پرش به محتوا
خانه » زمان ثبت نام آزمون وکالت 1403

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1403

  • از


زمان ثبت نام آزمون وکالت توسط سازمان های مجاز برای انجام آزمون تعیین می شود. هر ساله داوطلبان زیادی جذب رشته علوم انسانی برای کار در حرفه وکالت می شوند. این افراد پس از اتمام تحصیلات خود باید در آزمونی به نام آزمون وکالت شرکت کرده و پس از پایان دوره کارآموزی، پروانه وکالت را اخذ کنند.

یکی از این سازمان ها کانون وکلا و دیگری قوه قضائیه است. ثبت نام در این آزمون از طریق سازمان سنجش و کاملا اینترنتی انجام می شود. داوطلبانی که تمایل به تکمیل مراحل ثبت نام در مهلت ثبت نام وکالت دارند تا این مسابقه را از دست ندهند، بهتر است اخبار مربوط به تاریخ ثبت نام آزمون وکالت را دنبال کنند.

تاریخ ثبت نام آزمون وکالت 1403

👈 قوه قضائیه و کانون وکلا دو برگزار کننده آزمون وکالت دادگستری و کانون وکلا هستند و مراحل ثبت نام در آزمون در هر یک از این دو مرکز متفاوت است. زمان ثبت نام هر ساله توسط سایت Sanjesh.org اطلاع رسانی می شود و علاقه مندان می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام آزمون وکالت به صورت کاملا اینترنتی می باشد. البته سازمان سنجش به احتمال مهلت ثبت نام وکالت در هر دو آزمون چشم دوخته است تا افرادی که ثبت نام خود را از دست داده و یا ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند، در این چند روز ثبت نام خود را قطعی کرده و در آزمون شرکت کنند.

زمان ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳

👈 یکی از برگزارکنندگان آزمون وکالت، کانون وکلای دادگستری است که سالی یک بار برای تامین کارآموزان مورد نیاز کانون برگزار می شود و افرادی که منابع آزمون وکالت را به طور کامل مطالعه کرده اند نسبت به سایر داوطلبان شانس قبولی بیشتری دارند.

معمولاً آزمون وکالت در فصل پاییز به ویژه در ماه های آبان یا آذر برگزار می شود. فرآیند انتشار آگهی ها و ثبت نام داوطلبان نیز در ماه های مهر یا شهریور همان سال آغاز می شود.

تاریخ آزمون کانون وکلای دادگستری معمولاً در شهریور یا مهر ماه هر سال می باشد. مراحل ثبت نام معمولاً حدود 2 ماه قبل از امتحان شروع می شود.

اما در سال های اخیر به دلیل تاثیر عواملی مانند بیماری کرونا و موارد دیگر تغییراتی در تاریخ ثبت نام آزمون وکالت ایجاد شده است. از این رو؛ برای دریافت تاریخ دقیق ثبت نام آزمون وکالت 1403 باید منتظر اعلام رسمی مسئولان مربوطه باشید.

متن این مقاله به محض انتشار زمان ثبت نام آزمون وکالت بروزرسانی می شود.

زمان ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳

👈 یکی دیگر از برگزارکنندگان آزمون وکالت، قوه قضائیه است که هر ساله با برگزاری این آزمون با ساماندهی سنجش، نیروهای مورد نیاز را جذب می کند.

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1403 هنوز مشخص نشده است اما قرار است امسال نیز مانند سال گذشته لینک ثبت نام این آزمون سرنوشت ساز در مرداد 1403 فعال شود.

این مقاله پس از اعلام دقیق تاریخ ثبت نام به روز رسانی خواهد شد.

زمان صدور کارت ورود به جلسه آزمون وکالت

👈 افرادی که واجد شرایط ثبت نام در آزمون وکالت هستند پس از تکمیل مراحل ثبت نام منتظر صدور کارت ورود به جلسه باشند. با توجه به اینکه زمان دقیق برگزاری آزمون وکالت در سال جدید هنوز مشخص نشده است.

بدین ترتیب؛ همچنین از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت اطلاع دقیقی در دست نیست. زیرا در زمان صدور دفترچه ثبت نام، تاریخ دقیق کارت ورود به جلسه آزمون نیز مشخص خواهد شد.

ولی؛ طبق روال سال های گذشته این کارت قبل از شروع آزمون قابل مشاهده است. شایان ذکر است همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون وکالت الزامی است و در صورت حضور بدون کارت در آزمون رد صلاحیت می شوید.

مشاوره ثبت نام آزمون وکالت 1403

📚 لازم به ذکر است زمان ثبت نام آزمون وکالت مطابق سنوات گذشته ممکن است تمدید شود و داوطلبان می توانند مجددا از این فرصت برای ثبت نام، تکمیل و یا ویرایش اطلاعات ثبت نام خود استفاده کنند.

📚 زمان و مراحل ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری و کانون وکلا متفاوت است. همچنین دروس امتحانی و سایر دروس مرتبط با آزمون این دو مرکز متفاوت است.

📚 پیشنهاد می کنیم برای افزایش شانس قبولی در دوره ثبت نام وکالت، هم در آزمون وکالت و هم در آزمون وکالت ثبت نام کنید زیرا افرادی که در هر یک از این دو آزمون پذیرفته می شوند می توانند پروانه وکالت بگیرند.

خلاصه زمان ثبت نام آزمون وکالت

آزمون وکالت از طریق قوه قضائیه و کانون وکلا برگزار می شود زمان ثبت نام آزمون وکالت هر یک از این دو مرکز سازماندهی متفاوت است. لازم به ذکر است مهلت ثبت نام وکلا ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است.

افرادی که قصد ثبت نام دارند اخبار مربوط به زمان ثبت نام و برگزاری آزمون را پیگیری کنند. تمامی اطلاعیه ها و اخبار جدید این آزمون در پایگاه خبری آزمون اعلام می شود و می توانید در اسرع وقت نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام نمایید.

برای دانلود فایل pdf مقاله زمان ثبت نام آزمون وکالت کلیک کنید.


3.3/5 – (10 امتیاز)

ثبت نام آزمون وکالت 1403 چه زمانی است؟

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1403 هنوز اعلام نشده است. این مقاله به محض اعلام تاریخ ثبت نام به روز رسانی خواهد شد.

چگونه می توانم برای شرکت در آزمون وکالت 1403 ثبت نام کنم؟

ثبت نام در این آزمون با مراجعه به سایت Sanjesh.org انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳ قوه قضاییه چقدر است؟

تاریخ ثبت نام آزمون وکالت 1403 هنوز اعلام نشده است اما انتظار می رود روند ثبت نام در ماه آگوست آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *