پرش به محتوا
خانه » 7 نکته کاربردی برای توقف فوری به تعویق انداختن کارها

7 نکته کاربردی برای توقف فوری به تعویق انداختن کارها

  • از


نکات عملی برای جلوگیری از به تعویق انداختن کار ها

به تعویق انداختن کار احتمالاً مانع شماره یک برای بهره وری و موفقیت است. مهم نیست که چه در حرفه ی برجسته ای باشد، عملکرد آنها همیشه ضعیف خواهد بود، مگر اینکه یاد بگیرند که چگونه در وظیفه باقی بمانند و از موکول کردن کارها به فردا (پس فردا، دوشنبه آینده و غیره) اجتناب کنند.

اما متوقف کردن تعلل کاملاً ممکن است. فقط این نکات را دنبال کنید.

  1. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

موفقیت و احساس موفقیت انگیزه دهنده است. به نوبه خود، عدم برآورده کردن انتظارات از خود باعث دلسردی و به تعویق انداختن کار می شود؛ بنابراین، مطمئن شوید که اهدافی که تعیین می کنید واقع بینانه هستند. برای مثال، ممکن است رزومه خود را بی نقص جلوه دهید و بهترین خدمات رزومه را بیابید، اما هنوز هم ساده لوحانه است که فکر کنید بتوانید در عرض یک هفته شغل جدیدی پیدا کنید.

همانطور که گفته شد، از تعیین اهداف بلند پروازانه نترسید. اشکالی ندارد که در مورد خود بسیار فکر کنید و به توانایی های خود ایمان داشته باشید. فقط مطمئن شوید که آنچه شما برنامه ریزی می کنید فراتر از توانایی یک انسان نیست. در غیر این صورت، زمانی که متوجه شدید دستیابی به اهدافتان تقریباً غیرممکن است، به تعویق انداختن کار اجتناب ناپذیر است.

  1. وظایف بزرگ را جزئی کنید

یکی دیگر از راه های مفید برای جلوگیری از به تعویق انداختن، تغییر رویکرد خود نسبت به پروژه های بزرگ و چالش برانگیز است.

روانشناسان می گویند که هر چه کار بزرگتر باشد، احتمال به تعویق انداختن کار بیشتر است. مغز ما مشکلات عمده را پیش بینی می کند و ما احساس غرق شدن می کنیم. در نتیجه ناخودآگاه سعی می کنیم با به تعویق انداختن کار از سختی کار و شکست جلوگیری کنیم.

ترفندی که به جلوگیری از این امر کمک می کند این است که تمام کارهای بزرگ را در لیست کارهای خود مشخص کنید.

هر پروژه چالش برانگیز و وقت گیر را به مراحل کوچک قابل مدیریت تقسیم کنید. به این ترتیب، پس از انجام هر یک از مراحل، یک شات کوچک دوپامین دریافت خواهید کرد و انگیره را در شما افزایش می دهد.

  1. لیست کارهایی که باید انجام دهید را بسازید

لیست کارها روشی باورنکردنی برای جلوگیری از فراموش کردن وظایف و غلبه بر تعلل است. این لیست به فرد کمک می کنند که سازماندهی و انگیزه بیشتری داشته باشد (به لطف قدرت انگیزشی که در کنار زدن تکالیف پشت سر هم وجود دارد).

به هر حال تغییر از قلم و کاغذ معمولی به برنامه های فهرست کارها را در نظر بگیرید. در اینجا چند مورد مناسب وجود دارد:

تودویست (todoist): یک برنامه ساده و در عین حال مفید است که می توانید از هر دستگاهی بدون در نظر گرفتن سیستم عامل به آن دسترسی داشته باشید. چنین دسترسی بسیار راحت است.

لیست وظایف در گوگل (Google Tasks): به همان اندازه مینیمالیستی است. اگر در برنامه‌های فهرست کارها تازه کار هستید، این مکان رایگان عالی برای شروع است.

ایده (Notion): یک برنامه بسیار پیچیده تر و چند منظوره است؛ اما هنگامی که یاد گرفتید که چگونه همه چیز در آنجا کار می کند، از توانایی Notion برای تبدیل خودتان به یک متخصص خودساخته قدردانی خواهید کرد.

هابیتیکا (Habitica): از روند بازی گونه دوری نمی‌کند؛ بنابراین، اگر می خواهید فهرست کارهای خود را سرگرم کننده و جالب نگه دارید، به آن فرصت دهید.

  1. فهرست کارها را با سطح انرژی خود تنظیم کنید


شاید این مطالب را دوست داشته باشید