پرش به محتوا
خانه » 25 عادت بدی که باید همین الان ترک کنید (قسمت اول)

25 عادت بدی که باید همین الان ترک کنید (قسمت اول)

  • از


دست کم گرفتن و تحقیر کردن خود به این دلیل که طعمه عادت های بد شده اید کار خوبی نیست. هر کسی در زندگی خود طعمه بعضی عادت های بد می شود. با این حال، کسی که بتواند این اشتباه را بپذیرد و عادت های بد را را ترک کند، یک برنده واقعی در زندگی خواهد بود.

وقتی به سبک زندگی خود نگاه می کنید، متوجه می شوید که گرفتار شدن در فهرستی از عادت های بد چقدر آسان است. بخش دشوار این است که عادت های بد را ترک کنید و خود را از آنها رها کنید.

عادت جویدن ناخن یا بازی کردن با موهایتان ممکن است در ابتدا بی ضرر به نظر برسد، اما ترک این عادت ها در طولانی مدت سخت می شود. در کنار اینها، برخی عادات بد مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند.

این دو عادت می توانند منجر به سرطان و بیماری های ریوی شوند. بهترین راه حل در چنین شرایطی ترک این عادات بد با پیروی از یک زندگی روتین خوب است. در این مقاله قصد داریم به برخی از عادات بدی که باید فوراً آنها را ترک کنید اشاره ای داشته باشیم.

عادات بدی که باید فوراً آن را ترک کنید

همان طور که قبلا گفتم، عادت های بد به دلیل سبک زندگی که ما اتخاذ می کنیم به بخشی از زندگی ما تبدیل می شوند. اما قبل از اینکه گام های لازم برای ترک این عادت های بد را برداریم، مهم ترین نکته این است که بدانیم کدام یک از این عادت ها واقعا برای زندگی شما بد هستند. در ادامه به برخی از این عادت ها می پردازیم:

  1. دیر کردن

برخی افراد معمولا در هر موقعیتی دیر می کنند. این عادت می تواند اثرات وحشتناکی بر زندگی شما داشته باشد. اولین مورد این است که می تواند شما را به یک فرد اهمال کار همیشگی تبدیل کند.

مردم هرگز حرف شما را باور نخواهند داشت و همیشه از شما انتظار دارند که هیچ وقت به موقع سر قرارها ظاهر نشوید. این ممکن است باعث شود آنها احساس کنند که شما فرد قابل اعتمادی نیستید. همچنین، دیر رسیدن می‌ تواند به ضرر شما باشد، زیرا این عادت بد را ایجاد کرده ‌اید که بر سر قرارها حاضر نشوید که می ‌تواند در موقعیت های مهم بعدی برای شما مشکل ساز شود.

بهترین راه برای ترک این عادت بد، درک اهمیت زمان است.

  1. سخت گیری بیش از حد به خودتان

در برخی مواقع نمی توانید کار خود را در زمان مقرر به اتمام برسانید که ممکن است به دلیل یک موقعیت شغلی، خانوادگی یا سایر شرایط اضطراری باشد. اگر اینطور است، به سختی شرایط دامن نزنید. گاهی اوقات شرایط اینگونه پیش می رود.

در چنین شرایطی، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خود را دوباره متمرکز کنید از جایی که آخرین بار فعالیتتان را ترک کردید ادامه دهید و به کار خود ادامه دهید. گله کردن از شرایط کاری از پیش نخواهد برد و نتیجه مثبتی ندارد.

  1. معاشرت با افرادی که قدر شما را نمی دانند

ذهن انسان طوری است که مشتاق افرادی است که قدردان باشند. اگر در جمع افرادی هستید که قدر شما را نمی دانند، بر زندگی شما اثرات منفی خواهد داشت. این عادت بدی است که می ‌تواند باعث شود خودتان را دست کم بگیرید و کارهایی بسیار آسان تر از سطح توانایی ‌های خود انجام دهید.

بهترین کار برای مقابله با این عادت بد این است که با افرادی دوست شوید که از شما به خاطر آنچه هستید قدردانی می کنند. به دنبال افرادی باشید که تعریف های صادقانه ارائه می دهند و به شما کمک می کنند تا فرد بهتری شوید. این یک ضرورت برای ترک این عادت بد آلوده کردن مغز است.

  1. موکول کردن کارها به آخرین لحظه

این عادت بد حتی بدتر از به تعویق انداختن کار است، زیرا انجام کارها در آخرین لحظه برای شما جذاب است. دلیل آن این است که به شما هجوم آدرنالین می دهد. این یک عادت بسیار بد است که می تواند باعث شود همه چیزهایی که دارید از جمله خانواده و دوستانتان را از دست بدهید.

حتی اگر ممکن است در آخرین لحظه از انجام هر کاری هیجان زده شوید، ممکن است نزدیکان و عزیزانتان را عصبانی کند. بهترین راه برای ترک این عادت بد این است که اطمینان حاصل کنید که از قبل با برنامه ریزی درست شروع به کار روی وظایف کرده باشید.

  1. تمرکز بر نکات منفی

افرادی که عادت دارند فقط بر روی چیزهای منفی تمرکز کنند، در نهایت فقط با شرایط منفی در زندگی خود مواجه می شوند. این یک دایره بی پایان از عادت های بد است. هر چه بیشتر سعی کنید این عادت بد را ترک کنید، بیشتر در آن غرق می شوید.

بهترین کاری که می توانید برای ترک این عادت بد انجام دهید این است که به جای اتفاقات منفی در زندگی، نعمات خود را بشمارید. به این ترتیب می توانید به نقاط مثبت زندگی بیشتر توجه داشته باشید و در نهایت این عادت بد تمرکز بر اتفاقات منفی از بین می رود.

  1. انجام چندین کار همزمان

کار بر روی یک گزارش، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، صحبت کردن با تلفن با مشتری و ارسال پیامک به رئیس خود  … حجم کاری بیش از حد!

تلاش برای انجام کارهای مختلف به صورت همزمان را متوقف کنید. اگر کارها را یک به یک و با دقت انجام دهید، کارها سریع تر به اتمام خواهند رسید. اگر می ترسید که کاری را که باید انجام دهید فراموش کنید، یک لیست کوچک برای انجام کارها روی یک کاغذ یادداشت کوچک بنویسید تا کارها از ذهن شما خارج شوند. حالا شروع به کار کنید.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید