پرش به محتوا
خانه » چگونه بر تغییرات بزرگ زندگی زمانی که باعث اضطراب می شوند غلبه کنیم ( قسمت اول )

چگونه بر تغییرات بزرگ زندگی زمانی که باعث اضطراب می شوند غلبه کنیم ( قسمت اول )


حتی اگر واضح باشد که ایجاد یک تغییر بزرگ مفید خواهد بود، ممکن است سخت باشد. ذهن ما می خواهد در جایی که راحت است بماند، یعنی همان کارهایی را که همیشه انجام می دادیم انجام دهیم.

از قطع رابطه با یکی از عزیزان و کنار گذاشتن شغلتان گرفته تا قدم زدن در ایمان و راه اندازی کسب و کار خودتان، ایجاد تغییرات و انتخاب های بزرگ در زندگی به اندازه کافی چالش برانگیز است. این یک نقل قول حکیمانه از رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که:

« اگر منتظر شخص یا زمان دیگری باشیم، کسی نخواهد آمد. ما همان هایی هستیم که منتظرش بوده ایم. ما تغییری هستیم که به دنبالش هستیم.» باراک اوباما

میل و انگیزه شما برای تغییر تعیین می کند که آیا می توانید زندگی خود را تغییر دهید یا خیر. شما ممکن است وقتی هدف خود را کشف می کنید و کاملا به دستیابی به اهداف خود متعهد هستید، واقعا زندگی خود را تغییر دهید. بله، این کار نیاز به تلاش زیاد و انگیزه بسیار بیشتری دارد، با این حال، امکان پذیر است!

فهرست مطالب

  1. منظور از تغییرات بزرگ در زندگی چیست؟
  2. چگونه تغییرات اساسی در زندگی بر ما تأثیر می گذارد
    • دشواری تغییرات
    • احساس ناامیدی
    • خستگی روحی و جسمی
    • چابکی و انعطاف پذیری
    • چالش با مسائل مالی
    • فاصله گرفتن از روابط
  3. نشانه هایی از این که زمان آن رسیده است که زندگی خود را تغییر دهید
    • زمانی که زندگی فعلی شما سلامت جسمی و روانی شما را تضعیف می کند
    • شما نمی توانید تعادل کار و زندگی را حفظ کنید
    • احساس می کنید گیر کرده اید
    • شروع به شکل گیری عادت های منفی می کنید
    • سبک زندگی شما نمی تواند شما را به اهدافتان برساند
  4. ۴ گام برای رویارویی با تغییرات بزرگ زندگی
    • با آن مجادله نکنید
    • راه های سالمی برای مقابله با احساسات پیدا کنید
    • دیدگاه خود را مجدداً تنظیم کنید
    • زمانی را برای تأمل در خود بیابید
  5. ۶ یادآوری زمانی که می خواهید از تغییر دست بکشید
    • شما هرگز تمام اطلاعات را نخواهید داشت
    • شجاعت اعتماد به خود را داشته باشید
    • بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟
    • به همان اندازه که نتیجه مهم است، فرآیند هم مهم است
    • ادامه دهید و به دنبال فرصت باشید
    • با موضوعی قابل مدیریت شروع کنید
  6. سخن نهایی
  1. منظور از تغییرات بزرگ در زندگی چیست؟

یک رویداد مهم در زندگی ما، رویدادی است که ما را مجبور می کند جهان بینی و دیدگاه خود را نسبت به جهان تغییر دهیم.

ممکن است هر چیزی به سادگی رها کردن خانه پدر و مادرتان یا مسئله ای به پیچیدگی بچه دار شدن باشد. روشی که آن ها بر شما تاثیر می گذارند و زندگی شما را تغییر می دهند چیزی است که آن ها را در دسته ای مهم قرار می دهد.

شما اغلب نگران این هستید که پس از تغییرات بزرگ زندگی چه اتفاقاتی در زندگی شما رخ خواهد داد. آن ها دوره سختی و فشاری هستند که یا منجر به موفقیت یا درس ارزشمندی در زندگی می شوند. آنچه مهم است داشتن دیدگاه مثبت نسبت به تغییر و آمادگی برای مواجهه با چالش های زندگی است.

تغییرات عمده در زندگی چگونه ما را تحت تاثیر قرار می دهد

تغییرات بزرگ زندگی به طور قابل توجهی زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. اما چگونه با تغییرات بزرگ زندگی کنار بیاییم؟ آن ها اساسا اساس زندگی ما را متزلزل می کنند و ما را مجبور می کنند که شروع کنیم. ما در حال گذر از موقعیت های ناشناخته هستیم، که یک ویژگی کلیدی است.

طبیعی است که احساس خستگی از زندگی کنیم و نیاز به مراقبت از خودمان، اطرافیان و تعهداتمان را رد کنیم. با این حال، هدف از زندگی این است که بارها و بارها محیط اطرافمان را تغییر دهیم تا برای ما راحت باشند.

ابتدا باید تأثیر تغییرات بزرگ زندگی بر ما را درک کنیم تا بفهمیم چگونه می توانیم خود را با آنها تطبیق دهیم.

برخی از اثرات قابل توجه تر عبارتند از:

  1. دشواری تغییرات

بسیاری از افرادی که تغییر قابل توجهی را در زندگی خود تجربه می کنند، در سازگاری با آن دچار مشکل خواهند شد. نگرانی هایی در ارتباط با هر نوع تغییر زندگی، چه مطلوب و چه منفی، وجود خواهد داشت. افراد ممکن است احساس کنند که به محیط یا مرحله جدید زندگی خود تعلق ندارند.

این ممکن است شامل احساس اندوه و از دست دادن یکی از عزیزان باشد.

  1. احساس ناامیدی

احساس دلسردی و افسردگی می تواند با تغییر همراه باشد و شما را تحت فشار قرار دهد.

این به دلیل این واقعیت است که تغییرات بزرگ زندگی به ناچار با شکست ها و ناکامی هایی همراه است.

واقعیت اغلب ضربه سختی می زند و زمانی تاثیر می گذارد که والدین، دوستان یا حتی امنیت مالی برای کاهش اثر اتفاق پیش آمده وجود نداشته باشد.

  1. خستگی روحی و جسمی

براساس مطالعات، هنگامی که تغییرات بزرگ در زندگی شما رخ می دهد، به ناچار از نظر ذهنی و جسمی فرسوده تر می شوید. این به این دلیل است که انجام تغییرات به انرژی بیشتری نیاز دارد در حالی که شما فعلا انرژی کمی دارید.

شما می توانید خود را در موقعیتی بیابید که آنقدر سخت کار می کنید که دیگر خسته تر از آن هستید که به باشگاه بروید. از آنجا که استراحت بسیار کم است، ممکن است بی میلی ذهنی برای شرکت در فعالیت هایی مانند سرگرمی ها نیز وجود داشته باشد.

  1. چابکی و انعطاف پذیری

وقتی فردی تغییرات بزرگ زندگی را در زندگی خود تجربه می کند، ممکن است بیشتر از خود و اطرافیانش هیجان زده شود.

عناصر اضافی متعددی مانند تحریک پذیر بودن، فرسودگی یا نیاز به استراحت در این امر دخیل هستند، که همه این موارد می تواند منجر به گریز افراد شود. مانند تغییر منفی، اگر افراد احساس نکنند که مورد قدردانی قرار گرفته اند یا به آنها توجه کافی نمی شود، ممکن است ناراحت شوند.

  1. چالش با مسائل مالی

زندگی اقتصادی و الگوی هزینه کردن شما تحت تاثیر تغییرات مالی قرار می گیرد. این تغییرات می تواند به صورت ورشکستگی یا برنده شدن در لاتاری ظاهر شود. ممکن است نیاز به بودجه بندی پول برای اجاره یا شهریه داشته باشید. شما باید فرآیندی را طی کنید که در آن باید از هزینه هایی که برای شما ضروری نیستند صرف نظر کنید.

  1. فاصله گرفتن از روابط

زمانی که فرد در حال گذر از یک فاز مهم در زندگی خود هستید، فاصله گرفتن از روابط نسبتا معمول است. با فاصله و کمبود زمان، اولویت ها تغییر می کنند و روابط ضعیف می شوند. موفقیت های افراد پس از تغییرات مثبت اغلب حسادت سرکوب شده را نشان می دهد یا باعث تضاد منافع بین دوستان می شود.

نشانه هایی از این که زمان آن رسیده است که زندگی خود را تغییر دهید

شما می توانید در هر زمانی که بخواهید شروع به بهبود زندگی خود کنید، اما چگونه با تغییر در زندگی خود کنار بیایید؟ تعدادی سیگنال وجود دارد که نشان می دهد چیزی باید تغییر کند.

  1. زمانی که زندگی فعلی شما سلامت جسمی و روانی شما را تضعیف می کند

حتی اگر تمام تلاش خود را می کنید تا با انجام وظایف خود از زندگی به بهترین نحو لذت ببرید، این همیشه به این معنی نیست که وضعیت شما مطلوب است. ما گاهی اوقات با وارد کردن فشار بیش از حد به بدن خود در حالی که سعی می کنیم زندگی آرمانی خود را ادامه دهیم، به خودمان آسیب می زنیم.

زمانی که می بینید فعالیت های روزانه شما تاثیر بدی بر سلامت جسمی و روانی شما می گذارند، آن را نشانه ای از اینکه باید شروع به ایجاد تغییرات در زندگی خود کنید، در نظر بگیرید.

  1. شما نمی توانید تعادل کار و زندگی را حفظ کنید

برهم خوردن تعادل کار و زندگی ناشی از جبران بیش از حد فقط در برخی از زمینه های زندگی است. در حالی که به ناچار مواقعی پیش می ‌آید که باید بیشتر بر روی یک جزء از کار خود تمرکز کنید تا دیگری، باید محتاط باشید که این کار به عادت تبدیل شود.

واضح است که وقتی بیش از حد استرس دارید و در مسیر اشتباهی حرکت می کنید، نمی توانید تعادل سالمی بین کار و زندگی برقرار کنید.

آیا واقعا می خواهید به تمرکز روی یک جنبه از زندگی خود ادامه دهید یا ترجیح می دهید زندگی متعادلی داشته باشید؟ وقتی متوجه اختلاف در تعادل زندگی کاری خود می شوید، این سوالات را از خودتان بپرسید و سپس شروع به ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی کنید.

  1. احساس می کنید گیر کرده اید

ما یک وضعیت روانی را تجربه می کنیم که در آن ایمان خود را از دست می دهیم و در نتیجه تعدادی مانع ذهنی برای خود می سازیم. احساسات ناخوشایند متعددی ممکن است با رویدادهایی مانند از دست دادن یک عزیز، اخراج شدن از یک شغل، از دست دادن حضانت کودک، طلاق گرفتن و غیره ایجاد شود.

« من نمی توانم بگویم که اگر ما تغییر کنیم اوضاع بهتر خواهد شد یا خیر؛ چیزی که می توانم بگویم این است که اگر قرار است بهتر شوند باید تغییر کنند.» گئورگ سی لیختنبرگ

برخی از این ویژگی ها تمایل دارند افراد را به درون گودالی تاریک هدایت کنند که در آنجا احساس گیر کردن می کنند تا زمانی که آن را تشخیص دهند. برخی از این ویژگی ها تمایل دارند افراد را به چاله ای عمیق بکشانند که تا زمانی که متوجه شوند احساس می کنند در دام افتاده اند.

هنگامی که شما چیزی کاملا وحشتناک را تجربه می کنید، قابل قبول است که گاهی اوقات ناراحت و خشمگین باشید. اما هرگز نباید به شما اجازه دهد که ناامیدانه در سرپایینی زندگی گیر بیفتید. شما باید یاد بگیرید که با تغییرات کنار بیایید.

ناکامی در خارج شدن از منطقه امن خود نشانه آن است که باید تغییرات بزرگی در زندگی ایجاد کنید.

  1. شروع به شکل گیری عادت های منفی می کنید

هنگامی که افراد احساس می کنند در دام افتاده اند، اثر مخربی دارد که آن ها را به سمت رفتارهای بد برای راحتی سابق سوق می دهد. عادات بد مانند خوردن بیش از حد، نوشیدن مشروبات الکلی یا سیگار کشیدن علائمی هستند که نشان می دهند شما به درستی با سلامتی برخورد نمی کنید. بسیاری از افراد تمایل دارند از روال های جاری خود سو استفاده کنند و به طور هدفمند خود به خود آسیب های جبران ناپذیر بزنند.

به یاد داشته باشید که ایجاد رنج برای خود هرگز به شما در حل مشکلات کمک نخواهد کرد و حتی به شما کمک نخواهد کرد که از درد و رنج روانی رهایی یابید. داشتن عادات نامطلوبی که از آن ها آگاه هستید، نشانه ای از این است که باید سعی کنید زندگی متفاوتی را آغاز کنید.

  1. سبک زندگی شما نمی تواند شما را به اهدافتان برساند

از آنجایی که ما موجودات سازگاری هستیم، سعی می کنیم رفتار خود را اصلاح کنیم تا شرایط را برآورده کنیم. ما اغلب از سر ناچاری شروع به ایجاد عادت ها می کنیم بدون اینکه در نظر بگیریم که آیا آنها با اهداف بلندمدت ما سازگار هستند یا خیر. در همچین شرایطی، منفی گرایی شروع به سرایت به سایر زمینه های زندگی می کند.

در نتیجه، بسیار مهم است که به طور دوره ای زندگی خود را بررسی کنید. با انجام این کار می توانید تمرکز خود را بازیابی کنید و تعیین کنید که آیا به سمت اهداف خود در حال پیشرفت هستید یا خیر.

منبع:

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *