پرش به محتوا
خانه » تاثیر مثبت رژیم های غذایی کوتاه مدت و بسیار کم کالری برای نوجوانان

تاثیر مثبت رژیم های غذایی کوتاه مدت و بسیار کم کالری برای نوجوانان

  • از


به گزارش مجله سلامت دکتر بهشتیان به نقل از یورونیوز، محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده اند که رژیم های غذایی کوتاه مدت و بسیار کم کالری برای نوجوانان چاق که تحت نظارت دقیق متخصصان تغذیه هستند بی خطر است.

این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه سیدنی در کنگره اروپایی چاقی در ونیز ارائه خواهد شد، همچنین نشان می دهد که بسیاری از نوجوانانی که در این مطالعه شرکت می کنند، علیرغم تجربه عوارض جانبی از جمله خستگی، سردرد، تحریک پذیری، یبوست و حالت تهوع ، معتقد بودند که آنها دریافتند که رژیم غذایی راه خوبی برای کاهش وزن است.

رژیم‌های بسیار کم کالری (VLED) که شامل خوردن کمتر از 800 کالری در روز است، برای افراد چاق که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، اما بدنشان به برنامه‌های غذایی معمول و ورزش پاسخ نمی‌دهد، تجویز می‌شود.

با وجود این واقعیت که بسیاری از رژیم های غذایی کم کالری برای نوجوانان بسیار مراقب هستند که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند، نگرانی هایی در مورد خطرات کاهش وزن سریع وجود دارد. زیرا اطلاعات محدودی در مورد تأثیر رژیم های غذایی بسیار کم انرژی بر رشد، سلامت قلب و سلامت روان در افراد وجود دارد.

با این حال، یک مطالعه توسط دانشگاه سیدنی نشان داد که چنین نگرانی‌هایی بی‌اساس هستند.

در مجموع 71 پسر و 70 دختر مبتلا به چاقی و حداقل یک بیماری مرتبط مانند فشار خون بالا یا مقاومت به انسولین در این مطالعه شرکت کردند. آنها تحت رژیم های غذایی چهار هفته ای قرار گرفتند که شامل جایگزین های غذایی فرموله شده و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند بروکلی و گوجه فرنگی بود.

از 141 نفری که این مطالعه را شروع کردند، 134 نفر آن را تکمیل کردند و به طور متوسط ​​در عرض یک ماه 5.5 کیلوگرم وزن کم کردند. تقریباً همه (95 درصد آنها) حداقل یک عارضه جانبی داشتند و 70 درصد آنها سه عارضه جانبی داشتند. گرسنگی، خستگی و سردرد شایع ترین عوارض جانبی این نوجوانان است.

اگرچه این نوجوانان تاکید داشتند که غذای محدود و طعم های جایگزین برایشان چندان خوشایند نیست، اما از کاهش وزن راضی بودند.

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده اند که رژیم های غذایی بسیار کم کالری تحت نظارت متخصصان سلامت می توانند در کوتاه مدت به طور ایمن استفاده شوند و علیرغم عوارض جانبی برای بسیاری از نوجوانان دارای چاقی متوسط ​​تا شدید موثر هستند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

نتایج متوسط 5 از 5

از کل مبلغ 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *