پرش به محتوا
خانه » چگونه از احساس تاسف برای خود دست برداریم

چگونه از احساس تاسف برای خود دست برداریم

  • از


چگونه از پشیمانی دست برداریم

آیا شما گاهی اوقات برای خود متاسف می شوید و حال شما بد می شود؟ آیا دوست دارید می دانستید چگونه از دلسوزی برای خودتان دست بردارید؟

  • گاهی اوقات، آنچه شما برنامه ریزی می کنید یا انتظار دارید، آنطور که می خواهید عمل نمی کند.
  • گاهی اوقات، شما احساس طرد شدن می کنید.
  • ممکن است درس بخوانی، اما نمرات پایینی بگیری.
  • شما سخت کار می کنید و سپس شکست می خورید.

در این مواقع چه احساسی دارید؟ دلتان برای خودتان میسوزد؟ آیا احساس افسردگی، رنجش و ناراحتی می کنید؟ آیا اغلب به خود می گویید: «از انجام دادن یا نکردن این یا آن کار متاسفم؟

این نگرش ذهنی احساس پشیمانی ناسالم، مخرب و غیر مفید است. چه کاری می توانید انجام دهید تا از این خلق و خوی منفی خلاص شوید، دیگر برای خود متاسف نباشید، احساس بهتری داشته باشید و سپس ادامه دهید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید و مثبت تر شوید؟

در اینجا چند نکته و پیشنهاد وجود دارد که به من کمک کرده است و معتقدم به شما نیز کمک خواهد کرد.

چگونه در 9 مرحله دیگر احساس تأسف نخوریم؟

  1. برای پیاده روی بیرون بروید

همه چیز را رها کن و برو پیاده روی. حتی 10-15 دقیقه پیاده روی برای شما مفید خواهد بود. چرا؟ زیرا بیرون بودن در فضای باز، نه در اتاق، به شما کمک می‌کند تا مسائل را از منظری وسیع‌تر ببینید، و اغلب، مسائلی که شما را آزار می‌دهند، به نظر می‌رسد که بخشی از قدرت خود را بر شما از دست می‌دهند. پیاده روی در خیابان یا پارک برای رهایی از استرس و ایجاد آرامش بیشتر بسیار مفید است. فعالیت بدن به بدن ورزش می دهد و حواس پرتی ذهن را از مشکلات دور می کند.

  1. بفهمید که چرا برای خود متاسف هستید

دقایقی را به فکر کردن در مورد دلایل این خلق و خوی خود و اینکه چرا ناراضی هستید اختصاص دهید.

  • شکست خوردی؟
  • آیا کسی که دوستش دارید شما را رد کرده است؟
  • آیا کار خود را از دست داده اید؟
  • پول از دست دادی؟

سوالاتی را بپرسید که به وضعیت شما اشاره دارد. بعد، به سه راه سازنده فکر کنید که بتوانید این موضوع را برطرف کنید و آنها را یادداشت کنید. بیش از 10 دقیقه به این مرحله اختصاص ندهید، زیرا اگر به عواملی که منجر به این وضعیت شده اند فکر کنید، ممکن است افکار و احساسات منفی و منفی شروع به قوی تر شدن کنند. آنچه را که یادداشت کرده اید همه جا همراه داشته باشید و شروع به اجرای آنچه نوشته اید کنید.

  1. در مورد احساس خود سوال بپرسید

از خودت بپرس:

  • (آیا دلسوزی برای خودم به هیچ وجه به من کمک می کند؟)
  • (خوب، من الان احساس بدی دارم، اما آیا می خواهم این احساس را ادامه دهم؟)
  • (آیا از اجازه دادن به این احساسات لذت می برم؟)
  • (آیا واقعاً می خواهم با این حال و هوا ادامه دهم؟)
  • (چرا از زمانم برای انجام کارهایی که به من احساس خوبی می دهد به جای رنج کشیدن استفاده نکنم؟)

بعد، چند بار به خود بگویید:

(من می خواهم احساس خوشحالی و اعتماد به نفس داشته باشم. من می توانم و دفعه بعد بهتر عمل خواهم کرد.)

  1. آن را از زندگی و سیستم خود خارج کنید

این ایده خوبی نیست که اجازه دهید تاسف برای خود و احساس پشیمانی ادامه یابد. برای چند دقیقه به آنها توجه کنید، روی احساسات خود تمرکز کنید و متوجه شوید که آنها چقدر شما را ناراحت می کنند. این کار را بیش از چند دقیقه انجام ندهید، زیرا تمرکز روی آنها باعث رشد آنها می شود.

پس از آن، تصمیم بگیرید تا جایی که می توانید کمتر به آنها فکر کنید. این مفید خواهد بود که توجه خود را به چیز دیگری جلب کنید، چیز جالبی که توجه شما را از چیزی که شما را آزار می دهد منحرف کند، مانند یک سرگرمی، ورزش یا هر فعالیت دیگری. از دیگر کارهایی که می توانید انجام دهید، ملاقات با دوستان، رفتن به سینما یا رفتن به تعطیلات است.

 

  1. سعی کنید اهمیت موقعیت را به حداقل برسانید


شاید این مطالب را دوست داشته باشید