پرش به محتوا
خانه » چگونه خود را به چالش بکشید تا هر روز بهترین زندگی خود را شروع کنید

چگونه خود را به چالش بکشید تا هر روز بهترین زندگی خود را شروع کنید


به آخرین باری که خود را به چالش کشیدید فکر کنید.

به احتمال زیاد زمانی بود که از منطقه راحتی خود خارج شدید. بسیاری از چیزها زیر چتر آزمایش چیزهای جدید قرار می گیرند. به عنوان مثال، ممکن است یک مایل بیشتر دویده باشید، زودتر از حد معمول از خواب بیدار شوید یا راه جدیدی را برای حل یک مشکل امتحان کرده باشید.

فرقی نمی کند که یک چالش کوچک باشد یا یک چالش بزرگ که یک سال طول می کشد. هنوز هم یک چالش است.

اگر در مسیر خودسازی یا رشد شخصی هستید، باید بدانید چرا و چگونه خود را به چالش بکشید.

چرا خودم را به چالش بکشم؟

چالش های جدید می تواند دلهره آور باشد. آنها شما را از منطقه راحتی خود خارج می کنند و شما نمی دانید که آیا ترک نگرش ها و عادات قدیمی به پیشرفت شخصی شما منجر می شود یا خیر. اما در حالی که گرفتن اهداف جدید دلهره آور است، آنها شما را به سمت فرصت های جدید هدایت می کنند.

شما مهارت های جدیدی را کشف خواهید کرد، تجربیات جدیدی به دست خواهید آورد و به رفاه خود کمک خواهید کرد. اگر احساس می کنید در زندگی گیر کرده اید، پذیرش چالش های جدید به شما فرصت رشد می دهد. چالش‌های جدید می‌توانند به شما اعتماد به نفس لازم را بدهند و شما را تشویق کنند تا با رشد شخصی خود به جلو حرکت کنید.

اگر هرگز خود را به چالش نکشیده اید، زندگی خود را تصور کنید. شما هر روز از خواب بیدار می شوید و فرصت های جدیدی را که برایتان پیش می آید نادیده می گیرید. شما از هیچ فرصتی برای بهبود مهارت های خود، یافتن شغلی که شما را شادتر می کند، یا سرگرمی های جدید استفاده نمی کنید.

شک نکن که تنها نیستی. ما با هم به شما کمک خواهیم کرد با ذهنیتی مثبت و هیجان انگیزتر با چالش ها روبرو شوید.

چگونه خود را به چالش بکشید

وقتی تصمیم گرفتی خودت را به چالش بکشبه این فکر کنید که از کجا شروع کنید. چالش ها می توانند در همه اندازه ها، سبک ها و دسته بندی ها در زندگی شما وجود داشته باشند. آنها می توانند زندگی شخصی، زندگی حرفه ای یا هر دو را به طور همزمان تحت تأثیر قرار دهند.

رفاه جسمانی و همچنین رفاه مالی، رفاه عاطفی و رفاه اجتماعی پر از چالش است. خبر خوب این است که وقتی چالشی را قبول می‌کنید، این حوزه‌های ذکر شده بهبود خواهند یافت.

اگر در فکر کردن به اهداف جدید مشکل دارید، یک استراتژی عالی این است که آنها را به بخش های مختلف زندگی خود تقسیم کنید. این 10 چالش را که به دسته‌های شخصی، حرفه‌ای و تناسب اندام تقسیم می‌شوند، بررسی کنید:

شخصی:

  1. سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید

وقتی این همه اتفاق می افتد، به راحتی می توان فراموش کرد که از خود مراقبت کند. انتخاب ارزش گذاری برای رفاه و رها کردن چیزهایی که به شما آسیب می زند می تواند چالش بزرگی باشد.

بیشتر مراقب خود باشید زیرا مزایای آن را در زندگی روزمره خود خواهید دید. این می تواند مواردی مانند مدیریت بهتر استرس، خواب خوب، یا دانستن زمان نه گفتن باشد.

  1. زمانی را که آنلاین می گذرانید محدود کنید

آیا برنامه های رسانه های اجتماعی شما مقصر هستند؟ همه ما در گذراندن زمان زیادی به صورت آنلاین مقصریم، اما اگر هدف جدید شما تمرکز بیشتر روی کار است، ممکن است بخواهید سعی کنید زمان خود را در رسانه های اجتماعی محدود کنید. حتی ممکن است بهتر باشد سم زدایی دیجیتالی را امتحان کنید.

اگر برنامه صبحگاهی شما این است که قبل از هر چیز دیگری وارد اینستاگرام شوید، اسکرول را با فعالیت دیگری جایگزین کنید. مدیتیشن کششی یا تمرکز حواس را امتحان کنید. هر چیزی که شما را برای یک روز پربار آماده کند ارزشش را دارد.

  1. شروع به نوشتن در یک مجله کنید

ژورنال نویسی می تواند به ما کمک کند پیشرفت، استرس خود را ردیابی کنیم و ما را در قبال اهداف جدیدمان پاسخگو نگه داریم. این یک راه عالی برای یادآوری خاطرات با عزیزان، دوستان قدیمی و موارد دیگر است. به یادداشت برداری به عنوان یک راه شخصی و صمیمی برای ارتباط با خودتان فکر کنید.

اختصاص دادن زمان در روز برای نوشتن این پست‌ها می‌تواند دشوار باشد، اما نکته کلیدی ایجاد یک روال و پایبندی به آن است.

  1. کمد لباس خود را کوچک کنید

آخرین باری که به لباست نگاه کردی کی بود؟ اگر چیزهای زیادی در کمد خود دارید که سال‌هاست آن‌ها را نپوشیده‌اید، برای خالی کردن فضا وقت بگذارید. هر لباسی را که مناسب نیست یا دیگر با سلیقه شما سازگار نیست را از خود دور کنید.


ممکن است این محتوا را دوست داشته باشید