پرش به محتوا
خانه » کتاب راز موفقیت در کتاب‌ فروشی‌ها

کتاب راز موفقیت در کتاب‌ فروشی‌ها

  • از

چند عنوان کتاب راز موفقیت می‌شناسید؟

تاکنون چند کتاب راز موفقیت خریده‌اید و خوانده‌اید و از چند مورد آن‌ها رضایت کامل داشتید؟

چند عنوان کتاب راز موفقیت در موفقیت امروز شما نقش داشته است و سؤال بهتر این‌که بعد از خواندن کدام خرید آنلاین کتاب راز نسخه کامل و فارسی موفقیت، موفقیت را در نزدیکی خودتان احساس کردید؟

پاسخ این سؤالات به‌نوعی روشن و قابل حدس هست. اکثر ما بر این داستان معترف هستیم که بسیاری از کتاب‌های حوزه موفقیت تأثیری بر موفق بودن ما ندارند و تنها وقت ما را گرفته‌اند.

بسیاری بر این داستان متفق‌القول هستیم که تمام کتاب‌های این حوزه برای ما مفید نیستند و کمترین ضرر آن‌ها تلف کردن وقت و هزینه ما خواهد بود.

ازاین‌رو در این مقاله می‌خواهیم با یکدیگر به کتاب‌فروشی برویم و یک کتاب راز موفقیت مناسب برای خود انتخاب کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید!

 

 

ما در مقاله دوقسمتی ” چگونه کتاب راز موفقیت را بخوانیم؟ ” سعی کردیم ویژگی‌های اصلی یک کتاب راز موفقیت را بهتر بشناسیم تا درنهایت خوانشی درست از آن داشته باشیم.

آن چیزی که در این مقاله مهم است این است که بتوانیم بر اساس ویژگی‌های گفته‌شده در مقالات قبلی کتابی مفید و درست انتخاب کنیم.

ازاین‌رو حتماً قبل از رفتن به ادامه مطلب، مقالات قبلی را مطالعه کنید تا مفاهیم گفته‌شده را دقیق‌تر و بهتر متوجه شوید.

قبل از رفتن به ادامه مطلب بهتر است یک نکته را در نظر بگیرد. احتمالاً تاکنون برای شما پیش‌آمده باشد که یک کتاب راز موفقیت برای دوست شما کاملاً کارآمد بوده و آن را به شما معرفی کرده است ولی شما نتیجه چندانی از آن نگرفته‌اید.

این اتفاق دو علت اصلی دارد. اول این‌که هرکسی باید بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و درونی خودش دست به انتخاب بزند. دوم این‌که قدرت تلقین باعث می‌شود شما چیزی فراتر از توانایی کتاب را انتظار داشته باشید.

این قدرت گاهی مثبت و گاهی منفی هست و تأثیر عمیقی در موفقیت ما خواهد داشت. ازاین‌رو مبحث تلقین و تأثیر آن در موفقیت را در مقاله ” اثر تلقین بر موفقیت، کاذب یا واقعی؟ ” پیگیری کنید.

این مقاله نه‌تنها در باب موفقیت که در تمامی جنبه‌های زندگی شما می‌تواند مفید باشد.

مسلماً اولین واصلی‌ترین جایی که برای خرید کتاب راز موفقیت سراغ آن می‌روید کتاب‌فروشی‌های خواهد بود. ما در اینجا فضای مجازی را نادیده می‌گیریم. گرچه تفاوت چندانی بین یک کتاب‌فروشی واقعی با مجازی وجود ندارد.

بعد از ورود به کتاب‌فروشی اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب می‌کند، عنوان‌های کلی است که بر روی قفسه‌ها قرارگرفته‌اند. اصولاً کتاب راز موفقیت و قانون جذب در زیر عنوان‌هایی مانند روانشناسی، علوم انسانی یا موفقیت قرار می‌گیرد.

کتاب‌فروشی‌های باهوش معمولاً دسته نوین برای کتاب راز موفقیت و انواع آن تحت عنوان روانشناسی موفقیت ابداع کرده‌اند. این عنوان علاوه بر مشخص کردن حوزه کاری موفقیت، علمی بودن کتاب‌ها را متذکر می‌شود.

درواقع وقتی کتابی علمی باشد، یعنی روش‌های آن منجر به نتیجه می‌شود. پس وقتی کتاب راز موفقیت را یک کتاب علمی بدانیم عملاً می‌توانیم به نتیجه آن امیدوار باشیم.

اما همان‌طور که گفتیم درصد محدودی از کتاب‌های حوزه موفقیت ما را به نتیجه می‌رسانند؛ بنابراین انتخاب عنوان روانشناسی موفقیت چیزی جز یک ترفند فروش و تبلیغات نیست.

یک اصل ساده را در خرید کتاب و هر خرید دیگری رعایت کنید. به تعداد نشانه‌های تبلیغاتی که می‌بینید، اعتماد خود را نسبت به آن فروشنده و فروشگاه کم کنید؛ زیرا از هرچقدر این تعداد بالا باشد، یعنی فروشنده تنها به فروش خود فکر می‌کند و مهم نیست شما چه نتیجه‌ای کسب کنید.

در کسب‌وکارهایی مانند کتاب‌فروشی که به‌نوعی واسطه بین نویسنده و خریدار هست، بد بودن کتاب ضرر چندانی به کتاب‌فروش نمی‌زند. پس فروش هر کتابی می‌تواند اولویت خود را داشته باشد. ازاین‌رو در برابر کتاب‌فروشی‌هایی که اصرار دارند کتاب راز موفقیت را در دسته کتاب‌های علمی قرار دهند، گارد دفاعی محکمی داشته باشید.

در واقع فضای کتاب‌فروشی و فروشنده آن تأثیر غیرمستقیم در انتخاب کتاب راز موفقیت دارد. وقتی شما بتوانید طرز تفکر کلی فروشنده کتاب را پیدا کنید.

می‌توانید حدس بزنید کتاب‌هایی که در ویترین گذاشته آیا مفید خواهند بود یا خیر. در واقع قانون کلی این است که اگر فروشنده‌ای تنها به فکر سود خود است و شما اعتماد چندانی به آن دارید.

دنبال کتاب‌هایی باشید که در ته کتاب‌فروشی و نه انبار گذاشته است و هیچ‌گاه به کتاب‌های ویترینی آن اعتماد نکنید.

یکی از معروف‌ترین سؤالات کسانی که تازه می‌خواهند کتاب‌خوانی در هر حوزه‌ای را شروع کنند، می‌پرسند این است که با چه کتابی شروع کنیم؟

وقتی این سؤال را از یک کتاب‌خوان حرفه‌ای بپرسید به‌سادگی به شما پاسخ می‌دهد. مهم نیست از چه کتابی شروع می‌کنید. مهم این است که کتاب بعدی خودتان را به‌خوبی انتخاب کنید.

در واقع وقتی شما شروع به خواندن کتاب می‌کنید، ناخودآگاه همین کتاب می‌تواند مسیر کتاب‌خوانی شما را تعیین کند. تا زمانی که شما به حد بلوغ فکری در این زمینه رسیده باشید و بتوانید تشخیص بدهید که پیشنهاد کدام کتاب را قبول کنید.

در حوزه کتاب راز موفقیت کمی داستان فرق می‌کند. وقتی خود نویسنده‌های این حوزه علناً در کتاب‌های خودشان می‌گویند سعی کنید از هر چیزی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید؛ بنابراین هدف اصلی خودشان از نشر این کتاب‌ها رسیدن به موفقیت بوده است.

حال وقتی شما کتابی در این حوزه را انتخاب می‌کنید. ناخودآگاه به کتاب بعدی همین نویسنده علاقه‌مند‌می شوید و این علاقه به حد تعصب نیز می‌رسد.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید واقعاً موفق شوید. هیچ‌گاه از یک نویسنده در حوزه موفقیت دو کتاب نخوانید.

وقتی در این حوزه درگیر کتاب دوم یک نویسنده شوید، در واقع در دام آن افتاده‌اید و قرار است فقط با مفاهیم تودرتو و تمرین‌های مختلف هیپنوتیزم شوید.

پس در انتخاب کتاب راز موفقیت دقت کنید، اگر در ابتدا و مقدمه کتاب از سایر کتاب‌های نویسنده ذکرشده است و عنوان می‌شود برای خواندن این کتاب باید سراغ آن‌ها بروید.

پس با خیال راحت از آن کتاب صرف‌نظر کنید. این نویسنده به شما به دید یک سرمایه نگاه کرده است.

یکی دیگر از ترفندهای نویسنده‌های این کتاب‌ها این است که در ابتدا نویسنده شروع به توضیح موفقیت‌ها و شرایط خود می‌کند. این دسته از نویسنده‌ها به‌نوعی با ارائه رزومه می‌خواهند شما را مجاب به خوانش کتاب کنند.

شاید این نویسنده‌ها بتوانند شرایط موفقیت خود را در قالب کتاب راز موفقیت به شما ارائه بدهند، اما هیچ‌گاه نمی‌گویند که هیچ‌گاه شما جای او را نخواهید گرفت؛ زیرا شما انسان دیگری هستید.

کتاب‌های حوزه موفقیت از نظر عکس روی جلد به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شوند. یک دسته مانند کتاب‌های معمولی و عمومی دیگر جلدی با طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد یا معمولی دارند؛ اما دسته دوم کتاب‌هایی هستند که عکس نویسنده کتاب را به شکلی خندان و موفق به‌عنوان جلد کتاب استفاده کرده‌اند.

با قاطعیت تمام می‌گوییم که سعی کنید هیچ‌گاه سراغ دسته دوم این کتاب‌ها نروید. در واقع نویسنده‌های این دسته از کتاب‌ها به‌خوبی می‌دانند که کتابشان از نظر مفهومی چندان غنی نیست و باید کاری کنند که خواننده نخواهد به عمق مطالب برود.

عمده روش‌های گیج‌کننده این نویسنده‌ها در نحوه نگارش مطالب اتفاق می‌افتد؛ اما با استفاده از عکس روی جلد و به‌نوعی استفاده از قانون face to face سعی در برانگیختن اعتماد شما دارند. یادتان باشد، این حرکت ناشی از وجود یک کمبود در کتاب است. پس عاقلانه است که سراغ این دسته از کتاب‌ها نرویم.

از نظر منطقی بهتر است نویسنده کتاب راز موفقیت یک روانشناس باشد. مهم‌ترین حس روانشناس این است که می‌داند و می‌فهمد انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین دیدی بهتر برای ارائه مباحث خواهند داشت.

گرچه این‌ها نیز مانند قاضی هستند که راه‌های قانون‌شکنی را به‌خوبی می‌دانند و بهتر از یک دزد واقعی توانایی دزدیدن دارند؛ اما بااین‌حال اعتماد به یک قاضی بهتر از اعتماد به یک دزد واقع است.

اما با تمام شرایط گفته‌شده همچنان کتاب راز موفقیت مانند هندوانه‌ای سربسته است که نمی‌دانیم درونش قرمز و شیرین است و یا سفید و بی‌فایده.

در خرید اول چندان به خودتان سخت نگیرید و راحت انتخاب کنید؛ اما همان‌طور که در ” کتاب راز موفقیت چه بود و چه کرد؟ ” بیان کردیم. به این کتاب‌ها باید به دید یک نیروی کمکی نگاه کنید و این یعنی مهم‌تر از انتخاب و خرید، نحوه دید و نگاه شما به کتاب راز موفقیت هست.

ما در این مقاله سعی کردیم مانند خواننده‌ای تازه‌کار عمل کنیم. تلاش ما بر این بود تمام اتفاقات و جزئیات یک خرید موفق را شرح دهیم. با وجود این انتخاب‌ها و ویژگی‌های هر کدام از این کتاب‌ها به‌قدری گسترده است که مسلماً گفته‌های ما کاربردی کلی خواهد داشت.

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، درنهایت آن چیزی که قرار است دراین‌بین تعیین‌کننده باشد، نیاز و ویژگی‌های شخصیتی شما هست. ازاین‌رو به خود و قلبتان ایمان داشته باشید.

موضوع بعدی که بهتر است در باب آن صحبت کنیم حوزه‌های مختلف کتاب راز موفقیت هست. در حقیقت وقتی از دور به این دسته از کتاب‌ها نگاه می‌کنیم، همه آن‌ها مانند یکدیگر هستند؛ اما درواقع حوزه‌های فعالیت آن‌ها کاملاً فرق می‌کند.

شناخت این حوزه‌ها می‌تواند به ما قدرت انتخاب بدهد؛ بنابراین قصد داریم در مقاله ” انواع مختلف کتاب راز موفقیت ” سراغ این بحث برویم. با ما همراه بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *