پرش به محتوا
خانه » 19 راه برای افزایش انرژی و انگیزه (قسمت اول)

19 راه برای افزایش انرژی و انگیزه (قسمت اول)

  • از


بعضی روزها مثل یک بمب انرژی هستید و بعضی روزها نیستید انگیزه و انرژی. مشکل این است که لیست کارهایی که باید انجام دهید کوتاهتر نمی شود. وقتی احساس بدی داریم، معمولاً با سرزنش خودمان به خاطر کارهایی که انجام نداده‌ایم، اوضاع را بدتر می‌کنیم. اما منتقدان درونی ما محرک خوبی نیستند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه انرژی و انگیزه خود را افزایش دهید، راه های ملایم تر و موثرتری وجود دارد.

این طبیعی است که خسته باشید

واقعیت این است که زندگی مدرن واقعاً برای یک استراحت شبانه خوب مناسب نیست. اگرچه بیشتر بزرگسالان به بین هفت تا نه ساعت خواب در هر شب نیاز دارند، اما به ندرت می‌توان کسی را یافت که واقعاً این مقدار خواب داشته باشد. طبق گزارش بنیاد خواب، 35.2 درصد از بزرگسالان به طور متوسط ​​کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند. بیش از نیمی از آمریکایی ها گزارش می دهند که حداقل یک بار در هفته دچار خواب آلودگی در طول روز می شوند.

وقتی از آنها می پرسند چرا نمی خوابند، بیشتر بزرگسالان به وظایف و مسئولیت های خود اشاره می کنند. و حقیقتی در آن نهفته است. ایجاد تعادل بین مسئولیت های کاری و خانوادگی دشوار است و هنوز شبیه یک زندگی اجتماعی نیست. با این حال، ممکن است بخواهیم به دلایل دیگر روی چرخ همستر (فعالیتی که نیاز دارد فرد همیشه مشغول باشد، اما هرگز به هیچ چیز مهمی دست نیافته یا تکمیل کند) ادامه دهیم.

براین براون، محقق آسیب‌پذیری، در کتابش «بیش از حد جسور»، «مشغول بودن دیوانه‌کننده» را توصیف می‌کند. او می گوید این “زره” عالی است. اگر همیشه تا حد خستگی کار خود را انجام می دهید، شما را از برخورد با احساسات سطحی باز می دارد.

در حالی که این برای مدتی به عنوان یک استراتژی عمل می کند، آن احساسات منفی و ناامیدی واقعاً از بین نمی روند. آنها به تخلیه منابع عاطفی شما و تضعیف نشاط و انگیزه شما ادامه می دهند. به هم ریختگی عاطفی و مشغله دیوانه وار راهی سریع برای فرسودگی ذهنی و شغلی است.

اگر اخیراً احساس نمی کنید که خودتان هستید، چند دلیل ممکن وجود دارد که در ادامه بخوانید:

7 دلیل اینکه ممکن است احساس نکنید در اوج بازی خود هستید

خواب کافی (با کیفیت) ندارید

این بزرگترین و شاید واضح ترین دلیلی است که باعث می شود شما احساس خستگی کنید. کم خوابی تأثیر بسیار بیشتری بر احساس بیداری شما دارد. فقط یک شب کم خوابی می تواند بر خلق و خو، حافظه و عملکرد شناختی شما تأثیر بگذارد. کم خوابی طولانی مدت می تواند منجر به افزایش وزن، فشار خون بالا و ضعف سیستم ایمنی شود.

به اندازه کافی آب نمی نوشید

آب بسیار بیشتر از رفع تشنگی است. محققان کم آبی خفیف را با خلق و خوی ضعیف، فراموشی، خستگی و سردرد مرتبط می دانند. قانون کلی حداقل هشت لیوان آب در روز است، اما مقدار واقعی که باید بنوشید احتمالا بیشتر است. و اگر منتظر بمانید تا برای نوشیدن آب احساس تشنگی کنید، به احتمال زیاد آب بدن شما کم شده است.


ممکن است این محتوا را دوست داشته باشید