پرش به محتوا
خانه » 10 مهارت ضروری کوچینگ برای مدیران – فراکوچ

10 مهارت ضروری کوچینگ برای مدیران – فراکوچ


چرا کوچینگ تمام آن چیزی است که باید باشد؟

بسیاری از ما تمرین‌های زیادی برای دریافت پاداش، تشویق، ترفیع و پرداخت پول برای مشاوره دادن داشته‌ایم.

علاوه بر این، وقتی در موقعیت مشاوره قرار می گیرید، جای راحت تری نسبت به پرسیدن سوال کوچینگی است. وقتی پاسخ را دارید، احساس موقعیت و کنترل دارید – احساس می کنید ارزش اضافه می کنید.

اما وقتی شروع به کوچینگ و پرسیدن می کنید، نفس شما ضربه می زند. حتی اگر توصیه شما ممکن است آنقدرها خوب یا مفید نباشد یا به آنها گوش داده شود، باز هم بهتر است آن را ارائه دهید – حداقل در کوتاه مدت.

با این حال، در دراز مدت، فرهنگ وابستگی بیش از حد را تقویت می کنید – تیم شما از تصمیم گیری بدون شما می ترسد، شما دائماً در حالت نجات هستید و زمانی برای فکر کردن به تصویر بزرگتر ندارید.

کوچینگ پادزهر آن است. وقتی یاد می گیرید که چگونه کوچینگی عمل کنید، دیگر یک گلوگاه برای تیم خود نباشید. شما استقلال، استقلال و اعتماد بیشتری در مردم خود ایجاد می کنید. شما زمان و فضای بیشتری را برای خود اختصاص می دهید، بنابراین می توانید روی چیزهایی که مهم هستند تمرکز کنید.

در اصل، شما یک تیم موثر می سازید، کمتر سخت کار می کنید و تاثیر بیشتری خواهید داشت.

اما من برای کوچینگی وقت ندارم!

این مبارزه ضرب المثل مدیران برای چندین سال بوده است. دانیل گولمن حتی در حالی که ارزش کوچینگی را در مقاله تأثیرگذار خود در هاروارد بیزینس ریویو تأیید می کرد، شانه هایش را بالا انداخت و گفت: «بسیاری به ما گفتند که در این اقتصاد پرفشار وقت کافی برای کار آهسته و خسته کننده آموزش مردم و افراد را ندارند. کمک به رشد آنها.»

یک دهه بعد، گزارشی به نام «معمای کوچینگی» از «بدون زمان، بدون زمان» به عنوان بزرگ‌ترین مانع برای اینکه چرا مدیران کوچ نمی‌کنند ذکر کرد.

و به نظر می‌رسد که از آن زمان به بعد شلوغ‌تر شده‌ایم.

از یک طرف حق با مردم است. اگر فکر می کنید که کوچینگ مدیر و کوچینگ اجرایی شبیه هم هستند، هیچ کس برای کوچینگ وقت ندارد.

کوچ های اجرایی معمولاً این تجمل را دارند که به طور منظم – یک یا دو بار در ماه – حضور پیدا کنند و یک ساعت متمرکز با مشتریان خود داشته باشند. اما به نظر می رسد که این یک الگوی وحشتناک برای اکثر مدیران است.

خوشبختانه، کوچینگی موثر یک تعامل غیررسمی روزمره است که باید ۱۰ دقیقه یا کمتر طول بکشد. تقریباً در هر جایی می‌توانید کوچینگی کنید – حضوری، تلفنی، زوم یا Slack.

و بهترین بخش این است که وقتی به این روش کوچ می‌کنید، نه تنها سریع است، بلکه به افراد شما کمک می‌کند تا یاد بگیرند، و در یادگیری بهتر می‌توانند مستقل، خلاق و متعهد باشند، در حالی که شما می‌توانید بیشتر روی موارد تمرکز کنید. چیزهایی که اهمیت دارد

بنابراین، سعی نکنید کوچینگی را به نقش مدیر خود اضافه کنید. در عوض، کاری را که از قبل انجام می دهید تغییر دهید تا شبیه کوچ شوید.

۱۰ مهارت عالی کوچینگی برای رهبران و مدیران

 

۱٫ برای مدت طولانی تری کنجکاو بمانید

در یک کلام، شبیه شدن به مربی، به معنای پذیرش کنجکاوی است. در واقع، اگر عادت مربیگری یک هایکو بود، این چنین بود:

“چه چیزی در ذهن شماست؟”
“و دیگر چه؟”
“چالش واقعی اینجا برای شما چیست؟”
«واقعاً (از من) چه می‌خواهی؟»
“چطور می تونم کمک کنم؟”
“اگر به این بله می گویید، به چه چیزی نه می گویید؟”
“چه چیزی برای شما مفیدتر بود؟”

۲٫ بیشتر گوش کنید، کمتر نصیحت کنید

در حال حاضر، متوجه خواهید شد که من در توصیه کردن زیاد نیستم. من حتی یک کتاب در مورد آن نوشتم – دام نصیحت.

متأسفانه، اکثر ما دیوانه های نصیحت کننده هستیم. ما دوست داریم به مردم بگوییم چه کار کنند. اما مشکل اینجاست – توصیه شما تقریباً هرگز آنقدر که فکر می کنید خوب نیست

۳٫ با ابهام راحت شوید

یکی از مهارت‌های رهبری عمیق‌تر که باید در هنگام شبیه‌تر شدن به مربی‌ها تسلط داشت، راحت شدن با ابهام است. وقتی پاسخی می‌دهید، مطمئن هستید، می‌دانید گفتگو به کجا می‌رود و می‌دانید که فرد باهوشی در بحث هستید.

۴٫ بدون جار و جنجال سخاوتمند باشید

بنابراین ترفند بعدی اینجاست – با این سکوت سخاوتمندانه باشید.

من دروغ نمی گویم، احساس ناراحتی می کنم. مونولوگ درونی شما بیش از حد پیش خواهد رفت، و برای اینکه با خرده‌ای به صدا درآیید، زمان زیادی لازم است. اما آن دوره سکوت در واقع صدای فردی است که با او صحبت می کنید مسیرهای عصبی جدیدی را در مغزش شکل می دهد.

۵٫ عشق شدید را تمرین کنید

دلیل اینکه من خبرنامه خود را با عبارت “شما عالی هستید و عالی کار می کنید” را امضا می کنم این است که به مردم می گوید، با هر چیزی که در حال حاضر با آن روبرو هستند، هر چیزی که در حال حاضر برای آنها آسان یا سخت است، آنها هستند. بی نهایت شایسته

۶٫ مقدمه را قطع کنید (و سوال را بپرسید)

در طول سال‌ها، متوجه شده‌ام که یکی از نشانه‌های کلیدی یک مربی بزرگ، توانایی آن‌ها برای رسیدن سریع به اصل موضوع است. و اگر یک سوال آغازین عالی وجود داشته باشد که بیشتر اوقات شما را به آنجا برساند، این است: “چه چیزی در ذهن شماست؟”

وقتی این سوال را می‌پرسید، به شخصی که از او می‌پرسید، می‌تواند انتخاب کند که درباره چه چیزی صحبت کند. علاوه بر این، شما با سه محرک انگیزشی کلیدی دانیل پینک – استقلال، تسلط و هدف بازی می کنید.

۷٫ به صورت استراتژیک تر، نه و بله بگویید

بخشی از تبدیل شدن به یک مدیر عالی این است که یاد بگیرید چگونه به شما و افرادتان کمک کنید تا روی انجام کارهای عالی بیشتر تمرکز کنید.

این نوع کار تلاقی زیبایی از نقاط قوت، علایق و ارزش های تیم شما است. همه شما را به لبه آن چیزی که می دانید می برد و بیش از آنچه نیاز دارد به جهان کمک می کند.

۸٫ مطمئن شوید که روابط ایمن، حیاتی و قابل تعمیر هستند

مربیان بزرگ روابط کاری ایمن، حیاتی و قابل تعمیر ایجاد می کنند – مفهومی که اگر نحوه کار با (تقریبا) هر کسی را خوانده باشید، با آن آشنا خواهید شد.

ایمنی به ایمنی روانی مربوط می شود، یعنی ایجاد فضایی که در آن افراد در محل کار احساس امنیت و ارزش داشته باشند.

۹٫ آنچه را که از مردم خود می خواهید منتشر کنید

اگر تا به حال در اطراف فردی با خلق و خوی بد قرار گرفته اید، مطمئنم که با پدیده ی تشخیص وضعیت عاطفی او آشنا خواهید شد. خبر خوب این است که، به عنوان یک مدیر، می توانید از این به نفع خود استفاده کنید.

۱۰٫ سبک های کاری تیم خود را درک کنید

هر فردی برای پیشرفت در کار به تعادل منحصر به فردی بین شجاعت روانی و ایمنی روانی نیاز دارد. من خودم بیشتر به شجاعت نیاز دارم تا امنیت. من دوست دارم به چالش کشیده شوم، تحت فشار قرار بگیرم، و برانگیخته شوم – این به من انگیزه می دهد تا ایده های جدید را کشف کنم و خودم را توسعه دهم.

 

تحلیل آکادمی فراکوچ از این مقاله چیست؟

“عادت مربیگری” نوشته مایکل بانگای استانیر یک راهنمای عملی است که هدف آن ادغام مهارت های مربیگری ضروری در روال روزانه است، به ویژه هدف قرار دادن مدیران جدید، مدیران با تجربه و افرادی که به دنبال افزایش توانایی های مربیگری خود هستند.

این مقاله بر اهمیت ایجاد یک عادت مربیگری برای خروج از سه چرخه معیوب تأکید می کند: وابستگی بیش از حد، احساس غرق شدن، و قطع ارتباط. بر اهمیت پرسیدن سؤال قبل از ارائه مشاوره، محدود کردن تعداد سؤالات پرسیده شده و گوش دادن واقعی برای کمک به افراد برای تفکر عمیق تأکید می کند.

نکات کلیدی این کتاب شامل تکنیک‌هایی برای ایجاد عادت مربیگری با شناسایی محرک‌ها، گذار از ارائه مشاوره به پرسیدن سؤال، سؤالات ضروری مربیگری برای هدایت مکالمات و ایجاد لحظات یادگیری از طریق تأمل است.

تصاویری که توسط Hannah Pixels ایجاد شده‌اند، نکات کلیدی مانند شکستن چرخه‌های معیوب، ایجاد عادات، سوالات ضروری مربیگری، و اهمیت گوش دادن و فراهم کردن فضایی برای افراد برای پردازش افکارشان را نشان می‌دهند. به کاربران توصیه می شود از تصاویر با ذکر منبع برای اهداف غیرتجاری استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *