پرش به محتوا
خانه » چگونه بر تنبلی غلبه کنیم

چگونه بر تنبلی غلبه کنیم

  • از


دست از تنبلی بردارید

آیا قاطع، پرانرژی و انجام دهنده هستید یا تمایل به تعویق و انفعال را ترجیح می دهید؟ آیا گاهی از خود می‌پرسید چگونه تنبلی را کنار بگذاریم؟ آیا تعجب می کنید که چگونه وقتی چنین احساسی دارید تنبل نباشید؟

تنبلی چیست و چگونه می توانیم آن را تعریف کنیم؟

  • میل به بیکاری، انجام هیچ کاری، مقاومت در برابر تلاش، به تعویق انداختن انجام کارها است.
  • این حالتی از انفعال و اجازه دادن به چیزها به همان شکلی است که هستند.

گاهی اوقات از کمی تنبلی لذت می بریم، مثلاً بعد از چند ساعت کار سخت یا زمانی که در یک روز بسیار سرد در رختخواب می مانیم. با این حال، اگر به طور معمول تنبلی می کنید، باید کاری برای آن انجام داد. برای انجام وظایف، کارآمدی، زندگی کامل و رسیدن به موفقیت، باید یاد بگیریم که چگونه بر تنبلی غلبه کنیم. ما باید بتوانیم در برابر آن مقاومت کنیم، با آن مبارزه کنیم و بر آن غلبه کنیم.

 

نکات ساده برای غلبه بر تنبلی:

در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه تنبل نباشیم و در عوض، یک عمل کننده باشیم.

  1. یک کار را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید

ما اغلب از انجام وظایف اجتناب می کنیم زیرا آنها را خیلی بزرگ، طاقت فرسا، خیلی خسته کننده می دانیم یا وقت زیادی از ما می گیرند. تقسیم یک کار به چند کار کوچکتر می تواند این مشکل را حل کند. سپس، هر کار چندان دشوار یا ترسناک به نظر نمی رسد. به جای داشتن یک کار بزرگ، یک سری کارهای کوچک خواهیم داشت که نیازی به تلاش زیاد ندارند.

این رویکرد را می توان نه تنها در مورد وظایف، بلکه در مورد اهداف و هر چیز دیگری که داریم یا نیاز داریم انجام دهیم، اعمال شود. این باعث از بین رفتن بسیاری از تنبلی و مقاومت درونی می شود که اغلب تجربه می کنیم.

  1. استراحت، خواب و ورزش

در برخی موارد تنبلی به دلیل خستگی و کمبود انرژی است. اگر این موضوع در مورد شما صادق است، باید استراحت و خواب مورد نیاز خود را به خود اختصاص دهید و همچنین باید به بدن خود ورزش و هوای تازه بدهید. استراحت، خواب و ورزش به بدن شما قدرت و شادابی لازم را می دهد.

  1. اهمیت انگیزه

در برخی موارد دلیل تنبلی به دلیل بی انگیزگی است. شما می توانید انگیزه خود را از طریق تاکیدات، تجسم و تفکر در مورد اهمیت انجام وظیفه یا کار یا دستیابی به هدف خود تقویت کنید.

 

  1. چشم اندازی از آنچه و چه کسی می خواهید باشید داشته باشید

تأمل مکرر در مورد فردی که می خواهیم باشیم، اهدافی که می خواهیم به آنها برسیم و زندگی ای که می خواهیم داشته باشیم، می تواند ما را به برنامه ریزی و اقدام برای رسیدن به آنها ترغیب کند.

  1. به مزایای آن فکر کنید

در صورت غلبه بر تنبلی و عدم اقدام، به جای فکر کردن به مشکلات یا موانع، به مزایایی فکر کنید که به دست خواهید آورد. تمرکز بر دشواری های انجام یک کار، موجب دلسردی، پرهیز از اقدام و تنبلی می شود. مهم این است که ذهن و توجه خود را بر روی مزایا متمرکز کنید، نه روی مشکلات.

  1. فکر کردن به عواقب


شاید این مطالب را دوست داشته باشید