پرش به محتوا
خانه » گرانولا چیست؟ خواص گرانولا برای کاهش وزن

گرانولا چیست؟ خواص گرانولا برای کاهش وزن

  • از


تقریباً 20 دقیقه به او خیره می شوم و منتظر می مانم تا نگاهش را از تلفن برگرداند. میگم دوستم جینگمو! دیدم نه! انگار می‌خواهد به تلفن نگاه کند. خسته شدم بهش گفتم مثلا رفتیم بیرون! آروم به آرامی سرش را بلند کرد و به من نگاه کرد و گفت: چند دقیقه صبر کن. من می خواهم گرانولا را آنلاین بخرم، پوزخندی زدم و گفتم: “تو آن را بخور، تو خیلی چاق شدی!”

اوه مثل اینکه واقعاً به او ضربه زد. قیافه‌اش جدی شد و گفت: «در ضمن، آن گرانولا که فکر می‌کنید سیرتان می‌کند، خیلی بهتر از شکلات‌ها، چیپس‌ها و کلوچه‌هایی است که یکی پس از دیگری می‌خورید!» ، بلغور جو دوسر یا مانند آن. اگر به درستی مصرف شود، می تواند در کاهش وزن تأثیر بگذارد.»

با توجه به اینکه اصلاً از سخنرانی های او خوشم نمی آمد، گفتم: «باشه. چند ماه دیگه میبینمت پس تو حالت خوب باش.» بعد از حدود یک ماه به من زنگ زد که بریم بیرون، از دیدنش خیلی تعجب کردم، گفتم: «اثر گرانولا همین نیست؟» او خندید و گفت: «نه، این امکان وجود ندارد که گرانولا به تنهایی چنین تأثیری در کاهش وزن داشته باشد.

چون در کنار این ماده ورزش می کردم و رژیم های غذایی مناسب را رعایت می کردم. اما نمی توانم بگویم که استفاده از این ماده بی تاثیر بوده است.» اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید گرانولا چه تاثیری بر کاهش وزن دارد، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

گرانولا چیست؟

قبل از توضیح زمان مصرف و خواص این ماده برای کاهش وزن، بهتر است کمی با این میان وعده درجه یک آشنا شوید! گرانولا یک غذای کلاسیک و منحصر به فرد است که شامل موادی مانند جو، آجیل خرد شده و عسل است. گرانولا را می توان به اشکال مختلف مانند بدون گلوتن، بدون قند و غیره مصرف کرد.

طعم این غذا به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر از میوه های خشک استفاده کنید، طعم غذا شیرین می شود. اگر از بادام بو داده یا گردو استفاده می کنید ممکن است طعم آجیلی و شوری داشته باشد. طعم این غذا، ارزش غذایی و کیفیت آن به ذائقه شخصی شما بستگی دارد.

ارزش غذایی موسلی

گرانولا ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از فیبر، پروتئین و سایر مواد معدنی است. در هر 100 گرم از این ماده مواد مغذی زیر وجود دارد:

  • 471 کیلو کالری انرژی
  • چربی کل 20 گرم
  • چربی اشباع شده 2.4 گرم
  • کلسترول 0 میلی گرم
  • سدیم 294 میلی گرم
  • پتاسیم 336 میلی گرم
  • کل کربوهیدرات 64 گرم
  • فیبر رژیمی 5 گرم
  • شکر 29 گرم
  • پروتئین 10 گرم
  • کلسیم 61 میلی گرم
  • هستند 3 میلی گرم
  • منیزیم 97 میلی گرم

خواص گرانولا برای کاهش وزن و سلامتی

خواص گرانولا برای کاهش وزن و سلامتی

گرانولا خواص مختلفی برای کاهش وزن و کاهش وزن دارد. در زیر برخی از مهم ترین خواص آن را به شما می گوییم:

یکی از مهمترین خواص گرانولای رژیمی برای سلامت فشار خون را کاهش می دهد. این ماده می تواند به بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی کمک کند. همچنین نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد و از تجمع چربی در رگ های اطراف قلب جلوگیری می کند. به همین دلیل خطر سکته مغزی، سکته قلبی و موارد مشابه کاهش می یابد.

  • کاهش سطح کلسترول بد

این ماده حاوی ترکیباتی به نام فیبر محلول است. فیبر محلول نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب دارد. به همین دلیل یکی از مهمترین خواص گرانولا برای کاهش وزن کاهش سطح چربی خون است. کاهش سطح کلسترول بد در بدن از تجمع پلاک ها در رگ های خونی جلوگیری می کند و تاثیر زیادی در تناسب اندام دارد.

تجمع پلاک در رگ های خونی اطراف قلب شما را در معرض خطر فشار خون بالا و حمله قلبی قرار می دهد. علاوه بر این، از مغزهایی مانند بادام و گردو برای تهیه برخی از انواع گرانولا استفاده می شود. این ترکیبات حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همانطور که می دانید اسید چرب امگا 3 یک چربی سالم است و فواید زیادی برای بدن دارد.

  • تنظیم قند خون

یکی دیگر از خواص گرانولا برای کاهش وزن، تنظیم قند خون است. ترکیباتی به نام منگنز در گرانولا وجود دارد که به مدیریت دیابت و تنظیم ترشح انسولین در بدن کمک می کند. علاوه بر این، منگنز برای بهبود زخم ها و تولید بافت جدید استفاده می شود. به همین دلیل به بازسازی سلولی کمک می کند.

  • پیشگیری از بیماری

گرانولا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، ویتامین C یکی از مهم ترین ترکیبات مورد نیاز بدن است که برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. این ویتامین می تواند گلبول های سفید خون را تحریک کرده و از تشکیل یا توسعه سلول های سرطانی جلوگیری کند. منگنز موجود در موسلی همچنین از سرطان محافظت می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در این ماده باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن و کاهش التهاب در بدن می شود. تجمع بیش از حد رادیکال های آزاد باعث آسیب شدید به بدن می شود. به عنوان مثال، رادیکال های آزاد باعث تغییرات ساختاری (DNA) می شوند و سلول های سالم را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند.

  • سرشار از فیبر است

یکی از مهمترین خواص گرانولا برای کاهش وزن این است که حاوی فیبر زیادی است. فیبر تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. زیرا به هضم غذا کمک می کند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. در نتیجه، تمایلی به پرخوری یا مصرف تنقلات ناسالم نخواهید داشت.

علاوه بر این، فیبر عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گرانولا پروتئین است. پروتئین همچنین باعث افزایش سیری می شود. این ماده به رشد توده عضلانی کمک می کند و برای انجام بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن استفاده می شود.

  • تقویت فعالیت نورون های مغز

تحقیقات نشان می دهد که گرانولا فعالیت نورون های مغز را افزایش می دهد. پیشنهاد ما به شما خوردن این ماده برای صبحانه است. زیرا در طول روز عملکرد ذهنی بهتری خواهید داشت. این سوال به ویژه برای افرادی که در حال تحصیل هستند اهمیت دارد.

گرانولا سرشار از پتاسیم است که باعث گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون بالا می شود. این مشکل باعث می شود تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری در اختیار سلول های مغز قرار گیرد. در نتیجه نورون های مغز و سلول های عصبی عملکرد بهتری خواهند داشت.

  • حفظ سلامت و تقویت پوست

یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده گرانولا ویتامین E است، این ویتامین از پوست شما در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند و نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. مثلا سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند. همچنین دیواره های مویرگی را تقویت می کند.

  • از حملات میگرن جلوگیری کنید

یکی دیگر از فواید خوردن گرانولا جلوگیری از حملات میگرن است. منیزیم موجود در این ماده باعث کاهش التهاب سینوس می شود. همچنین قطر و خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را افزایش می دهد. در نتیجه از مشکلاتی مانند اسپاسم عضلانی جلوگیری خواهد شد. این مشکل به تسکین سردردهای شدید و میگرن کمک می کند.

طرز تهیه 5 نوع گرانولای رژیمی و خوشمزه 😋

بهترین زمان مصرف گرانولا برای کاهش وزن

گرانولا به قدری خوشمزه است که بعد از مدتی تبدیل به همراه همیشگی شما می شود. این غذا را می توانید در وعده های غذایی مختلف میل کنید. در زیر بهترین زمان مصرف گرانولا را به شما معرفی می کنیم:

  • صبحانه گرانولا می خورد

بدون شک این ماده بهترین گزینه برای صبحانه است. زیرا ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین است. در نتیجه می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. این سوال برای افرادی که رژیم های غذایی را برای کاهش وزن دنبال می کنند بسیار مهم است. البته گرانولا برای چاقی نیز مناسب است.

اگر از چاقی خسته شده اید و به دنبال غذاهای مناسب برای رژیم خود هستید، خوردن گرانولا را برای صبحانه پیشنهاد می کنیم. به این ترتیب انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را خواهید داشت. برای افزایش ارزش غذایی این ماده پیشنهاد می کنیم کمی شیر سرد یا گرم به آن اضافه کنید. به این ترتیب پروتئین های مورد نیاز بدن شما تامین می شود. همانطور که می دانید پروتئین برای رشد عضلات ضروری است.

  • گرانولا برای صبحانه

هیچ محدودیتی برای گرانولا به عنوان میان وعده وجود ندارد. به هر حال، بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که گرانولا از تنقلات و چاقی جلوگیری می کند. بنابراین، می تواند یک میان وعده خوب باشد. مانند هزاران نفر دیگر، از ناهار تا شام یا بین صبحانه و ناهار گرسنه خواهید بود.

با توجه به اینکه گرانولا یک غذای مقوی و سیرکننده است، از ضعف شدید بین وعده های غذایی اصلی جلوگیری می کند. این عدد برای افرادی که پرخوری شدید دارند کاملا مناسب است. این دسته از افراد معمولاً علاقه زیادی به مصرف دسرهای شیرین و چاق کننده دارند.

  • خوردن گرانولا قبل از خواب

توصیه می کنیم در اواخر شب چیزی مصرف نکنید. اما اگر خیلی احساس گرسنگی می کنید، گرانولا یک گزینه ایده آل خواهد بود. این غذا از گرسنگی در نیمه شب جلوگیری می کند. یکی از مهم ترین علل چاقی شکمی و پهلو، پرخوری در نیمه های شب است.

فواید مصرف گرانولا برای ورزشکاران

حالا چند ورزشکار از من می پرسند که آیا ورزشکاران می توانند گرانولا مصرف کنند یا نه؟!! ورزشکاران دنیای متفاوتی دارند و باید یک پاراگراف جداگانه برای آنها بنویسیم. این غذا در بین ورزشکاران و بدنسازان طرفداران زیادی دارد. اولین دلیل محبوبیت گرانولا در بین ورزشکاران فیبر بالای این ماده غذایی است.

علاوه بر این، این ماده سرشار از پروتئین است. پروتئین از رشد توده عضلانی حمایت می کند و برای تامین انرژی بدن یا کاهش احساس خستگی استفاده می شود. این ماده را می توانید حدود 30 دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید. به طور کلی توصیه می کنیم در مورد مصرف گرانولا با مربیان ورزشی مشورت کنید.

معمولاً در ساعات اولیه صبح، بدن به مقدار قابل توجهی پروتئین نیاز دارد. به همین دلیل این ماده برای ورزشکاران در وعده صبحانه مناسب است. علاوه بر این، ورزشکاران می توانند برای بهبود ریکاوری و ریکاوری بدن خود، قبل از خواب گرانولا مصرف کنند. برای این کار پیشنهاد می کنیم این ماده را با کمی شیر یا ماست یونانی مخلوط کنید.

آخرین کلمه

سعی کردم برخی از مهمترین خواص گرانولا برای کاهش وزن را برای شما توضیح دهم. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند سریعتر به وزن دلخواه خود برسید و اندامی ایده آل و خوش فرم داشته باشید. گرانولا یک ماده منحصر به فرد است. این ماده می تواند فیبر، پروتئین و مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

حتی کلسترول بد را کاهش می دهد و به تنظیم قند خون یا کاهش فشار خون کمک می کند. اما به یاد داشته باشید که گرانولا به تنهایی تاثیر زیادی در کاهش وزن ندارد. اول از همه باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و مشاوره بگیرید. متخصصان مجموعه Fit Club در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند سریعتر به وزن ایده آل خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *