پرش به محتوا
خانه » 4 راه برای بهبود هوش هیجانی در تیم شما (قسمت دوم)

4 راه برای بهبود هوش هیجانی در تیم شما (قسمت دوم)

  • از


7 مهارتی که با رشد هوش هیجانی بهبود می یابند:

  • شنونده بودن: افرادی که EQ بالایی دارند شنوندگان خوبی هستند. آنها می توانند بفهمند که هر حرف در واقع چه معنایی دارد.
  • ارتباط: کسانی که از نظر عاطفی آگاه هستند از زبان خاص تری برای توصیف احساسات خود استفاده می کنند. این امر درخواست و دریافت کمک را برای آنها آسان تر می کند.
  • ایجاد روابط: از آنجایی که افراد دوست دارند در کنار افرادی با هوش هیجانی بالا باشند، برقراری روابط با آنها آسان تر است. آنها به طور ذاتی نیازهای دیگران را درک می کنند.
  • تاب‌آوری: از آنجایی که افراد با EQ بالا از احساسات و محرک‌های خود آگاهی بیشتری دارند، تمایل دارند استرس را به طور مؤثرتری مدیریت کنند و پایه‌های عاطفی ثابت‌تری دارند.
  • حل تعارض: جای تعجب نیست که کنترل بهتر بر احساسات و تأثیر اعمال شما بر دیگران منجر به حل و فصل آرام‌تر تعارض می‌شود.
  • تصمیم گیری: EQ بالاتر اغلب به معنای ارتباط عمیق تر با مقادیر است. این امر تصمیم گیری را آسان تر و شهودی تر می کند.
  • رهبری: افراد باهوش عاطفی اغلب گزینه‌های عالی برای نقش‌های رهبری هستند، زیرا به نظر می‌رسد از نظر عاطفی پایدارتر هستند، بهتر می‌توانند از بازخورد استفاده کنند و در کار با دیگران خوب هستند.

4 راه برای رشد هوش هیجانی

چگونه می توان هوش هیجانی را یاد گرفت؟ اگر تمایل دارید از مردم دوری کنید، در برقراری ارتباط مشکل دارید، یا در گذشته تجربیات منفی داشته اید، ممکن است لازم باشد یاد بگیرید که چگونه هوش هیجانی را بهبود بخشید در کار سخت به نظر می رسد. کسانی که در کشف احساسات خود و دیگران احساس راحتی نمی کنند، به طور پیش فرض احساس خطر می کنند و ریسک کردن را تقریبا غیرممکن می کند.

یک کوچ می تواند شریک ارزشمندی در این روند توسعه باشد. مربیان می توانند بازخورد عینی در مورد اینکه کجا می توانید از توسعه مهارت های ارتباطی خود بهره مند شوید و اینکه چگونه این تلاش ها با اهداف بلندمدت شما همسو می شوند، ارائه دهند. دفعه بعد که با یک مربی یا شریک مورد اعتماد ملاقات کردید، این تست هوش هیجانی یک سوالی را امتحان کنید:

در چه موقعیت هایی متوجه می شوم که احساسات علیه من کار می کنند؟

راه های زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد و از زوایای مختلفی می توان به آن پرداخت. در محل کار ممکن است از سندروم فریبنده رنج ببرید، در حالی که در خانه ممکن است در برقراری ارتباط با همسرتان مشکل داشته باشید. در نظر گرفتن دقیق این سوال به شما کمک می کند تا تعیین کنید کجا بیشترین تأثیر را در بهبود هوش هیجانی خود خواهید داشت.

4 راهکاری برای بهبود هوش هیجانی

  1. ایجاد خودآگاهی

یکی از ویژگی های کلیدی افراد دارای هوش هیجانی توانایی تشخیص و مدیریت هیجاناتشان است. مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای توسعه هوش هیجانی انجام دهید، ایجاد آگاهی از اینکه چگونه احساسات و محرک‌هایتان رفتار شما را هدایت می‌کنند، است. این آسان نیست و حتی می تواند ناخوشایند باشد. کار با یک مربی یا درمانگر می تواند به شما کمک کند خود را با شفقت درک کنید.

مرحله اقدام: تا حد امکان به احساسات خود برچسب بزنید. به جای اینکه به عصبانیت یا عصبانیت اکتفا کنید، غم، ناامیدی، اضطراب یا ترس را امتحان کنید. آیا عنوان دیگری درست تر به نظر می رسد؟


ممکن است این محتوا را دوست داشته باشید