پرش به محتوا
خانه » 10 روش برتر برای مهربانی با خود از امروز

10 روش برتر برای مهربانی با خود از امروز


سه چیز در زندگی انسان مهم است: اول مهربانی. دوم این که مهربان باشیم؛ و سوم مهربانی است.» – هنری جیمز

مهربان بودن با خود در زندگی روزمره از نظر تجربه من یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید. زندگی سبک تر خواهد شد و به احتمال زیاد روابط شما بهبود خواهد یافت.

در کل احساس شادی بیشتری خواهید داشت؛ و عزت نفس و احساس شما برای داشتن چیزهای خوب در زندگی بالا خواهد رفت؛ اما این نیز یکی از مواردی است که اغلب نادیده گرفته می شود یا ممکن است برخی از انجام آن احساس گناه کنند. برای ایجاد یک تغییر مثبت با آن به سادگی یک عادت جدید را از امروز شروع کنید مثلا یکی از روش های محبت و عشق نسبت به خود.

چگونه با خود مهربان تر باشیم

همه ما وقتی تحت استرس زیاد هستیم، تمایل داریم که بدترین چیز را در مورد خودمان فکر کنیم. دفعه بعد که احساس کردید بیش از حد به خودتان سخت می‌گیرید، این تمرین ساده را برای تقویت شفقت به خود امتحان کنید. مهربان بودن با خود همیشه به طور طبیعی به وجود نمی آید. جمله «شما بدترین منتقد خود هستید» به دلایلی درست است.

در اینجا راه هایی برای مهربانی با خودتان وجود دارد:

  1. با خودتان مهربانانه صحبت کنید

به این فکر کنید که چگونه با افرادی که دوستشان دارید و به آنها اهمیت می دهید صحبت می کنید و سپس آن صدا را به سمت خودتان برگردانید. مراقب ندای درونی خود باشید – بگذارید ندای درونی شما، با شما دوست باشد یا دوستی باشد که با شما مهربان باشد، به جای کسی که خشن باشد یا شما را تحقیر کند. این می تواند به شما کمک کند تا در صورت بروز مشکل، خودتان را انتخاب کنید و به شما کمک کند بهتر با آن کنار بیایید.

  1. شکرگزاری را تمرین کنید

اغلب متوجه می‌شویم که افرادی که شکرگزاری می‌کنند و به چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستند توجه می‌کنند، شادتر هستند و احساس خوشبختی بیشتری دارند. ممکن است بخواهید صبح یا قبل از خواب به چند چیز فکر کنید. می توانید به یکی از اعضای خانواده خود بگویید یا آنها را یادداشت کنید. فعالانه روی نکات مثبت روزتان تمرکز کنید. چارچوب بندی مجدد موقعیت ها و جستجوی نکات مثبت می تواند به تقویت انعطاف پذیری شما کمک کند.

  1. اعمال محبت آمیز به دیگران انجام دهید

با دیگران مهربان باشید. حرکات کوچک تأثیر زیادی دارند – مثلاً به کسی لبخند بزنید یا اجازه دهید کسی در یک صف جلوی شما برود. انجام کارهای خوب برای دیگران، رفاه شما را افزایش می دهد و در عین حال به روشن کردن روز دیگران کمک می کند.

  1. روزانه برای خود وقت بگذارید

هر روز زمانی را به خود اختصاص دهید تا در مورد آنچه برای شما می‌گذرد و احساسی که دارید فکر کنید. چند دقیقه نشستن و فکر کردن یا نوشتن در یک مجله می تواند به شما کمک کند افکار و احساسات خود را پردازش کنید و بهتر با آن کنار بیایید.

  1. مراقبت از خود

رعایت روال ها و مناسک سالم راه مهمی برای مراقبت از خود است. اینها ممکن است مواردی مانند خوردن صبحانه، اختصاص زمانی برای خود در روز، برنامه ریزی برای آنچه می خورید و انجام ورزش و انجام برخی از کارهایی باشد که از آن لذت می برید.

  1. در قبال خود مسئول باشید


شاید این مطالب را دوست داشته باشید