پرش به محتوا
خانه » چگونه اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود تعیین کنید ( قسمت اول )

چگونه اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود تعیین کنید ( قسمت اول )

  • از


به ما یاد داده اند که رویاهای بزرگ داشته باشیم، اما وقتی صحبت از دنبال کردن رویاهایمان می شود، آیا شما کوتاهی می کنید؟ ممکن است میلیون ها دلیل وجود داشته باشد که چرا این اتفاق می افتد، اما یک چیز واضح است:

شما هنوز راه تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود را کامل نیاموخته اید.

ممکن است مطمئن نباشید که از کجا شروع کنید. ممکن است در مراحل بعدی خود بیش از حد فکر کنید. ممکن است خودتان را ناامید کنید و اجازه دهید دیگران شما را از هدفتان دور کنند. خب دیگر نه!

این سیستم ساده و در عین حال موثر به شما این امکان را می دهد که به اهداف هفتگی خود برسید و با اطمینان و اطمینان به سمت اهداف بزرگ تر حرکت کنید.

فهرست مطالب

  1. چرا تعیین اهداف هفتگی مهم است؟
  2. نحوه تعیین اهداف هفتگی
    • مرحله ۱: برای تأمل وقت بگذارید
    • مرحله ۲: اهداف هفتگی را شناسایی کنید
    • مرحله ۳: اهداف خود را در تقویم خود برنامه ریزی کنید
    • مرحله ۴: یادآوری ها را تنظیم کنید
    • مرحله ۵: دستاوردهای خود را جشن بگیرید
  3. مزایا و معایب تعیین اهداف کوتاه مدت هفتگی
    • مزایای تعیین اهداف کوتاه مدت
    • معایب تعیین اهداف کوتاه مدت
  4. مزایا و معایب تعیین اهداف بلند مدت هفتگی
    • مزایای تعیین اهداف بلند مدت
    • معایب تعیین اهداف بلند مدت
  5. +۴۰ نمونه اهداف هفتگی
  6. قالب هایی که می توانید استفاده کنید
  7. برای زمان بندی های جدید وقت بگذارید

چرا تعیین اهداف هفتگی مهم است؟

تعیین اهداف هفتگی ممکن است یک کار کوچک به نظر برسد، اما یک قطعه مهم از یک پازل بزرگ تر است. این به شما بستگی دارد که این قطعات را گام به گام، هفته به هفته کنار هم قرار دهید تا به هدف بزرگ تر خود نزدیک تر شوید. نگاه کردن به اهداف بلند مدت به شما کمک می کند تا بتوانید مراحل هفتگی درست را تعیین کنید. همچنین این کار شما را در انجام تعهدات خود با انگیزه و ثابت نگه می دارد زیرا هر روز جدید فرصتی برای انجام این کار است.

پس از روشن شدن این موضوع که چه چیزی می خواهید، وقت آن است که قدم های کوچک هفتگی را به سمت آن بردارید. در حالی که لازم است این ایده / چشم انداز / هدف بزرگ را در ذهن داشته باشید، سوال این است که «برای رسیدن به آن چه کاری به صورت روزانه یا هفتگی انجام می دهید؟»

بگذارید شما را با سیستمی آشنا کنم که به شما در تعیین اهداف هفتگی برای تغییر زندگی تان کمک می کند.

در حالی که یک هفته زمان نسبتاً کوتاهی است، اما ۱۶۸ ساعت دارد. پس ساعت های زیادی است! تصور کنید از این ساعات می ‌توان برای بهترین توانایی‌ هایتان استفاده کرد؟ روزی پر از اقدامات آگاهانه، متمرکز و سازنده؟ مراحل زیر به شما کمک می کند تا اهداف هفتگی برای تغییر زندگی خود تعیین کنید.

توجه: خود را در اولویت قرار دهید. اگر استرس داشته باشید و فرسوده شوید، نمی توانید به اهداف خود برسید و از آنها لذت ببرید. مراقبت از خود خودخواهانه نیست. هر روز باید یک زمان مشخص برای شما در تقویم شما وجود داشته باشد.

نحوه تعیین اهداف هفتگی

مرحله ۱: برای تأمل وقت بگذارید

برای تأمل در هفته گذشته وقت بگذارید. به شکست ها و دستاوردهای خود نگاه کنید. این به شما کمک می کند تا وظایف این هفته را الویت بندی کنید و اهداف واضح تری را برای رسیدن به موفقیت بیشتر تعیین کنید.

از خود بپرسید، چه چیزی به دست آوردید و چه ارتباطی با اهداف بزرگ تر ماهانه یا سالانه شما دارد؟ آیا از مسیر خارج شدید و چرا این اتفاق افتاد؟ آیا از پیشرفتی که کرده اید راضی هستید؟

پاسخ به این سؤالات به شما بینشی عالی در مورد میزان استفاده از ۱۶۸ ساعت خود و اینکه آیا در جهت مورد نظر خود حرکت کرده اید، به شما می دهد. اگر اینطور نبود، ارزش آن را دارد که توجه خود را به چشم انداز بزرگتر و اهداف بلندمدت خود برگردانید. اگر در مورد اهداف هفتگی خود هیجان زده نیستید، برای رسیدن به آنها تلاش بسیار بیشتری لازم است. بنابراین، مطمئن شوید که با آنها همسو هستید.

مرحله ۲: اهداف هفتگی را مشخص کنید

اهداف هفتگی را برای تغییر زندگی خود مشخص کنید. حالا که به گذشته و آینده خود نگاه کرده اید، وقت آن رسیده است که اهداف خود را برای هفته پیش رو مشخص کنید. در اینجا یک روند ساده را دنبال می کنیم:

  • ایده های هیجان انگیز هفتگی را طوفان فکری کنید. آن ها را براساس بازتاب خود در مورد دستاوردها و شکست های هفته گذشته قرار دهید. اگر تعداد زیادی ایده دارید، آن ها را براساس زمان حساس تر و مهم تر برای پیشرفت اولویت بندی کنید.
  • گام های منطقی بعدی را برای حرکت به سمت هدف بزرگ تر برای هر روز هفته تعیین کنید. ممکن است کارهای مهمی وجود داشته باشد که به توجه یا پیگیری شما نیاز دارد.
  • حداکثر سه گام روزانه را برای رسیدن به هدف تعیین شده روزانه خود تعریف کنید. این به شما کمک می کند تا با اطمینان به اهداف هفتگی خود برسید.

توجه:

این به شما بستگی دارد که چند هدف هفتگی تعیین کنید. با این حال، شما باید تعهد زمانی را که هر یک از آنها می گیرند را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که وقفه های غیرمنتظره به شما کمک می کند تا بیش از حد خود را متعهد نکنید.

مطمئن شوید که اهداف شما ویژگی های مناسب دارند

  • باید مشخص باشد. از خود بپرسید که می خواهید در این هفته به چه چیزی برسید. هر هفته یکسان نیست. بنابراین، هدف شما برای این هفته خاص چیست؟ مطمئن شوید که مشخص و قابل دستیابی باشد.
  • باید به صورت واقع بینانه قابل دستیابی باشد. داشتن یک رویکرد واقع بینانه به شما این امکان را می دهد که با سهولت بیشتری به جلو بروید. خودتان را هم ضعیف ندانید. از هدف مطمئن (به راحتی قابل دستیابی) عبور کنید و یک قدم جلوتر بردارید. اگر راهی برای رسیدن به هدف وجود نداشته باشد، خود را برای شکست آماده کرده اید.
  • باید قابل اندازه گیری باشد. این به این معنی است که زمان مشخصی را به هدف خود اضافه کنید. خواه این روزها، ساعت ها، دقیقه ها یا تعدادی از جنبه های خاص در اهداف شما باشد.

مرحله ۳: اهداف خود را در تقویم خود برنامه ریزی کنید

اگر اهداف خود را فقط در لیست کارهای خود نگه دارید، آنها برای مدت طولانی در آنجا خواهند ماند.

ما به خوبی می ‌دانیم که فهرست ‌های کارهایی که باید انجام شوند، بی ‌پایان هستند. این به این معنی است که شما با تکمیل وظایف در چارچوب زمانی تصوری خود، بیشتر با مشکل مواجه خواهید شد. هیچ چیز به اندازه لیست کارهای بی پایان انگیزه را از بین نمی برد. به همین دلیل است که همه چیز مهم باید مستقیماً در تقویم شما قرار گیرد. بلوک های زمانی خاص که به شما امکان می دهد ببینید چه زمانی و برای چه مدت باید روی یک کار کار کنید.

این ضرب المثل را می دانید: اگر روزتان را برنامه ریزی نکنید، شخص دیگری آن را برای شما برنامه ریزی می کند. و این چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید زیرا به این ترتیب از رهبر بودن دست می کشید و شروع به پیروی از اهداف دیگران می کنید.

همه ما زمان محدودی داریم. با برنامه ریزی وظایف خود برای رسیدن به هدف، تأکید می کنید که انجام آنها چقدر برای شما مهم است. این شما را مسئول نگه می دارد و به شما انگیزه می دهد تا در جهت اهداف خود اقدام کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام برنامه ریزی با توجه به جریان بهره وری، به احتمال زیاد تعهدات برنامه ریزی شده خود را دنبال می کنید. دانستن ریتم روزانه به شما کمک می کند تا تنظیمات لازم را در برنامه خود اعمال کنید و براساس آن برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال، می توانید مهم ترین وظایف خود را در زمانی که بیشترین توجه، خلاقیت و هوشیاری را احساس می کنید، انجام دهید. از سوی دیگر، زمانی که احساس خستگی می کنید یا تمایل به پرت شدن دارید، می توانید زمان استراحت را برنامه ریزی کنید.

مرحله ۴: یادآوری ها را تنظیم کنید

یادآورها را برای شروع کارها تنظیم کنید. خیلی خوب است که گام های خود را برای رسیدن به اهداف هفتگی برنامه ریزی کنید. بسیار خوب است که برای هر یک از مراحل در تقویم خود زمان اختصاص دهید تا مطمئن شوید که واقعاً برای آنها زمان می گذارید. اهداف هفتگی فقط یک هفته است. اما تنظیم یادآوری برای خود در طول هفته برای آن گام‌ های کوچکتر روزانه، هرگز ضرری ندارد. زیرا اگر حواستان پرت شود و نتوانید اهدافتان را کامل کنید، تمام کارهای قبلی را بیهوده ساخته ‌اید.

مهم ترین گام از همه آنها، اقدام است. حتما تعهدات خود را به خود یادآوری کنید. به خودتان اجازه ندهید از مسیری که عمدا شروع کرده اید برای خود هموار کنید، خارج شوید.

مرحله ۵: دستاوردهای خود را جشن بگیرید

یاد بگیرید که دستاوردهای خود را جشن بگیرید، هر چقدر هم کوچک باشد. این بخش بزرگی از تعیین اهداف هفتگی است که زندگی شما را تغییر می دهد. این کار حس یک کار خوب را ایجاد می کند و به شما انگیزه می دهد تا اهداف هفتگی بیشتری را در آینده ایجاد کنید.

مردم اغلب فراموش می کنند که برنده های کوچک تر را جشن بگیرند و تمایل دارند بر دستاوردهای ماهانه، سه ماهه یا سالانه تمرکز کنند. اما هر قدم کوچکی که شما را به سمت چشم ‌انداز بزرگ ‌تر هدایت می ‌کند، ارزش جشن گرفتن را دارد.

یک لحظه برای قدردانی از کار و این حقیقت که به هدف خود رسیده اید، وقت بگذارید. کافی است از پیشرفت خود احساس خوبی داشته باشید و برای ادامه دادن انگیزه داشته باشید. برای ایجاد انگیزه بیشتر، از خودتان بپرسید:« وقتی به آن هدف رسیدید، چه کاری باید انجام دهید ؟»

تمرین بیشتر: هدف هفتگی خود را هر روز برای آن هفته هر روز صبح یادداشت کنید. این ذهنیت شما را به صورت ناخودآگاه در حالت موفقیت قرار می دهد که به شما کمک می کند بدون زحمت به آن برسید.

اگر به دلایلی به اهداف هفتگی خود نرسیدید، فکر کنید و از خود بپرسید: «بزرگ ترین مانع چه بود؟» درک آنچه بر سر راه شما قرار گرفته به شما کمک می کند در آینده بسیار راحت تر بر این موانع غلبه کنید.

منبع:

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *