پرش به محتوا
خانه » چرا باید برای کسب و کارمون سایت داشته باشیم؟

چرا باید برای کسب و کارمون سایت داشته باشیم؟

  • از

امروزه هر دفتر، مغازه، فروشگاه و خانه ای که بازدید می کنید حداقل یک کامپیوتر دارد و به هر کجا که نگاه کنید دستگاهی وجود دارد که به اینترنت متصل است و از آن استفاده می کند، یکی از مهمترین ارکان اینترنت و بسیاری از خدمات آنلاین.

در حال تبدیل شدن به یک استفاده روزمره مردم و مشارکت مردم در آن است و هر لحظه که می گذرد اهمیت طراحی وب سایت به ویژه برای وب سایت هایی که منجر به کسب درآمد می شوند بیشتر می شود.

کسب و کار و سایت

آژانس دیجیتال مارکتینگ اکسین در این مقاله قصد دارد با فهرستی از اسناد، اهمیت داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار شما را تحلیل کند.

قبل از شروع بحث اصلی باید بگویم که بسیاری از ما به فکر ایجاد یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین هستیم، اما چرا؟

فقط به این دلیل که دیگران اینطور فکر می کنند؟ چون شاهد موفقیت سایت هایی مثل دیجی کالا بوده ایم؟

نه! به نظر ما این کافی نیست. ما باید پاسخ قانع کننده ای برای خود داشته باشیم و باید نگاه دقیق تری به مزایای داشتن یک وب سایت داشته باشیم و ببینیم آیا برای کسب و کار ما مفید خواهد بود یا خیر.

چرا پرسیدن این سوال مهم است که “چرا به یک وب سایت نیاز دارم”؟

استیو جابز با پرسیدن دلیلش همه بخش های شرکتش را به چالش کشید. از حسابداران گرفته تا مهندسان و برنامه نویسان، آنها در اپل با این سوال روبرو بوده اند. و پاسخ “چون بقیه هم همین کار را می کنند” برای استیو جابز کافی نبود.

همین نگاه رادیکال بود که اپل را از رقبای خود متمایز کرد، همان ظاهری که نمی خواست کاری را بی دلیل و صرفاً به خاطر دیگران انجام دهد. به این ترتیب اپل در هر چیزی که وارد شده موفق بوده است.

وقتی بدانید که داشتن یک وب سایت چه فواید و مزایایی برای شما دارد و هدف آن چیست، قطعاً وب سایت موفق تری خواهید داشت.

با کمک این نگاه رادیکال، اشتباهات ما کاهش می یابد و شانس موفقیت ما بیشتر می شود.

چگونه باید از تصمیم خود برای ایجاد یک وب سایت مطمئن باشید؟

اول از همه، ما باید به دقت مزایای داشتن یک طراحی سایت را بسنجیم، هزینه های آن را درک کنیم و هدف نهایی خود را از ایجاد یک وب سایت ببینیم. با در نظر گرفتن همه این موارد، تصمیم گیری برای ساخت یک وب سایت آسان تر می شود و ما راه خود را بهتر می شناسیم.

اما شاید برخی از مزایای یک وب سایت وجود داشته باشد که شما هنوز از آنها مطلع نیستید، بنابراین در زیر، پس از اینکه وب سایت چیست، مزایای بی شمار وب سایت برای کسب و کار را به شما خواهیم گفت.

اصلا سایت چیه؟!

وب سایت مجموعه ای از صفحات مرتبط با یکدیگر است که می توان از طریق آدرس (URL) به آنها دسترسی داشت. صفحاتی که شامل متن، تصاویر، فرمت های مختلف و غیره می شوند.

دسترسی به وب سایت ها از طریق مرورگرهای وب امکان پذیر است. مرورگر وب یک برنامه کامپیوتری است که می تواند فایل ها و اجزای یک وب سایت را دانلود و نمایش دهد

سایت مکانی برای تبلیغات و فروش و یا آگاهی و ارزش بخشیدن به دیگران در زمینه مورد نظر است، اما می توان اطلاعات مفیدی را در یک وب سایت قرار داد که شامل:

اطلاعات کسب و کار
نحوه تماس با شما
کسب و کار خود را تبلیغ کنید
اطلاعات مربوط به شرکت شما
امکان خرید (خرید اینترنتی)
یک نمونه کار بگذارید
و هر چیز دیگری که ارزش ایجاد کند…
حالا به مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار ما می پردازیم!!!

سایت کسب و کار

مزایای ایجاد یک وب سایت و چرا طراحی وب سایت مهم است؟

استفاده عمومی از وب سایت:

امروزه هر فردی با هر سطح سواد، تلفن و اینترنت دارد و زمان زیادی را در این فضا می گذراند، پس چه بهتر که از این فضا به درستی و با داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار خود استفاده کنیم و برای مخاطبان خود ارزش آفرینی کنیم. و کار خود را ارائه و توسعه دهیم.

شما اعتبار بیشتری دارید:

وقتی چیزی را در اینترنت جستجو می کنیم و به سایتی برخورد می کنیم که اطلاعات مفیدی در مورد آنچه به دنبال آن بودیم در اختیار ما قرار می دهد، به آن وب سایت اعتماد می کنیم و در جستجوها یا حتی خریدهای بعدی خود از آن استفاده می کنیم.

حال فرض کنید در این شرایط شما وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید و رقبای شما این امکانات را دارند بنابراین اعتبار آنها در ذهن مشتری افزایش می یابد و یک مشتری به مشتریان آنها اضافه می شود.

کاربرد روش های بازاریابی:

شما می توانید هر روش بازاریابی اینترنتی را با توجه به سلیقه یا شناخت مشتریان خود در سایت خود اعمال کنید و به این ترتیب هر روز تعداد مشتریان و درآمد خود را افزایش دهید.

تنبلی و راحتی مردم:

در شرایط کنونی که شامل آلودگی هوا، بیماری کرونا، تنبلی در خرید، کمبود وقت کافی برای بازدید از مغازه ها، حق انتخاب بیشتر است، کمتر کسی به خیابان ها می رود و به دنبال کالایی می گردد که از آن بی اطلاعیم. کدام کشور شهر می رود یا حتی شما فروشنده فلان کالا هستید و آن کالا در شهر خاصی قرار ندارد، آیا دیگران نباید از شما خرید کنند؟

آمار خرید آنلاین بسیار بیشتر از چیزی است که ما می دانیم.

ثبت اطلاعات مشتریان و رتبه بندی دقیق آنها:

شما می توانید بخشی در وب سایت خود داشته باشید که در آن مشتری می تواند ثبت نام کند.

یک واحد است) استفاده به این ترتیب شما دقیقا متوجه می شوید که کاربران چگونه وارد سایت شما می شوند، چه مدت در آنجا می مانند، چه مسیری را در سایت شما طی می کنند و چگونه خرید خود را انجام می دهند (برای فروشگاه های آنلاین).

شما روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد:

داشتن یک وب سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شما است. وقتی شما سایتی دارید بدون شک همکاران و آشنایان قدیمی شما این سایت را پیدا می کنند و فرصتی برای ایجاد روابط تجاری جدید وجود دارد همچنین فرض کنید اطلاعات خود را در یک مهمانی، رویداد، جشنواره، نمایشگاه و … به اشتراک می گذارید.

شما آن را به مشتری داده اید و او در این مرحله اطلاعات شما را ثبت نکرده است، شما نام، شماره تماس، آدرس و … را به مشتری داده اید، اما بعد از اتمام مراسم چند دقیقه این اطلاعات در ذهن مشتری باقی می ماند؟

به جز نام و شغل شما؟ مشتری بعد از اینکه اطلاعات شما را فراموش کرد در اینترنت به دنبال نام شما می گردد و اطلاعاتی از شما نمی بیند شما را کاملا فراموش می کند اما اگر وب سایت دارید در اینجا دوباره یک کلاینت به مشتریان شما اضافه می شود.

یافتن مشتریان جدید:

با ایجاد ارزش برای مخاطبان حوزه تجاری خود از اینترنت، می توانید مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنید و این زنجیره را روز به روز گسترش دهید.

روش های تبلیغاتی خود را گسترش دهید:
با داشتن یک وب سایت به روش های تبلیغاتی بیشتر و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات گوگل تبلیغات گوگل را می توان هدفمندترین نوع تبلیغات دانست.

زیرا تبلیغ شما تنها زمانی نمایش داده می شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده باشند. علاوه بر تبلیغات گوگل می توانید تبلیغات اینترنتی دیگری نیز انجام دهید و سود بیشتری نسبت به تبلیغات در جاهای دیگر خواهد داشت.

24 ساعت شبانه روز در دسترس باشید:

یکی از مهم ترین و پرهزینه ترین مسائل تجاری تعمیر و نگهداری است. مطمئناً می دانید که در دنیای رقابتی امروز، اگر پشتیبانی مناسبی از مشتریان خود نداشته باشید، به سرعت از رقابت حذف خواهید شد.

داشتن یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که پیام های مخاطبان خود را 24 ساعته دریافت کنید و حتی پاسخ خود را به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید.

این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه های نگهداری است و علاوه بر آن برای فروشگاه های اینترنتی این امکان وجود دارد که مشتریان در هر زمانی از شبانه روز سفارش خود را ثبت کنند و در هنگام خواب نیز می توانید کسب درآمد کنید.

نمایش محصولات مختلف و انتخاب های زیاد برای مشتری:

شما باید با مشتری در مورد رنگ و نوع محصول، کیفیت یا خدمات خود صحبت کرده باشید. با داشتن یک وب سایت به راحتی می توانید این مکالمات را کاهش دهید. برای هر موردی که مشتری می خواهد، می توانید به راحتی به او بگویید که آیا در سایت شما موجود است یا خیر.

شما می توانید هر محصولی را با خدمات متفاوت در سایت خود قرار دهید و با همکاران خود به رقابت بپردازید.

این سایت به عنوان یک بوم بزرگ باقی می ماند که می تواند اطلاعات کاملی را در مورد محصولات و خدمات منتقل کند.

و چند نکته که قبل از داشتن وب سایت باید بدانید!!!

چند نوع سایت داریم؟

ما انواع مختلفی از سایت ها داریم: شرکت شخصی، دولتی، اخبار، فروشگاه آموزشی و غیره.

اما اجازه دهید به طور کلی تر نگاه کنیم، آیا سایت های شخصی و تجاری یا فروشگاهی هستند

مشخصات یک سایت استاندارد:

حتما در قرارداد خود خواسته های خود را ذکر کنید و قبل از طراحی یک سری اطلاعات در مورد یک سایت استاندارد تهیه کنید تا بدانید چه مواردی باید در وب سایت شما گنجانده شود و حتما کار خود را به شرکتی بسپارید که اگر چیزی را از دست دادید بر اساس اصول مهندسی نرم افزار و دیجیتال مارکتینگ بهترین وب سایت را برای شما ایجاد خواهد کرد