پرش به محتوا
خانه » 15 کاری که وقتی انگیزه ای برای انجام هیچ کاری ندارید باید انجام دهید (قسمت دوم)

15 کاری که وقتی انگیزه ای برای انجام هیچ کاری ندارید باید انجام دهید (قسمت دوم)


  1. پیچیدگی را کاهش دهید

به عنوان یک فرد خوشبین، همه چیز عالی است. شما در مورد تصویر بزرگ هیجان زده هستید، و پیشرفت نام شماست. در نتیجه، شما همیشه به همه چیز «بله» می گویید، و زمانی برای بررسی و هضم احساس واقعی خود در مورد چیزهایی که به آنها بله گفته اید، باقی نمی گذارید!

زندگی شما تبدیل به یک نوار انتقال تجربیات می شود و مانند هر کاری که بیش از حد انجام می شود، به یک الگوی بی پایان از کسل کنندگی، فقدان انگیزه و خستگی بالقوه تبدیل می شود.

با زندگی در حالت هوشیاری بالا و واکنش مداوم، جای تعجب نیست که اگر برای بهبودی و بررسی های لازم وقت نگذاریم، موفقیت های کمتری به دست خواهید آورد.

این بدان معنی است که راه پیش رو با فاصله گرفتن از فوریت زندگی، کاهش شلوغی ها و پیچیدگی روشن می شود.

تمام این تعهدات اضافی ماهیت اصلی شما را از بین می برند و شما باید مانند طلا از انرژی خود محافظت کنید.

«سریع ترین راه برای بالا بردن سطح عملکرد شما این است که تعداد تعهدات خود را به نصف کاهش دهید.» جیمز کلیر، عادات اتمی

با دور شدن از این عادت، جایگاهی برای خود به دست می آورید که در لحظه حال وجود دارد، نیازهای خود را در مقابل و مرکز توجه قرار می دهید، و این کار شما را به مسیر درست باز می گرداند.

با حذف «باید»های اجتماعی، تماس ‌های بیش از حد و اعلان ‌های مداوم، مرزهایی را با افراد دیگر خواهید داشت تا بتوانید زمانی را برای الویت بندی مجدد کارهای خود و بررسی احوالات خود داشته باشید.

حالت هواپیما فقط برای پرواز نیست! مطمئن شوید که در مواقع لازم از آن استفاده می کنید.

  1. وقتی احساس خواب آلودگی دارید به رختخواب بروید

وقتی به شدت خسته می شویم، پیدا کردن جرقه ‌ی نبوغ درونی ‌مان سخت می ‌شود، و اشتیاق ما به زندگی کم می ‌شود، حتی شاید موقتاً از بین می ‌رود.

خواب باکیفیت باید به یک اولویت بالا تبدیل شود. عادت کردن به دانستن آنچه بدن شما نیاز دارد و سازگاری، این روند را تسریع می کند. سعی کنید هر شب قبل از ساعت 9 تا 9:30 شب به رختخواب بروید.

اگر به اندازه کافی استراحت نکنیم، بدن ما می تواند اثرات منفی از جمله مشکلات قلبی عروقی، ضعف سیستم ایمنی، دیابت نوع دوم و مشکلات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی را تجربه کند.

در مقابل وسوسه چک کردن ایمیل های کاری درست قبل از اقدام کردن مقاومت کنید. می ‌دانم که سخت است، اما ارزشش را دارد. تصمیم بهتر این است که گوشی خود را هنگام خواب روی حالت هواپیما قرار دهید تا احتمال اینکه خوابتان بهم بریزد کم شود.

  1. برای یادگیرنده بودن برای خود ارزش قائل شوید

آنچه به  عنوان معیار ارزشمندی خود تعیین می کنید بسیار مهم است. اگر که ارزش خود را بر اساس عملکرد برتر، میزان فروش، یا داشتن پاسخ‌ های مناسب قرار دهید، زمانی که عملکرد شما کاهش می ‌یابد، عزت نفس شما نیز متعاقبا تحت تاثیر آنها قرار خواهد داشت.

این یک دستورالعمل برای رضایت و موفقیت نیست.

تام بیلیو، یکی از بنیانگذاران نظریه تاثیر، در مورد داشتن ذهنیت کمربند سفید و اهمیت ارزش گذاری برای خود به دلیل پایداری یادگیری صحبت می کند. وقتی چیزی ضدضربه و پایدار است، به این معنی است که هر چه فشار بیشتری به آن وارد کنید، قوی ‌تر می ‌شود، نه اینکه به حداکثر نقطه شکستگی برسد و ضربه بخورد.

همانطور که نویسنده نسیم تلاب می گوید،

«ضدضربه بودن فراتر از انعطاف ‌پذیری یا استحکام است. چیزی یا فردی که انعطاف پذیر است در برابر شوک ها مقاومت می کند و ثابت می ماند؛ انسان ضد ضربه به مرور بهتر می شود و پیشرفت می کند.»


شاید این مطالب را دوست داشته باشید