پرش به محتوا
خانه » 12 نکته برای غلبه بر خشم و یافتن آرامش درونی

12 نکته برای غلبه بر خشم و یافتن آرامش درونی

  • از


غلبه بر خشم و یافتن آرامش درونی

چه زمانی خشم را تجربه می کنید؟ هنگامی که ناامید، ناراضی یا زمانی که احساساتتان جریحه دار شده اند، عصبانی می شوید. همچنین زمانی که برنامه‌ها آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌آیند، یا در مقابل مخالفت یا انتقاد قرار می‌گیرید، آن را تجربه می‌کنید. عصبانیت هرگز به کسی کمک نمی کند. انرژی شما را هدر می دهد و به سلامتی شما آسیب می رساند، روابط شما را خراب می کند و باعث می شود فرصت ها را از دست بدهید. عصبانی شدن بر خلاف منافع شماست.

برنامه ها همیشه مطابق انتظارات پیش نمی روند و مردم همیشه آنطور که شما می خواهید عمل نمی کنند. این می تواند باعث عصبانیت شود. شما همیشه موقعیت و شرایط را کنترل می کنید، اما مطمئناً می توانید یاد بگیرید که نگرش و واکنش های خود را نسبت به آنها کنترل کنید. همه گاهی عصبانی یا پرخاشگر می شوند و احتمالاً بیش از یک بار از خود پرسیده اید که چگونه بر عصبانیت غلبه کنید.

هیچ معنایی ندارد که به شرایط و افراد اجازه دهید تا ریسمان شما را بکشند و ذهن و احساسات شما را آشفته کنند. شما می توانید انتخاب کنید که اجازه ندهید آنچه مردم می گویند و انجام می دهند بر وضعیت ذهنی شما تأثیر بگذارد. شما می توانید یک نگرش درونی جدایی عاطفی و ذهنی داشته باشید و اجازه ندهید هر رویداد جزئی با احساسات شما بازی کند و باعث عصبانیت شود.

خشم یک احساس منفی است

من اغلب می بینم که مردم به خاطر مسائل بی اهمیت و بی ارزش عصبانی می شوند. یک تذکر بی‌اهمیت، نگرفتن پاسخ رضایت‌بخش برای یک سؤال یا فقط بدخلقی، برای آتش زدن و ایجاد عصبانیت، اظهارات تند، مشاجره و حتی پرخاشگری فیزیکی کافی است. این کاملا غیر ضروری است. زندگی بدون این رفتار می تواند شادتر باشد.

خشم یک واکنش منفی است که اگر می خواهید در مسیر خودسازی و رشد معنوی پیشرفت کنید باید آن را از بین ببرید. یادگیری آرام کردن بی قراری ذهن و کسب آرامش درونی، یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای غلبه بر خشم و در واقع بر تمام احساسات منفی است. اگر مایل به صرف زمان و انرژی برای به دست آوردن آرامش درونی باشید، پاداش های بزرگی به دست خواهید آورد.

آرامش خاطر نه تنها به شما کمک می کند بر خشم غلبه کنید، بلکه به شما کمک می کند بر اضطراب و تفکر منفی غلبه کنید و به شما کمک می کند تا در موقعیت های سخت و دشوار آرام و تسخیر شده باشید.

مقدار معینی از جدایی نیز برای جلوگیری از عصبانیت مفید است. این می تواند از شما در برابر تحت تأثیر قرار گرفتن بیش از حد تحت تأثیر آنچه مردم فکر می کنند، می گویند یا انجام می دهند محافظت کند و بنابراین بسیار توصیه می شود. جدایی نگرش بی تفاوتی و عدم حساسیت نیست. این یک نگرش عقل سلیم و قدرت درونی است که به آرامش ذهن منجر می شود. در کنار آرامش و انزوای عاطفی، می خواهم چند نکته را به شما پیشنهاد کنم.

نقل قول های عصبانیت و عصبانی بودن

چگونه بر خشم غلبه کنیم – 12 نکته

چگونه بر خشم غلبه کنیم؟ راه ها و روش ها و درمان های مختلفی برای این کار وجود دارد. در این مقاله، من می خواهم چند راه ساده را که همه می توانند دنبال کنند، به شما پیشنهاد می کنم. اگر مشکل حاد و جدی است، باید به دنبال کمک متخصص باشید.

نکات ساده برای غلبه بر عصبانیت

  1. بدون عصبانیت به زندگی فکر کنید

حداقل یک بار در روز چند دقیقه را به این فکر کنید که زندگی شما بدون عصبانیت چقدر بهتر می شود. به سناریوهای مختلف فکر کنید، جایی که معمولا عصبانی می شوید و زندگی شما چگونه خواهد بود و بدون آن چه احساسی خواهید داشت.

  1. چند نفس عمیق بکشید

هر بار که احساس کردید عصبانیت در شما ایجاد شده است، چند نفس عمیق و آهسته بکشید.

  1. شمارش اعداد

روش دیگر برای جلوگیری از تحریک پذیری، رنجش یا عصبانیت این است که به آرامی از یک تا ده بشمارید. این واکنش عصبانیت شما را به تاخیر می اندازد و آن را ضعیف می کند.

  1. نوشیدن و خوردن


شاید این مطالب را دوست داشته باشید