پرش به محتوا
خانه » چگونه به قدرت شخصی خود برای ایجاد موفقیت دسترسی پیدا کنید

چگونه به قدرت شخصی خود برای ایجاد موفقیت دسترسی پیدا کنید


شما متوجه برقی که گوشی شما را شارژ می کند یا آب موجود در کتری شما را می جوشد، نمی شوید، اما مطمئناً زمانی که گوشی شما وجود ندارد متوجه آن می شوید. قدرت چیزی است که نمی توان آن را متوقف کرد، زیرا قرار است جریان یابد. وقتی متوقف می شود، همه چیز اشتباه می شود.

چه باعث خرابی جریان برق در لپ ‌تاپ شما شود و چه باعث خراب شدن خودروی شما شود، وقتی برق قطع می ‌شود، اتفاق خوبی نیست. قدرت شخصی ما به عنوان انسان هم با این موضوع تفاوتی ندارد.

افسوس که ما نمی ‌توانیم فقط به یک واحد شارژ وصل شویم، زیرا شب ‌ها خود را در رختخواب می‌ گذاریم و صبح روز بعد کاملاً شارژ شده و بیدار می ‌شویم.

این به قدرت فیزیکی که بدن ما را حفظ می کند اشاره نمی کند، بلکه به قدرتی که همه ما در درون خود داریم اشاره دارد: قدرت شخصی. این همان قدرتی است که نمی توان آن را دید، اما می تواند توسط شما و همه افراد در دنیای اطرافتان احساس شود.

قدرت شخصی نقش مهمی در توانایی ما برای موفق و شاد بودن دارد. همچنین به ما کمک می‌ کند به آنچه می ‌خواهیم برسیم، احساس امنیت کنیم و مطمئن باشیم که نقشی در این دنیا ایفا می‌ کنیم نه اینکه دنیا با ما بازی می‌ کند.

فهرست مطالب

  1. قدرت شخصی چیست؟
  2. ویژگی های افراد دارای قدرت شخصی
  3. مزایای یادگیری قدرت شخصی
  4. چگونه به قدرت شخصی خود دسترسی پیدا کنید
  5. چگونه می دانید که قدرت شخصی خود را توسعه داده اید؟
  6. نکات بیشتر در مورد قدرت شخصی

قدرت شخصی چیست؟

ممکن است نتوانید قدرت شخصی خود را تشخیص دهید. با این حال، شما احتمالاً این ویژگی ها را در دیگران مشاهده کرده اید:

  • سازماندهی شده
  • پابرجا
  • توانا
  • موفق
  • مطمئن
  • خوشحال

افراد دارای قدرت شخصی نیازی به فریاد زدن در مورد آنچه می خواهند ندارند و به ندرت باعث می شوند که افراد احساس بی کفایتی یا عدم قدردانی کنند. آنها راهی دارند که در موقعیت فعلی خود راحت باشند، آنچه را که باور دارند باور کنند و با اطمینان نظرات خود را بیان کنند در حالی که می توانند بدون احساس خطر به دیگران احترام بگذارند و به آنها احترام بگذارند.

این باعث می شود آنها در بهترین موقعیت برای خدمت به اهداف خود قرار گیرند. همچنین از آنها مدیرانی بزرگ، همکاران عالی و دوستان و عزیزان پایدار می سازد.

وقتی به افرادی با قدرت شخصی فکر می کنم، لزوماً به رهبران جهان، ستاره های پاپ یا غول های ادبی فکر نمی کنم؛ بنابراین اغلب این افراد، در حالی که باهوش هستند، در دام اضطراب و عدم اعتماد به نفس می افتند. این اغلب منجر به تراژدی و زندگی کوتاه تر می شود.

من در مورد آن قدرت خاموشی صحبت می‌ کنم که احساس می ‌کنیم یک شخص دارد که بر ما تأثیر می ‌گذارد بدون اینکه مانع از جریان آزادانه قدرت ما شود.

ویژگی های افراد دارای قدرت شخصی

برخی از خصوصیات وجود دارد که به وضوح نشان می دهد که یک فرد قدرت شخصی خود را نشان می دهد. چند نمونه عالی از افراد با قدرت واقعی افرادی هستند که:

  • دیگران را بدون نیاز به تشکر و قدردانی توانمند کنند.
  • از یادگیری، شکست خوردن و قبول اشتباهات خوشحال هستند.
  • از شنیدن نظرات دیگر خوشحال می شوند و از باورها یا اعتقادات خود احساس خطر نمی کنند.
  • می تواند دیگران را بدون نیاز به حضور در صدر مسئله رهبری کند.
  • با قدرت ارتباط برقرار می کنند، نه با زور.
  • شنوندگان خوبی هستند، زیرا نیازی به اطمینان ندارند که طرف مقابل بداند که آنها چه فکر می کنند.
  • بیشتر از اکثر افراد کارها را انجام دهند.
  • به اهداف خود برسند.
  • به قولی که می دهند عمل می کنند، حتی اگر زیان آشکاری برایشان باشد.

اینها تنها برخی از چیزهایی است که در فردی با قدرت شخصی تشخیص خواهید داد؛ بنابراین، قبل از اینکه به چگونگی پیدا کردن ایده ‌های شما نگاه کنیم، اگر ایده‌ های بالا الهام‌ بخش شما نیستند، بیایید ببینیم که درک نکردن و قدردانی از قدرت شخصی شما چه می ‌تواند برای شما بیاورد.

مزایای یادگیری قدرت شخصی

یادگیری و پذیرش قدرت شخصی دارای مزایای فراوانی است که به طور کلی شما را به فردی شادتر، قوی تر و پذیرنده تر تبدیل می کند. در اینجا بیشتر از مزایای قدرت شخصی و آنچه که ممکن است منجر شود آورده شده است:

  • پذیرش خود
  • ارتقا
  • مسیرهای شغلی جدید
  • توانایی ایستادگی برای آنچه به آن باور دارید
  • تقابل در برابر پوپولیسم
  • افزایش مشتریان
  • یادگیری مهارت های جدید

چگونه به قدرت شخصی خود دسترسی پیدا کنید

چندین کار وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند توسعه قدرت شخصی خود انجام دهید. برای شروع این موارد را امتحان کنید.

۱. استرس را متوقف کنید

تاکید بر اینکه چیزی آن طور که برای دیگران کار می کند، برای شما کار نمی کند، قدرت شما را بیشتر کاهش می دهد، باعث می شود احساس ناتوانی، بی ارزش بودن و عدم کنترل کنید. یاد بگیرید بپذیرید که همه چیز در اختیار شما نیست. یاد بگیرید که بپذیرید همه چیز در اختیار شما نیست. برای مثال، افرادی که تحت فشار هوای بد قرار می ‌گیرند، اغلب سریعا قدرت خود را از دست می دهند. آن‌ ها آنقدر مشغول تمرکز بر این روز خاکستری هستند که همه چیزهایی را که می توانند واقعاً کنترل ‌کنند فراموش می‌ کنند.

اگر واقعاً برای متوقف کردن استرس تلاش می کنید، به دنبال افرادی باشید که به کاهش یا کاهش استرس شما کمک کنند، افرادی که به شما کمک می کنند دیدگاه دیگری را ببینید. قدرت اغلب مربوط به دیدگاه است. اغلب یک فرد جدید با احساس ناتوانی به سراغ من می آید و تنها پس از ۲ ساعت احساس بی باکی و توانایی برای هر کاری را ترک می کند. واضح است که من در آن ۲ ساعت به آنها قدرت فراانسانی ندادم. بیشتر در مورد کمک به آنها بود تا دیدگاه جدیدی در زندگی خود پیدا کنند تا بتوانند به روشی بهتر فکر کنند.

۲. یاد بگیرید که (واقعا) گوش کنید

در دنیایی مملو از افکار و عقاید و ایده ‌ها، تشخیص افکار خودمان و دیگران دشوار است. یاد بگیرید که متوجه شوید افکار از کجا می آیند.

  • آیا واقعا این فکر شماست؟ یا آیا کسی آن ایده را به اشتراک گذاشته و شما اکنون آن را پذیرفته اید؟
  • آیا برای شما کار می کند، یا سعی می کنید خود را طوری بسازید که با آن سازگار باشد؟

۳. اعتماد به نفس را تمرین کنید

وقتی یاد می گیرید به خود و آنچه احساس می کنید گوش دهید، اگر اعتماد به نفس ندارید، به راحتی می توانید ایده های جدید خود را کنار بگذارید. اعتماد به نفس ممکن است قدرت اساسی برای همه خوشبختی و موفقیت ما در زندگی باشد.

وقتی صحبت از قدرت شخصی می شود، وقتی اعتماد به نفس شما کاهش می یابد، قدرت شما نیز می تواند.

شکست، اظهارنظرهای ناخوشایند، همکاران پرخاشگر منفعل، روزهای بد و فرصت های از دست رفته نباید به طور دائم بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد.

بله ممکن است روزی داشته باشید که بخواهید در هوای آزاد فریاد بزنید یا در تخت خواب استراحت کنید، اما اگر اعتماد درونی داشته باشیم لحظات منفی نمی توانند قدرت شخصی ما را بدزدند.

همچنین مراقب باشید که اعتماد به نفس را با غرور ترکیب نکنید. غرور مستلزم تحقیر دیگران در زمانی که فرصت دارید، در حالی که اعتماد به نفس اینطور نیست.

راه هایی برای یافتن اعتماد به نفس

  1. به دنبال شواهد درخشش خود باشید: موفقیت ها و پیروزی های خود را کم اهمیت جلوه ندهید. آنها را بپذیرید و جشن بگیرید.
  2. آن آهنگی را بدانید که فوراً یکی از شادترین روزهای زندگیتان را به یاد شما می آورد. آن را آماده کرده و آماده کار کنید!
  3. یک شبکه مثبت و حمایتی از افراد در اطراف خود ایجاد کنید.
  4. در هر شرایطی به دنبال نکات مثبت باشید.

۴. از آن لذت ببرید

اگر عاشق رقص، پینت بال، موج سواری یا یوگا هستید، اجازه ندهید از زندگی شما حذف شوند. بسیاری از افراد تنها با معرفی مجدد کارهایی که دوست دارند، تغییرات مثبتی در زندگی حرفه ای خود پیدا کرده اند. زمانی که سرمان شلوغ است سریعا این چیزها را کنار می گذاریم، اما شما این کار را نکنید. چرا که می تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد.

۵. جهش پذیری را پیدا کنید

جهش پذیری توانایی بازپس گیری از تجربیات منفی است. زمانی که سرتان شلوغ است، روز بدی را سپری کرده ‌اید یا احساس می ‌کنید هیچ چیز درست نیست، سعی کنید خود را به جایی برگردانید که بتوانید تنظیم دوباره و شروع مجدد کنید. با این کار، می توانید به جلو حرکت کنید و قدرت شخصی خود را بیشتر به کار ببندید.

۶. پذیرش شکست

زمانی که با شکست مواجه می شوید، حفظ قدرت شخصی ممکن است سخت باشد. با این حال، اگر زمانی نیاز به تقویت داشتید، تمام اختراعات شگفت انگیز، شرکت ها، اکتشافات و فرصت هایی را که از شکست به دست آمده اند، جستجو کنید.

من اخیراً با مشاوری آشنا شدم که برای برخی از بزرگترین شرکت های جهان کار می کند. آنها به من گفتند: «مثل من و شما، این مدیران اجرایی هم با ناملایمات مواجه شده اند و تصمیم گرفته اند از این دانش برای انجام کارهای بزرگ استفاده کنند.» همه ما هم این قدرت را داریم، البته اگر یاد بگیریم که شکست می تواند برای ما خوب باشد.

اگر کسی به شما بگوید کار بزرگی انجام داده اید، احساس خوشایندی به شما دست می دهد، اما اگر بازخورد بیشتری نخواهید، شانس کمی برای رشد وجود دارد.

از شکست نترسید، آن را در آغوش بگیرید. تنها زمانی شکست واقعی است که از آن چیزی یاد نگیرید.

چگونه می دانید که قدرت شخصی خود را توسعه داده اید؟

وقتی صاحب قدرت خود هستید، مشکلی ندارید که به پشت سر خود نگاه کنید و متوجه شوید که افراد زیادی از شما پیروی می کنند. قدرت شخصی به این معنی است که شما می توانید بدون آسیب رساندن به دیگران بر روی چیزها تأثیر بگذارید و آنها را تغییر دهید.

قدرت شخصی موضوعی فراتر از تأثیرگذار بودن است. این در مورد پذیرش این است که شما تأثیر مثبتی بر مردم دارید و قدرت خود را برای انجام این کار بدون سوء استفاده از آن قدرت بپذیرید.

قدرت شخصی را می توان در اعتماد به نفس و سطحی از پذیرش خود مشاهده کرد که دیگران به سرعت آن را تشخیص می دهند.

وقتی قدرت شخصی خود را در آغوش می گیرید، احتمالاً بر روی موارد زیر تأثیر خواهد داشت:

  • کار شما
  • زندگی شخصی شما
  • اهداف شما
  • دوستان شما
  • همکاران تجاری شما
  • شادی شما
  • سلامتی شما

وقتی قدرت شخصی خود را پیدا کردید، صاحب آن شوید. این به همه ما کمک می کند تا دنیای واقعی را تجربه کنیم.

منبع:

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *