پرش به محتوا
خانه » چگونه از حواس پرتی و بی توجهی خودداری کنیم

چگونه از حواس پرتی و بی توجهی خودداری کنیم

  • از


آیا اغلب حواستان پرت می شود؟

  • آیا هنگام کار، مطالعه یا درس خواندن توجه خود را از دست می دهید؟
  • آیا فراموش کرده اید که عینک یا گوشی خود را کجا گذاشته اید؟
  • گاهی اوقات، وقتی بیرون هستید، نگران می شوید که آیا در را قفل کرده اید یا اجاق گاز را خاموش کرده اید؟
  • آیا در میان مکالمه توجه خود را از دست می دهید؟
  • آیا کاری را شروع می کنید و سپس حواس شما پرت می شود و شروع به انجام کار دیگری می کنید و کار قبلی را ناتمام می گذارید؟

اگر سوالات بالا برای شما صادق است، به این معنی است که شما حواس پرت هستید.

این یک عادت رایج است که می توانید آن را ترک کنید. می توانید کمتر غیبت کنید و توجه بیشتری داشته باشید.

غیبت چیست؟

غیبت به معنای عدم توجه است؛ یعنی از نظر ذهنی جای دیگری بودن.

به احتمال زیاد عبارت «پروفسور غیبت» را شنیده اید. این کلمات افرادی را توصیف می کنند که آنقدر در دنیای خود غرق شده اند که نمی توانند محیط اطراف خود را پیگیری کنند.

توجه خود را متمرکز کنید

حواس پرتی لزوماً به معنای فراموشی نیست. این می تواند به این معنی باشد که شما درگیر چیز دیگری هستید و در نتیجه نسبت به محیط اطراف خود بی توجه هستید. این می تواند به این معنی باشد که به دلیل عدم تمرکز، به راحتی توسط افکار، افراد و رویدادهای بیرونی حواستان پرت می شود. حواس پرتی می تواند نشانه ای از خستگی و فرسودگی پس از یک روز کاری باشد. ممکن است به دلیل نگرانی ها و مشکلات باشد، توجه شما را به خود جلب کند.

اکثر مردم گاهی اوقات در موقعیت ها و شرایط خاص حواسشان پرت می شود. این طبیعی است و نباید نگران آن باشید. با این حال، اگر فکر می کنید که وضعیت شما شدیدتر است، ممکن است لازم باشد برای کمک با یک متخصص مشورت کنید.

چگونه از حواس پرت بودن جلوگیری کنیم؟

چگونه کمتر غیبت کنیم؟

کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید و در اینجا، ما بر روی چند کار ساده که می توانید انجام دهید تمرکز می کنیم. برای یافتن نکاتی که می توانید از آنها برای جلوگیری از غیبت کردن استفاده کنید، بخوانید.

1. عدم تمرکز و توجه

دلیل اصلی غیبت و حواس پرتی، عدم تمرکز و توجه است که منجر به بی توجهی می شود. اگر ذهن شما همیشه مشغول چیز دیگری است، در آن لحظه به کاری که انجام می دهید توجه نمی کنید. وقتی حواستون نیست خوب به یاد نمی آورید ک چه کاری انجام داده اید؟ این فراموشی نیست، زیرا ذهن شما جای دیگری بود. انگار در دنیای دیگری هستید.

اگر می خواهید از غیبت و بی توجهی دست بردارید، باید تمرکز و توجه خود را بهبود ببخشید. سعی کنید روی کارهایتان تمرکز کنید. به سادگی، هر بار که ذهنتان دور می‌شود، آن را برگردانید تا روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کند. پشتکار در نهایت نتیجه خواهد داد.

2. چند وظیفه ای

از انجام چند کار خودداری کنید. به جای تلاش برای انجام چندین کار به طور همزمان، یک کار را در یک زمان انجام دهید. انجام یک کار در یک زمان شما را کارآمدتر می کند. تلاش برای انجام چندین کار به طور همزمان مانع از تمرکز خوب روی هر کار می شود. این می تواند منجر به خطا و اشتباه شود. وقتی کارهای زیادی را همزمان انجام می دهید، هیچ یک از آنها به خوبی انجام نمی شود. بهتر است یک کار را در یک زمان انجام دهید.

3. خیالبافی


شاید این مطالب را دوست داشته باشید