پرش به محتوا
خانه » حملات پانیک چقدر طول می کشد؟

حملات پانیک چقدر طول می کشد؟

  • از


گفته می شود که حملات پانیک 15 تا 20 دقیقه طول می کشد. کاوش تجربه را باز می کند.

سفتی قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و سرگیجه از علائم رایج هراس هستند.

اگرچه بیشتر حملات پانیک کمتر از بیست دقیقه طول می کشد، اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

علاوه بر این، تعدادی از چالش ها مانند طوفان فکری (تخریب)، اضطراب و وسواس می توانند ترس را تقلید کنند.

چند سال پیش در دوره های کارشناسی، قلمم به طور جدی روی دفترچه ام می کشید. حمله پانیک معمولاً حدود پانزده دقیقه طول می کشد، بدن نمی تواند این فعال سازی را برای مدت طولانی حفظ کند. با این حال، این با تجربیات شخصی من با جانور مطابقت نداشت. می خواستم بدانم که حمله پانیک واقعا چقدر می تواند طول بکشد؟

حمله پانیک چقدر می تواند طول بکشد؟

بیشتر حملات پانیک در واقع کمتر از پانزده دقیقه طول می کشد. در طول حمله پانیک، ما به سمت بیش فعالی با علائم فیزیکی، شناختی و احساسی می رویم. با این حال، آنچه که هراس را از سایر اختلالات اضطرابی متمایز می کند، علائم فیزیکی متمایز است. مطالعه ای که به 114 فرد مبتلا به اختلال پانیک اختصاص داده شد تا علاوه بر پاسخ دادن به سؤالات در یک برنامه، از دستگاه های نظارت بر فعالیت/خواب استفاده کنند، نشان داد که تنگی قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و سرگیجه شایع ترین علائم هراس هستند که اغلب با هراس مشخص می شوند. حمله کنند. تسای و همکاران، 2024). علائم می توانند با علائم حمله قلبی مطابقت داشته باشند و معمولاً به سرعت ناپدید می شوند.

با این حال، بسیاری از علائم پانیک مداوم را گزارش می کنند که بسیار طولانی تر است. ممکن است چند ساعت یا بیشتر دچار حمله پانیک شوید. با این حال، این نسبتاً غیر معمول است.

علاوه بر این، بیشتر افراد مبتلا به اختلال پانیک، شرایط دیگری مانند اضطراب و افسردگی نیز دارند. این مطالعه (تسای و همکاران، 2024) نشان داد که جای تعجب نیست که علائم اضطراب و افسردگی ترس را پیش‌بینی می‌کنند. برای بسیاری، حملات پانیک به دلیل اضطراب مداوم محدود می‌شود و تشخیص اینکه چه زمانی واقعاً هراس متوقف می‌شود یا شروع می‌شود دشوار است. همچنین، حملات پانیک می تواند یکی پس از دیگری رخ دهد که می تواند مانند یک حمله پانیک طولانی باشد.

ممکن است که چیز دیگری باشد؟

طوفان ذهنی (خورشید)

تعدادی از آنها تجربه وحشت را تقلید می کنند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به اوتیسم اغلب طوفان های ذهنی (شکستگی) را تجربه می کنند که می تواند شدید باشد. طوفان فکری یک دغدغه کامل است و اغلب توسط تقاضاهای طاقت فرسا یا اطلاعات حسی ایجاد می شود. این ویژگی ها شبیه حمله پانیک هستند، اما می توانند بسیار طولانی تر ادامه داشته باشند.

اضطراب فراگیر

در حالی که حمله پانیک یکی از انواع اختلالات اضطرابی است، اختلال اضطراب فراگیر نیز می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. برخلاف حملات پانیک، در اختلال اضطراب فراگیر معمولاً احساس اضطراب یا نگرانی قابل توجهی وجود دارد، اما سطح علائم فیزیکی حمله پانیک وجود ندارد.

اختلال وسواس فکری عملی

در اختلال وسواس فکری، زمانی که وسواس رخ می دهد، پاسخ می تواند قوی باشد. وقتی صحبت از ترس به میان می آید، اضطراب در کانون توجه قرار می گیرد و فکر کردن به چیزهای دیگر را دشوار می کند. داشتن برخی علائم فیزیکی معمول است. با این حال، تمرکز اصلی روی یک نگرانی است که موضوعی مانند ترس از میکروب ها، انجام کارهای غیراخلاقی یا داشتن یک مشکل سلامتی را دنبال می کند. این اضطراب اغلب خود را به اشکال مختلف نشان می دهد. برای مثال، ممکن است فردی نگران سکته مغزی، سپس حمله قلبی و بعداً سرطان باشد.

چگونه می توانم اضطرابی را که بیش از چند دقیقه طول می کشد کنترل کنم؟

اضطراب یا ترسی که برای مدت طولانی ادامه دارد می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، حمله پانیک که بیش از چند دقیقه طول بکشد، به خصوص جهنمی است. در اینجا سه ​​راهبرد مقابله ای وجود دارد.

1. زمین

هر کاری که می توانید برای تمرکز مجدد روی لحظه انجام دهید. این می تواند تمرکز روی یک چیز در لحظه باشد، مانند یک عکس روی دیوار یا احساس پوچی. این احساسات می توانند لنگر شما برای زمان حال باشند.

2. به یاد داشته باشید که همه چیزهایی که باید با آن دست و پنجه نرم کنید همین الان است

وحشت راهی دارد که همه چیز را اجتناب ناپذیر جلوه می دهد. با این حال، واقعیت این است که تنها چیزی که داریم لحظه حال است. ممکن است به یاد داشته باشید که این تنها چیزی است که در حال حاضر باید با آن دست و پنجه نرم کنید.

3. سعی کنید رفلکس غواصی پستانداران را فعال کنید

وقتی پستانداران در آب خنک غوطه ور می شوند، سرعت ما را کاهش می دهیم. در رفتار درمانی دیالکتیکی، مهارتی به نام TIPP (Linehan، 2015) برای کمک به افراد برای مقابله با پریشانی آموزش داده می شود. T مخفف دما است. این بخش از مهارت ما را تشویق می کند تا از این واکنش غواصی پستانداران برای کمک به آرامش استفاده کنیم. غواصی در استخر ضروری نیست. دوش گرفتن، راه رفتن در هوای خنک یا یخ می تواند این کار را انجام دهد. در حالی که برخی ممکن است با ماسک فعال شوند، برای من یک ماسک صورت عالی مبتنی بر آلوئه ورا این کار را انجام می دهد.

در آستانه نزدیک شدن

بیشتر حملات پانیک کمتر از بیست دقیقه طول می کشد. با این حال، حمله پانیک می تواند بیشتر طول بکشد. علاوه بر این، شرایط دیگری مانند طوفان های روانی (آب شدن)، اختلال اضطراب فراگیر، و OCD گاهی اوقات می توانند به عنوان حملات پانیک ظاهر شوند. اگر وحشت یا اضطراب بر شما تأثیر می گذارد، بدانید که تنها نیستید. کمک وجود دارد. روان درمانی مانند درمان شناختی رفتاری و درمان تعهد می تواند به شما استراتژی های جدیدی برای مقابله با هراس و بازگشت به آنچه برای شما مهم است ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *