پرش به محتوا
خانه » چگونه پس از یک شکست انگیزه ای برای رسیدن به هدف خود پیدا کنید

چگونه پس از یک شکست انگیزه ای برای رسیدن به هدف خود پیدا کنید

  • از


بخش زیادی از زندگی ما صرف انجام کارهایی می شود که فکر می کنیم باید انجام دهیم، به جای اینکه واقعاً چگونه می خواهیم ظاهر شویم و وقت خود را بگذرانیم. واقعیت این است که افکار ما در مورد معنای داشتن یک زندگی موفق توسط تأثیرات بیرونی شکل گرفته است: خانواده، دوستان و محیط ما.

قبل از اینکه برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید، باید مطمئن شوید که اهدافی که ایجاد می کنید با چشم انداز شما از یک زندگی موفق همسو هستند. دانستن اینکه دقیقاً می‌ خواهید وقت خود را چگونه بگذرانید، کلید اصلی یک زندگی کارآمد است.

با داشتن وضوح بر روی کاری که برای آن تلاش می کنید، زمان آن فرا می رسد که روی اهداف خود کار کنید. در حالی که برای رسیدن به این اهداف سخت تلاش می کنید، بدون شک عقب ماندگی هایی را تجربه خواهید کرد. زندگی همیشه طبق برنامه از پیش تعیین شده ما پیش نمی رود و شرایط خارجی شما را عقب می اندازد.

وقتی یک شکست را تجربه می کنید، حق انتخاب دارید. می توانید اجازه دهید که آن شکست شما را سرپا نگه دارد، یا می توانید از آن به عنوان انگیزه برای کار سخت تر استفاده کنید. مساله این است که احساسات و عواطف در طول لحظات شکست غالب می شوند و مانع از آن می شوند که افراد موفق به سمت اهداف خود پیش بروند.

سپس این سوال مطرح می شود که چگونه می توانید پس از تجربه یک شکست به هدف خود برسید؟ اگر می خواهید به عقب برگردید و به اهداف خود برسید، به انگیزه لازم برای انجام این کار نیاز خواهید داشت. انگیزه سوخت موفقیت شما است.

در اینجا به این موضوع می پردازیم که چگونه پس از تجربه یک شکست، انگیزه لازم برای رسیدن به اهداف خود را پیدا کنید.

  1. وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و وارد یک وضعیت چشم انداز متعالی شوید

حواس پرتی ناشی از دسترسی به اینترنت و دستگاه های دیجیتال گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد. در طول یک شکست، احساسات دچار نوسان می شوند و صدای اعلان مداوم تلفن هوشمند شما به ناامیدی موجود می افزاید.

وقتی همه چیز خوب پیش نمی رود، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سر و صدا را خاموش کنید. وسایل الکترونیکی خود را ساکت کنید و چند لحظه نفس بکشید. کمی زمان بگذارید و از سکوت استفاده کنید تا افکار خود را جمع آوری کنید و آنچه را که باید در آینده اتفاق بیفتد بررسی کنید.

از زمان آرام برای بازگشت به دیدگاه خود در مورد آنچه در تلاش هستید استفاده کنید. به این فکر کنید که پس از رسیدن به آن اهداف، زندگی چگونه خواهد بود. تصویری در ذهن خود ایجاد کنید و اجازه دهید رویا صدای خشم را خاموش کند. شما برای دستیابی به این اهداف به دلیلی کار می کنید دلیل شما باید همیشه در کانون توجه شما باشد قرار گیرد.

  1. احساسات خود را بررسی کنید و در مورد آنچه احساس می کنید با کسی که به آن اعتماد دارید صحبت کنید

نگه داشتن تمام ناامیدی و خشم درون خود در نهایت به یک لحظه انفجار منجر خواهد شد. طبیعی نیست که بخواهید شرایط چالش برانگیز را پشت سر بگذارید، اما این یکی از کلیدهای موفقیت است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که احساسات خود را صادقانه بررسی کنید. تمام احساسات و عواطف شما معتبر هستند. آنچه احساس می کنید نباید نادیده گرفته شود و نباید اجازه دهید در ذهن شما رخنه کند.

در لحظه عقب نشینی، از زمان آرامی لذت ببرید و مراقبه کنید. وقتی این کار را انجام دادید، وقت آن است که آن احساسات را آشکار کنید. به عمق آنچه شما را آزار می دهد بروید و در مورد آنچه که هست با خودتان صادق باشید.

این کار به شما کمک می کند تا احساسات خود را بروز دهید. خواه خانواده یا دوستان یا یک گروه مغز متفکر حامی ، صحبت کردن در مورد آن به بهبودی شما کمک می کند. از طریق آن احساسات گذر کنید و حمایت دریافت کنید ، این کلید بازگشت پس از یک شکست است.

  1. اولین دقایق هر روز صبح را به خود اختصاص دهید

بهترین راه برای درک چگونگی عبور از موانع از طریق بهینه سازی خودتان است. یکی از راه ‌های تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود این است که هر روز صبح را برای خود و فقط برای خود صرف کنید. اولویت بندی خود به شما این امکان را می دهد که کاری را برای مراقبت از خود انجام دهید. مراقبت از خود توانایی شما را برای مقابله با روزهای سخت تقویت می کند.

تغییر تمرکز به چیزی که به شما کمک می کند توجه شما را از ناامیدی ناشی از یک شکست دور کند. زمانی که خود را در اولویت قرار دهید به اهداف بیشتری دست خواهید یافت. شما نمی توانید چیزی را که ندارید ببخشید و اولویت بندی به شما انرژی لازم برای کار روی اهدافتان را می دهد.

از زمان آرامی در صبح برای خواندن کتاب‌ هایی استفاده کنید که به شما الهام می ‌دهند، ویدیوهایی را تماشا کنید که به شما آموزش می ‌دهند، به پادکست ‌هایی گوش دهید که به شما کمک می‌ کنند چیز جدیدی را بفهمید، و حتی از حرکات فیزیکی برای رفع هر گونه ناامیدی استفاده کنید. از اولین بخش روز خود برای کار روی خودتان استفاده کنید و قدرت ذهنی لازم برای مقابله با مشکلات را خواهید داشت. چیزی که متوجه خواهید شد این است که هر روز از طریق استراتژی اولویت ‌بندی خود به پیشرفت چشمگیری در جهت اهداف خود خواهید رسید.

  1. بر عادات خودبهینه سازی سالم تمرکز کنید

عادات شما کلید رشد پایدار هستند. راز ساختن خانه ای از عادات سالم این است که چگونه می توانید ذهنیت کافی قوی برای غلبه بر موانع ایجاد کنید. شروع هر روز با کار کردن روی خودتان، نحوه ایجاد عادت های سالم است که شما را قوی تر می کند.

اولویت بندی خود به این معنی است که تمرکز قابل توجهی روی عادت هایی دارید که ذهن شما را تقویت می کنند. شما قادر خواهید بود در برابر احساسات ناامید کننده و احساسات ناشی از عقب ماندگی ها مقاومت کنید زیرا عادت های خود را مقید کرده اید تا شما را قوی تر کنند.

عادت هایی را ایجاد کنید که شما را قوی تر می کند و سوخت لازم برای غلبه بر موانع و یافتن انگیزه برای ادامه کار بر روی اهداف خود را خواهید داشت.

حوزه های مهمی از زندگی خود را که دوست دارید در آن ها تغییر ایجاد کنید، ارزیابی کنید. به اهداف خود برای هر یک از این حوزه ها و آنچه برای انجام آن ها لازم است، فکر کنید. درک کنید که با قوی تر کردن هر یک از این حوزه ها، ابزارهای لازم برای مقابله با اثرات هر شکست را خواهید داشت.

  1. منابع محتوایی را بیابید که به شما الهام می بخشد و نمونه هایی از موفقیت را الگوبرداری کنید

یکی از بهترین راه‌ ها برای یافتن انگیزه برای دستیابی به اهدافتان پس از شکست، از طریق منابع الهام ‌بخش است. خبر خوب در مورد عصر اطلاعات مدرن این است که ما دسترسی زیادی به محتوا داریم. می ‌توانید ویدیوها را تماشا کنید، به صوت هایی گوش دهید، و محتوای نوشتاری را بخوانید که به شما انگیزه می‌ دهد و به شما آموزش می ‌دهد که چه چیزی به اهدافتان کمک می‌ کند. این در دسترس بودن محتوا می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست پس از یک شکست باشد.

شما روی ایجاد عادات سالم کار می کنید. یک عادت سالم داشتن منابع ثابت الهام است. رهبرانی هستند که شما از آنها پیروی می کنید و از آنها یاد می گیرید و موفقیت آنها را الگو قرار دهید. شما باید پس از تجربه یک شکست، از آن منابع الهام استفاده کنید.

از زمان خودبهینه سازی روزانه خود برای یافتن منابع جدید الهام و نمونه هایی از موفقیت استفاده کنید. هر چه بیشتر این عادت مصرف محتوای الهام بخش و انگیزشی را در خود ایجاد کنید، بیشتر می توانید از آن منبع در هنگام شکست استفاده کنید.

مطمئن شوید که منابع محتوایی دارید که از کسانی هستند که حقیقت خود را می دانند. هدف هر محتوایی نیست که خوب به نظر برسد، بلکه یافتن نمونه های معتبر رهبری است. فریب تصاویر دروغین موفقیت را نخورید زیرا این تصاویر می توانند به عقب ماندگی های شما نیز کمک کنند. ذهن و افکار خود را با محتوای الهام بخش و انگیزشی از کسانی که به اصالت متعهد هستند، پر کنید.

  1. از عقب نشینی به عنوان سوخت استفاده کنید تا حتی سخت تر برای دستیابی به اهداف خود تلاش کنید

شما با اشتیاق به اینکه بیشتر برای زندگی خود تلاش کنید، به اهداف خود می رسید. در حالی که برخی عقب ماندگی ها را به عنوان رویدادهای هدف دار می بینند، شما می توانید آن ها را به عنوان الهام بخش برای کار بیشتر ببینید.

انگیزه می تواند به هر شکلی باشد که شما بخواهید. مقابله با یک شکست می تواند به طور باورنکردنی انگیزه بخش باشد و سوختی باشد که برای بازگشت و قوی تر شدن به آن نیاز دارید. در اینجا باید درک کنید که در آینده چه اتفاقی می افتد. در حالی که شما همیشه کنترل شرایط زندگی را در دست ندارید، می توانید واکنش خود را به آن شرایط کنترل کنید.

هدف کار مداوم است. شما اهداف خود را با سخت کوشی در طول یک دوره اختصاصی به دست می آورید، و یک رویکرد گام به گام برای رسیدن به اهداف اتخاذ می کنید. عقب نشینی به این معنی است که چیزی وجود دارد که باید در سفر تنظیم شود. آن ها را به عنوان درس ببینید، و این به شما انگیزه می دهد که به راه خود ادامه دهید.

  1. این سفر دستیابی به هدف را قدم به قدم پیش ببرید

ما معمولا وقتی به تحقق اهدافمان نگاه می کنیم، به کل تصویر فکر می کنیم. به مقصد نهایی و هزاران قدمی که برای رسیدن به آن لازم است، نگاه می کنیم. این نگاه کامل می تواند ناامیدکننده باشد.

انگیزه رسیدن به اهداف از دیدن پیشرفت حاصل می شود. وقتی این قدم های گام به گام را طی می کنید، چندین پیروزی را تجربه خواهید کرد. در حالی که ما فکر می کنیم هدف نهایی چیزی است که می خواهیم، در واقع این پیشرفت است که بیش ترین انگیزه را به ما می دهد.

اهداف خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید. یک جدول زمانی مشخص و برنامه ای برای چگونگی انجام هر مرحله تعیین کنید. هنگامی که شروع به رسیدن به بخش های کوچک تر اهداف خود می کنید، با دیدن پیشرفت خود به سمت چشم انداز بزرگ تر، انگیزه شگرفی پیدا خواهید کرد.

سخن نهایی

تجربه یک شکست نباید پایان سفر موفقیت آمیز شما باشد. زندگی به روش های مختلفی درس می دهد؛ ما باید مشتاق گوش دادن باشیم. شکست به معنای فرصتی برای ارزیابی مجدد کاری است که انجام می دهید و ببینید آیا رویکرد کارآمدتری وجود دارد یا خیر.

شما باید از شکست ها به عنوان انگیزه استفاده کنید و منابع الهام خود را داشته باشید. ما انسان هایی پر از عواطف و احساساتی هستیم که اغلب تمایل زیادی به پیشرفت داریم. زمان آن فرا رسیده است که رویکرد متفاوتی نسبت به شکست ‌ها داشته باشیم.

شما هر چیزی که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید را دارید. انگیزه هدف از کسی ناشی می شود که به رشد خود متعهد است و در انجام کارهای رشد شخصی ثابت قدم است. حالا زمان رسیدن به اهداف و زندگی است که آزادی، اهداف محقق شده و شادی واقعی را به ارمغان می آورد.

منبع:

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *