پرش به محتوا
خانه » دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون ۱۴۰۳ + شرایط رشته و دانشگاه

دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون ۱۴۰۳ + شرایط رشته و دانشگاه

  • از


شرایط ثبت‌نام در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون 1403 اعلام شد. متقاضیانی که مایل به ثبت‌نام در دوره های بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هستند، تا روز دوشنبه 10 اردیبهشت، مهلت دارند برای تکمیل فرایند نام‌نویسی اقدام کنند.

جهت ثبت‌نام، داوطلبان می‌توانند به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش و پذیرش آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنما، در صورت داشتن شرایط اعلام شده، ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه، مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته را انجام دهند.

آیا امکان تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون وجود دارد؟

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری می‌توانند در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را انجام داده و شانس خود را برای پذیرفته شدن در این مقطع تحصیلی امتحان کنند.

با آغاز زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، شرایط پذیرش بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای علاقه مندان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی اعلام می‌شود.

این فرصت برای آن دسته از متقاضیانی که جزو دانشجویان استعداد درخشان به شمار می‌روند، در نظر گرفته شده تا بتوانند با توجه به رزومه تحصیلی خوبی که دارند، بدون شرکت در آزمون دکتری آن سال، از طریق بررسی سوابق علمی و پژوهشی و شرکت در مصاحبه برای پذیرفته شدن در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند. در ادامه شرایط و زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع دکتری را بررسی خواهیم کرد.

شرایط دکتری بدون کنکور آزاد 1403

پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر جهت ورود به دوره دکتری در دانشگاه آزاد دارای شرایط خاصی است که طی بخشنامه‌ای منتشر می‌شود. مفاد اصلی شرایط دکتری بدون کنکور آزاد به شرح زیر است:

شرط معدل

مطابق با آئین نامه استعداد درخشان دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان در تمام گروه‌های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد باید شرط معدل حداقل 17.5 را داشته باشند که نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون برای این دسته از داوطلبان با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، معدل و لیست انتخابی داوطلب اعلام می‌شود.

نمره پایان نامه

حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز در هر گروه آزمایشی باید 17 باشد. در ارتباط با دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آنها به صورت توصیفی بوده، فقط دانش آموختگانی که پایان نامه آنها با درجه “خوب” به بالا ارزیابی شده، مجاز به ثبت نام در دوره بدون کنکور (ویژه استعدادهای درخشان) خواهند بود.

متجانس بودن رشته فارغ التحصیلی

یکی دیگر از شرایط دکتری بدون کنکور آزاد این است که داوطلبان شرکت در دوره بدون کنکور (اسـتعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشته‌ای هم راستا بـا رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسـی ارشـد خـود را در لیست انتخابی برگزینند و در هنگام ثبت نام در دوره دکتری، از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

داشتن مدارک در زمان مصاحبه

آن دسته از داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند، در صورت کسب حد نصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، باید فایل مقالات علمی پژوهشی، علمی ترویجی، کنفرانسی، پایان نامه، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

مدت زمان سپری شده از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان برجسته و استعدادهای درخشان حداکثر تـا 5 سال بعد از فراغت از تحصیل (فارغ‌التحصیلان سال 1396 بـه بعد) در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اسـتفاده از تسـهیلات این آیین‌نامه در جهت پـذیرش در مقطـع دکتـری تخصصـی خواهند بود.

ارائه فایل مقالات ISI و ISC

متقاضیان دوره دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون، در صورت دعوت به مصـاحبه، لازم اسـت نسخه‌ای از فایـل مقـالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا ISC خود را با فرمت تعیین شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه دهند.

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون 1403

در هنگام ثبت نام در رشته های دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون ۱۴۰۳ داوطلبان می‌بایست با مراجعه به سایت azmoon.org و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد، شرایط اعلام شده را بررسی کرده و برای ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی سال  1403 دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه 1 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ثبت نام بدون کنکور آزاد مقطع دکتری تخصصی سال 1403 آغاز شد.

نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون 1403

افرادی که متقاضی ثبت نام در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هستند، جهت ثبت نام باید یکسری مراحل را طی کرده و مدارک خود را در سامانه بارگذاری نمایند. فرایند نام نویسی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون به شرح زیر است:

ایتدا وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شوید.

با کلیک بر روی “ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون آزمون دکتری تخصصی”، صفحه نام نویی به نشانی  reg1.azmoon.iau.ir خواهید شد.

پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام کلیک کنید.

سپس اطلاعات خواسته شده را دقیق وارد کنید.

در مرحله بعد وارد صفحه خرید کارت اعتباری می‌شوید. در این مرحله، تراکنش خود را انجام دهید. در پایان نیز شناسه و رمز عبور ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را دریافت کنید.

پس از اتمام خرید کارت اعتباری، به صفحه نخست برگشته و این‌بار بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.

در گام بعد، باید شناسه و رمز عبور که در زمان خرید کارت دریافت کرده‌اید را درج کنید. سپس کد ملی و تمامی اطلاعات درخواستی را به ترتیب و با دقت ثبت نمایید.

نکات خرید کارت اعتباری ثبت‌نام دکتری بدون کنکور آزاد

در زمان خرید کارت، به درستی کارت آزمون دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را خریداری نمایید، زیرا بعد از خرید کارت امکان عودت وجه وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام خرید کارت اعتباری خود، شماره سریال کارت را چاپ کرده و تا پایان اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد نزد خود نگه دارید.

هزینه ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در سال گذشته مبلغ 200 هزار تومان بود. در سال جدید هزینه خرید کارت هنوز مشخص نشده است و احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

مدارک ثبت‌نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1403

افراد متقاضی ثبت‌نام دکتری بدون آزمون آزاد باید در زمان نام‌نویسی، باید مدارکی را تهیه و در سامانه بارگذاری کنند. مدارک اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

عکس پرسنلی

عکس باید به صورت پرسنلی با پشت زمینه سفید، حجم کمتر از 70 کیلو بایت در قالب jpeg، تمام رخ، بدون جای مهر و منگنه باشد.

ارائه تصویر ریز نمرات مقطع ارشد

تذکر 1: تصویر داوطلب را با اسکن عکس 3×4 یا 6×4 از عکسی که در سال جاری تهیه شده است، آماده کنید. این تصویر برای احراز هویت در مراحل مصاحبه و ثبت‌نام استفاده خواهد شد. بنابراین؛ هرگونه مغایرت در تصویر به عهده شما خواهد بود.

تذکر 2: لازم است نسخه‌ای از ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که شامل معدل کل دوره و نمره پایان‌نامه یا نتیجه ارزیابی توصیفی است، در یک فایل با فرمت jpg آماده و در زمان ثبت‌نام براساس دستورالعمل موجود در سامانه بارگذاری شود.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون 1403

بسیاری از داوطلبان مقطع دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون، در ارتباط با تفاوت شهریه پذیرش بدون کنکور و با کنکور در مقطع دکتری سوال دارند. باید اشاره کرد که شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با شهریه دانشگاه آزاد با آزمون دکتری ندارد و تنها تفاوت در شرکت در جلسه آزمون کتبی است.

از آنجا که میزان شهریه دانشگاه آزاد، هر سال به میزان 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد، از این رو؛ بهتر است برای اطلاع از شهریه ثابت و متغیر مقطع دکتری، به سامانه azmoon.org مراجعه کنید.

نتایج ثبت‌ نام دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون 1403

نتایج ثبت‌نام دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون در دو مرحله نتایج اولیه و نتایج مصاحبه اعلام می‌شود. در مرحله اول متقاضیان از وضعیت دعوت شدن خود به مصاحبه مطلع خواهند شد.

داوطلبان در این مرجله بدون داشتن محدودیت در یک یا چند کد رشته محل انتخابی خود دعوت به مصاحبه خواهند شد، که بایستی علاوه بر پرداخت هزینه مصاحبه، مدارک لازم را نیز آماده کنند و همراه خود به جلسه مصاحبه ببرند.

پس از اتمام مرحله مصاحبه، داوطلبانی که بر اساس سوابق تحصیلی خود در مرحله مصاحبه نیز قبول می‌شوند، جزو پذیرفته شدگان اعلام خواهند شد و مجازند برای اسم نویسی و ثبت‌نام نهایی به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند.

لیست رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور 1403

تحصیل در مقطع دکتری به دو صورت امکان پذیر است؛ اولین روش شرکت در کنکور دکتری است که داوطلبان باید با شرکت در آزمون دکتری سراسری و بعد از اعلام نتایج اولیه، اقدام به انتخاب رشته در یکی از رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد نمایند.

دومین راهی که می‌توان در دانشگاه آزاد برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کرد، این است که افراد دارای شرایط مربوط به ثبت‌نام استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد باشند و بتوانند از طریق این طرح بدون حضور در کنکور دکتری و فقط از طریق سوابق تحصیلی خودشان در یکی از رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت‌نام کنند.

متقاضیان باید برای کسب اطلاع از لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نموده و لیست رشته‌های ارائه شده را بررسی کنند. برای سهولت دسترسی، در جدول زیر تمامی رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور را ارائه کرده‌ایم.

عنوان مجموعه / رشته مدرک تحصیلی مورد پذیرش
جراحی دامپزشکی

مامایی و بیماری‌های تولید مثل دام

بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک

بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ

رادیولوژی دامپزشکی

کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی

بهداشت و بیماری‌های پرندگان

بهداشت و بیماری‌های آبزیان

دوره‌های دکتری تخصصی (دستیاری)

دامپزشکی، شامل حدود 60 واحد

درسی است. لذا دانش‌آموختگان مقطع

کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب

رشته‌های تخصصی (دستیاری)

دامپزشکی نیستند و فقط

دانش آموختگان دکتری عمومی

دامپزشکی می‌توانند در آن شرکت

نمایند.

پاتولوژی دامپزشکی دکترای عمومی دامپزشکی.
بهداشت مواد غذایی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: تغذیه، صنایع

غذایی، زیست‌شناسی (غیر از گرایش

گیاهی)، شیمی، میکروبیولوژی،

بهداشت مواد غذایی، بهداشت آبزیان.

بهداشت خوراک دام دکترای عمومی دامپزشکی

کارشناسی ارشد: تغذیه دام، تغذیه طیور، شیلات، بهداشت مواد غذایی،

بهداشت آبزیان.

انگل‌شناسی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: انگل‌شناسی،

باکتری‌شناسی، قارچ‌شناسی،

ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی، علوم آزمایشگاهی پزشکی، بهداشت مواد

غذایی، بیوتکنولوژی پزشکی، زیست‌شناسی (به غیر از گرایش گیاهی)،

بهداشت آبزیان.

باکتری شناسی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: انگل‌شناسی،

باکتری‌شناسی، قارچ‌شناسی، ویروس

شناسی، ایمنی‌شناسی، علوم آزمایشگاهی پزشکی، بهداشت مواد

غذایی، بیوتکنولوژی پزشکی، زیست‌شناسی (به غیر از گرایش گیاهی)،

بهداشت آبزیان.

ویروس‌شناسی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: انگل‌شناسی،

باکتری‌شناسی، قارچ‌شناسی، ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی، علوم آزمایشگاهی پزشکی، بهداشت مواد

غذایی، بیوتکنولوژی پزشکی، زیست‌شناسی (به غیر از گرایش گیاهی)، بهداشت آبزیان.

قارچ‌شناسی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: میکروبیولوژی،

ایمونولوژی، انگل‌شناسی، باکتری‌شناسی، قارچ‌شناسی، ویروس‌شناسی، علوم آزمایشگاهی پزشکی،

بهداشت مواد غذایی، بیوتکنولوژی

پزشکی، زیست‌شناسی (به غیر از

گرایش گیاهی)، بهداشت آبزیان.

ایمنی‌شناسی رشته‌های مجاز برای دکتری بدون کنکور آزاد  ایمنی‌شناسی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: انگل‌شناسی،

باکتری‌شناسی، قارچ‌شناسی،

ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی، علوم

آزمایشگاهی پزشکی،

بهداشت مواد غذایی، بیوتکنولوژی

پزشکی، زیست‌شناسی (به غیر از

گرایش گیاهی)، بهداشت آبزیان.

فارماکولوژی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی، داروسازی.

کارشناسی ارشد: فارماکولوژی،

زیست‎‌‌شناسی (به غیر از گرایش

گیاهی)، سم‌شناسی، بیوشیمی،

بیوتکنولوژی پزشکی، فیزیولوژی

دامپزشکی و پزشکی.

فیزیولوژی دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی،

داروسازی.

کارشناسی ارشد: فیزیولوژی

دامپزشکی و پزشکی، زیست‌شناسی (به غیر از گرایش گیاهی)،

بیوشیمی، علوم تشریحی، علوم دامی،

بهداشت آبزیان.

آناتومی و جنین شناسی مقایسه‌ای دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی

کارشناسی ارشد: علوم تشریحی،

جنین‌شناسی، بافت‌شناسی،

فیزیولوژی، زیست‌شناسی (به غیر از

گرایش گیاهی)، بیوشیمی.

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون

متقاضیانی که قصد انجام مراحل انتخاب رشته دکتری در رشته‌های بدون آزمون را دارند، می‌بایست در زمان مشخص به سایت سنجش و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه کنند و مراحل مربوط به انتخاب رشته بدون کنکور دکتری را انجام دهند.

بهتر است داوطلبان قبل از هر اقدامی جهت ثبت‌نام، ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال ۱۴۰۳ را از طریق سایت azmoon.org دانلود کنند و تمامی توضیحات مربوط به لیست رشته‌ها، زمان انتخاب رشته و … را مطالعه نمایند.

بعد از ورود به بخش ثبت‌نام و پرداخت هزینه کارت اعتباری، داوطلبان می‌توانند مجدداً به سایت پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با وارد نمودن سریال کارت اعتباری خریداری شده و کد ملی، مراحل مربوط به ثبت‌نام را تکمیل نمایند.

در انتها به داوطلبان یک کد پیگیری داده می‌شود که لازم این کد را تا اعلام نتایج نزد خود نگه دارند.

خلاصه مقاله دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون

ثبت‌نام دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون 1403 آغاز شده است. ادامه تحصیل در دوره دکتری بدون کنکور آزاد دارای شرایط خاصی است که تنها واجدین شرایط اعلام شده، می توانند در فرایند نام‌نویسی شرکت کنند.

از این رو توصیه می‌کنیم قبل از شروع فرایند ثبت‌نام، از طریق دانلود دفترچه راهنما، از جزئیات مربوط به زمان تکمیل فرم، تغییرات ایجاد شده در رشته‌ها، شرایط دکتری بدون کنکور آزاد مطلع شوید.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون کلیک کنید. 📥

هزینه انتخاب رشته دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را از چه طریقی می توان پرداخت کرد؟

متقاضیان می توانند هزینه ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.org پرداخت کنند.

آیا برای ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دفترچه منتشر خواهد شد؟

بله. تمامی شرایط و ضوابط و لیست رشته محل های دارای ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق دفترچه انتخاب رشته دکتری این دانشگاه اعلام خواهد شد.

آیا برای ثبت نام دکترای بدون آزمون دانشگاه آزاد داشتن معدل بالا کافی است؟

خیر، داوطلبان باید علاوه بر شرط معدل، باقی شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد گفته شده در مقاله را هم داشته باشند تا بتوانند ثبت نامشان را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *