پرش به محتوا
خانه » 25 عادت بدی که باید همین الان ترک کنید (قسمت دوم)

25 عادت بدی که باید همین الان ترک کنید (قسمت دوم)

  • از


  1. تسلیم شدن

به هر حال هیچ تجربه ای بیهوده نیست. اما تسلیم شدن، دشمن مرگ ‌بار افراد موفق است. افراد موفق اگر به چیزی اعتقاد داشته باشند، می خواهند آن موفقیت را پیدا کنند، هیچ نقشه راه عجیبی وجود ندارد.

ممکن است مجبور شوید مسیر خود را از میان موقعیت های سخت و خطرناک بسازید. اگر اولین باری که اتفاق ناخوشایندی می افتد دست از کار بکشید، پس خودتان باعث شکست خود شده اید.

موفقیت، تا حد زیادی به انسان های حاضر در صحنه مربوط می شود. مردم برای تلاش و پیروزی افراد موفق آنها را تشویق می کنند، اما کسی که بدون تلاش و بی هدف نگاه می کند، چون هرگز تلاش نکرده است، واقعا زندگی نکرده است.

  1. قرار گرفتن در روابط بد

افراد خاصی می خواهند در رابطه باشند تا صرفا تنها نباشند. این خیلی چیز بدی است. اگر در رابطه بدی هستید و نمی خواهید به آن پایان دهید، روح و روان شما آسیب خواهد دید.

حتی وقتی می خواهید این عادت بد را ترک کنید، این عادت بد به بخشی از شخصیت شما چسبیده است. از این رو، همیشه بهتر است درک کنید که نمی توانید کسی را تغییر دهید. اگر تجربه یک رابطه بد را دارید، بهترین کار این است که فوراً به آن پایان دهید.

با طولانی تر کردن آن، به خود آسیب می رسانید و شانس خود را برای بودن با نیمه گمشده خود کاهش می دهید. یاد بگیرید که چرا نباید در یک رابطه بد بمانید و اگر در یک رابطه هستید چگونه با آن کنار بیایید.

  1. معاشرت با افراد منفی نگر

اغلب گفته می شود که شما شخصیتی شبیه به همراهانتان دارید. از این رو همیشه توصیه می شود با افرادی که مثبت اندیش هستند دوست شوید. اما، زمانی در زندگی فرا می رسد که با افراد منفی گرا دوست می شوید که عادت دارند به همه چیز نه بگویند.

این کار در دراز مدت می تواند به زندگی شما آسیب بزند. دلیل آن این است که اطرافیان شما، روی شخصیت شما تاثیر زیادی دارد. از این رو، همیشه توصیه می شود از افراد منفی نگر اجتناب کنید چون ذهن شما را آلوده می کنند و شما را در مسیر اشتباهی قرار می دهند. بنابراین توصیه می شود با افراد مثبت اندیش دوست شوید.

  1. تماشای بیش از حد تلویزیون

وقتی بچه بودیم چیزهای زیادی وجود داشت که می توانستیم با آنها در فضای باز بازی کنیم. اما با گذشت زمان، ما شاهد صرف زمان زیاد کودکان پای تلویزیون هستیم، زیرا آنها هیچ کاری برای انجام دادن ندارند. این امر باعث شده که تبدیل به یک فرد تنبل شوند.

این عادت بد تماشای زیاد تلویزیون می تواند شما را از وظایفتان باز دارد، شما را تنبل و چاق کند و در نهایت طعمه بیماری هایی مانند دیابت شوید. بهترین کار برای مقابله با این عادت بد این است که مطمئن شوید روزانه در فضای باز پیاده روی می کنید و زمان مشخصی برای روشن کردن تلویزیون در طول روز دارید.

  1. پرخوری عصبی

ما در عصری زندگی می کنیم که هر فردی، چه در حال تحصیل و چه کار، مقداری استرس دارد. اما، وقتی سعی می کنید با پرخوری با این استرس مقابله کنید، به یک عادت بد تبدیل می شود که باید از زندگی حذف شود. پرخوری عصبی منجر به مصرف بیش از حد مواد غذایی می شود که گاهی اوقات به دلیل تنش بیش از حد فکری است.

این امر باعث می شود بدون فکر غذا بخوریم که می تواند باعث چاقی و حتی دیابت شود. بهترین راه برای مقابله با این عادت بد این است که هرگز هنگام تماشای تلویزیون غذا نخورید. همچنین هنگام غذا خوردن زیاد فکر نکنید. فرآیند فکر خود را برای هضم غذا در مقابل خود قرار دهید.

  1. حذف منظم وعده های غذایی

برای زنده ماندن به غذا و آب نیاز دارید. اگر به طور منظم وعده ‌های غذایی نمی ‌خورید، احتمالاً آن ‌طور که می ‌توانید بازدهی نداشته باشید. به جای کار کردن، وعده های غذایی خود را حذف نکنید و حتماً به طور کامل استراحت کنید. در زمان استراحت، از میز یا محل کار خود دور شوید و در جای دیگری مانند یک کافه تریا، در فضای باز یا در یک پارک عمومی برای استراحت در دفتر غذا بخورید.

  1. داشتن یک رژیم غذایی ناسالم

غذاهای ناسالم بیش از حد (از جمله نوشابه رژیمی)

غذاهای ناسالم امروزه به بخشی از زندگی ما تبدیل شده اند. به عنوان مثال، اگر هم پدر هم مادر در یک خانواده شروع به کار کرده باشند، ممکن است بچه ها اغلب به خوردن غذاهای ناسالم و نوشیدن نوشابه رژیمی روی بیاورند که می تواند بر سلامت آنها تأثیر منفی بگذارد.

این عادت بسیار بدی است که به دلیل تغییر فرهنگی که امروزه در حال تجربه آن هستیم و ترک آن دشوار است. بهترین راه حل برای مقابله با این عادت بد این است که اطمینان حاصل کنید که همه همیشه غذای خانگی می خورید.

در این صورت است که سلامت هر فرد در خانواده محافظت می شود. هیچ کس چاق نمی شود، که یکی از بدترین بیماری ها است زیرا می تواند منجر به دیابت و سایر بیماری های کشنده دیگر شود.

اگر فکر می کنید، «اما غذای ناسالم خوشمزه است!» دوباره فکر کنید:

مطالعه ‌ای که توسط پل جانسون و پل کنی انجام شد، نشان می ‌دهد که مصرف غذاهای ناسالم فعالیت مغز را به شیوه‌ ای شبیه به داروهای اعتیادآور مانند کوکائین و هروئین تغییر می ‌دهد.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید