پرش به محتوا
خانه » 12 توصیه ای که به شما در ایجاد اعتماد به نفس قوی کمک می کند

12 توصیه ای که به شما در ایجاد اعتماد به نفس قوی کمک می کند

  • از


اعتماد به نفس قوی ایجاد کنید

همه ما می خواهیم احساس شادی و اعتماد به نفس داشته باشیم. اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا نتایج بهتری کسب کنید و از سوی دیگران قدردانی شوید. این شانس شما را برای گرفتن مسئولیت های بیشتر و افزایش حقوق افزایش می دهد. در روابط، توجهی را که سزاوار آن هستید به دست می آورید. به طور خلاصه، اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا به هر آنچه در زندگی می خواهید برسید.

عدم اعتماد به نفس عواقب جدی بر زندگی ما دارد. این می تواند پیشرفت ما را هم در محل کار و هم در خانه خراب کند و این منجر به شکست و ناامیدی می شود. هیچ چیز خوبی از عدم اعتماد به نفس حاصل نمی شود. به طور خلاصه، عدم اعتماد به نفس شما را از به دست آوردن آنچه که در زندگی شایسته آن هستید، باز می دارد. عدم اعتماد به نفس ناشی از تردیدها و ترس های ماست. تردیدها و ترس های ما، ما را از انجام کارهایی که برای موفقیت باید انجام دهیم باز می دارد.

هر بار که انجام دادن مهم‌ترین کارها را به تعویق می‌اندازید یا به تعویق می‌اندازید، مانند برقراری ارتباط در یک رویداد کلیدی، نزدیک شدن به مرد یا زنی که دوست دارید، یا از رئیس‌تان درخواست افزایش حقوق می‌کنید، تا زمانی که نتوانید خود را کنترل کنید، به شک و تردید و ترس خود دامن می‌زنید.

هیچ کس با ترس یا شک به دنیا نمی آید. ما به خودمان شک داریم زیرا باورهای خود محدود کننده داریم. خوبی در مورد باورهای خود محدود کننده این است که می توان آنها را در هر زمان تغییر داد. هنگامی که باورهای خود محدود کننده خود را حذف کنید، احساس اعتماد به نفس و خوشحالی خواهید داشت. به یاد داشته باشید، نمی توانید یک شبه اعتماد به نفس ایجاد کنید. نیاز به زمان، انرژی و تمرین دارد. اما شما این کار را به تنهایی انجام نخواهید داد.

ما اینجا هستیم تا 12 قطعه اثبات شده را با شما به اشتراک بگذاریم که به شما در ایجاد اعتماد به نفس قوی کمک می کند. اگر دیگران می توانند آن را انجام دهند، شما هم می توانید آن را انجام دهید. بیایید شروع کنیم!

توصیه هایی برای کمک به ایجاد اعتماد به نفس

1. جملات تاکیدی مثبت مانند جادو عمل می کنند

یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن باورهای خود محدودکننده، تأییدهای مثبت است. جملات تاکیدی مثبت جملاتی هستند که برای برنامه ریزی مجدد ذهن شما به منظور دیدن خود به عنوان یک فرد بهتر استفاده می شوند. برخی از مثال‌های عالی از جملات تاکیدی مثبت عبارتند از: “من خوشحالم”، “مردم من را دوست دارند”، “من خودم را دوست دارم”، “یک اتفاق خوب برای من خواهد افتاد” و غیره. می‌توانید هر بار که از رختخواب بلند می‌شوید یا زمانی که به خواب می‌روید، آن‌ها را در دفترچه یا هر جایی که می‌توانید ببینید، یادداشت کنید. کلید موفقیت هنگام استفاده از جملات تاکیدی، ثبات و احساس است. هرچه این احساسات قوی تر باشد، ذهن شما راحت تر این جملات را به عنوان حقیقت می پذیرد.

2. اعتماد بنفس را جعل کنید و آن را درست خواهید کرد

قرار نیست هر روز احساس اعتماد به نفس داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای احساس اعتماد به نفس در چند دقیقه، جعل کردن است تا زمانی که آن را درست کنید. وقتی از خواب بیدار شدید، لبخند بزنید و با اطرافیانتان به خوبی رفتار کنید. چانه خود را بالا نگه دارید و شانه های خود را شل کنید. روشی را که در زمانی که احساس اعتماد به نفس داشتید به یاد بیاورید و دقیقاً همین کار را انجام دهید. بعد از چند دقیقه، احساس اعتماد به نفس خواهید داشت. عمل باعث ایجاد احساس می شود و احساس به شما کمک می کند تا عمل کنید. در ابتدا احساس خنده‌داری خواهید داشت اما تا زمانی که فردی با اعتماد به نفس نشوید دست از کار نکشید.

3. لباس مناسب بپوشید

عدم اعتماد به نفس را می توان به لباس پوشیدن شما نسبت داد. احتمالاً چیزی را پوشیده‌اید که در آن احساس راحتی نمی‌کنید، چه کفش، شلوار، پیراهن یا تاپ. آیا می توانید راحت با مردم صحبت کنید؟ آیا می توانید بهترین عملکرد خود را داشته باشید؟ نه! یک لباس راحت هوشمند نه تنها دیگران را جذب می کند، بلکه به ما کمک می کند احساس شادی کنیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. اگر چیزی می پوشید که باعث ناراحتی شما می شود، فوراً آن را عوض کنید تا از شرمندگی خود جلوگیری کنید.

4. غر زدن را متوقف کنید

نحوه صحبت کردن شما با سطح اعتماد به نفس شما ارتباط مستقیم دارد. اکثر افرادی که صدای خود را پایین نگه می‌دارند معمولاً اعتماد به نفس پایینی دارند زیرا نمی‌خواهند دیگران آنچه را که می‌گویند بشنوند. احتمالاً در محل کار خود به این موضوع توجه کرده اید. یک نفر وجود دارد که همیشه ایده های خود را بدون ترس بیان می کند. اکثریت کسانی هستند که بیشتر اوقات ساکت می مانند. وقتی از آنها خواسته می شود صحبت کنند، زیر لب غر می زنند. دفعه بعد که با دوستان یا همکاران خود ملاقات کردید، صدای بلندی را پخش کنید و ببینید چه احساسی خواهید داشت.

5. در صندلی جلو بنشینید

در رویدادهای کلیدی معمولاً کجا می نشینید؟ آیا برای گرفتن ردیف اول عجله دارید یا ردیف آخر؟ حقیقت این است که فقط چند نفر به جبهه می شتابند. اکثریت مرکز و پشت را پر خواهند کرد. ما از صندلی‌های جلو اجتناب می‌کنیم تا از ما سوالی پرسیده نشود یا از ما خواسته نشود روی صحنه بایستیم. با این حال، همیشه این افراد موفق و مهم هستند که جلوتر می نشینند. بنابراین، وقتی در ردیف اول می نشینید، نه تنها اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید، بلکه با همکاران خود نیز مطابق با آن رفتار خواهید کرد. در ابتدا احساس ناراحتی خواهید کرد اما به آن عادت خواهید کرد. تنها راه رسیدن به اعتماد به نفس، مقابله با ترس هایمان است.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید