تا بتونید ازش در زندگی استفاده کنید.

31)از دیگران همواره تعریف و تمجید کنید

تعریف از بقیه نشان دهنده عزت نفس ما و خودباوری ما در زندگی هستش چه زمانی ما از یکی تعریف میکینم زمانی که خودمون باور داشته باشیم که میتونیم موفق شیم و میتونیم رشد کنیم پس اگر فردی هست که قابل تحسینه اون رو تحسین کنید.

اگر فردی هست که قابل تعریفه ازش تعریف کنید چون این انرژی به خود ما هم بر میگرده و باعث میشه که در زندگی درست پیش بریم و مسیرمون رو درست طی کنیم پیاده سازی هر کدوم از این نکته باعث بیشتر شدن انرژی مثبت خواهد شد.

جمع بندی آموزش و کلام پایانی

نکته‌های که داخل این آموزش انرژی مثبت چیست به شما ارائه دادیم نکته‌های بودن که شما رو نسبت به انرژی مثبت چیست آگاه میکنه و وقتی به این موضوعات فکر کنین خیلی راحت‌تر میتونین انرژی مثبت چیست رو وارد زندگیتون کنین،

چون افراد خیلی زیادی هستن که در زندگی انرژی مثبت دارن و هیچ تکنیک و ابزاری رو برای داشتن اون انرژی استفاده نمیکنن فقط اونا نسبت به این موضوع آگاه هستن و یاد گرفتن که مثبت زندگی کنن و زندگیشون رو پیش ببرن.

امیدوارم در زندگی همیشه مثبت باشید و مثبت بمونید مارو با نظرات مثبتتون همراهی کنین به خدا می‌سپاریمتون مراقب حال دلتون باشید که مثبت باشه دوستتون داریم
در پناه حق
یاحق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *