پرش به محتوا
خانه » چقدر کالری باید بسوزانیم تا لاغر شویم؟

چقدر کالری باید بسوزانیم تا لاغر شویم؟


یکی از اساسی ترین مشکلات در حوزه سلامت کاهش وزن افراد و میزان کالری دریافتی و مصرفی آنهاست. چاقی را می توان عامل بیماری های مختلف دانست. مهم ترین نکته این است که میزان کالری مصرفی بدن باید در حد مجاز باشد. میزان کالری مورد نیاز برای همه افراد یکسان نیست و به عواملی مانند جنسیت، ژنتیک، سن و وزن بستگی دارد. اگر مقدار کالری بیش از حد مجاز باشد، نتیجه ای جز افزایش چربی بدن نخواهد داشت.

سوال اصلی که پیش می آید این است که برای کاهش وزن چقدر باید کالری بسوزانیم؟

همانطور که می دانید میزان کالری مصرفی را می توان با یک رژیم غذایی خوب و ابتدایی تعیین کرد. کالری اندازه گیری میزان انرژی دریافتی و مصرف شده توسط بدن است. برای کاهش وزن، کالری دریافتی بدن باید کمتر از میزان کالری مصرفی باشد. در آینده مطالب بیشتری برای شما خواهیم آورد، با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: موثرترین روش برای درمان خشکی پوست

ترفندهایی برای کاهش جذب کالری در بدن

رژیمی که بتوان از آن برای موفقیت در روند کاهش وزن استفاده کرد، باید بر اساس اصول و با توجه به منابع علمی و شرایط جسمانی فرد تدوین شود. ثابت شده است که با یک رژیم غذایی که گرسنگی زیادی دارد، فرد پس از مدتی چربی را به بدن برمی گرداند و برخی از افراد تا پایان پریود خسته می شوند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی از بسیاری از رژیم های غذایی مد روز موثرتر است.

مقاله مرتبط: فهرست 100 غذای سالم و طبیعی!

از جمله عناصر تغییر و اصلاح سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتئین بیشتری مصرف کنید

با گنجاندن پروتئین بیشتر در رژیم غذایی، علاوه بر کاهش اشتها، می توان میزان کالری مصرفی و متابولیسم بدن را افزایش داد. پروتئین برای هضم به انرژی زیادی نیاز دارد، بنابراین کار بیشتری انجام خواهد شد. این روش مخصوصا برای افرادی که می خواهند به سرعت و با حداقل تلاش وزن کم کنند مناسب است.

از دست ندهید: چگونه در خانه وزن کم کنیم؟

پرهیز از نوشیدنی ها و آبمیوه های شیرین

نوشابه ها و آب میوه های شیرین یکی از مواد چاق کننده و مضر در رژیم غذایی است. این محصولات به دلیل داشتن قند بالا می توانند آسیب جدی به بدن کاربر وارد کرده و باعث افزایش وزن شوند. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید وزن کم کنید، کالری بسوزانید و از این نوشیدنی ها استفاده نکنید.

از دست ندهید: 20 عادت غذایی سالم برای یک زندگی سالم

آب زیاد بنوشید

یکی دیگر از مواد غذایی که می توان برای کاهش وزن و کالری سوزی استفاده کرد، نوشیدن آب است. با نوشیدن آب زیاد می توانید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و کالری بیشتری بسوزانید.

ورزش روزانه و وزنه برداری

برای از بین بردن چربی های اضافی بدن و کاهش وزن، ورزش و وزنه زدن توصیه می شود. برای اینکه بدن به درستی چربی سوزی کند، در کنار رژیم های غذایی باید از فعالیت های بدنی منظم نیز استفاده کرد.

مقاله مرتبط: آموزش بهترین تمرین یوگا در خانه + فیلم!

کاهش میزان کربوهیدرات ها

مصرف کربوهیدرات برای افرادی که می خواهند چربی بسوزانند باید کاهش یابد. کربوهیدرات ها و قندهای تصفیه شده می توانند از چربی سوزی بدن جلوگیری کنند.

کالری دریافتی مناسب روزانه چقدر است؟

افرادی که اضافه وزن دارند و از رژیم کاهش چربی استفاده می کنند باید کالری کمتری نسبت به سایر افراد مصرف کنند. به عنوان مثال اگر کالری دریافتی روزانه شما 500 کالری باشد، مناسب نیست و باید میزان کالری دریافتی را کاهش دهید. در این صورت می توانید 0.45 کیلوگرم در هفته وزن کم کنید.

کلیک کنید: نرم افزار کالری شمار

برای کاهش وزن روزانه چند کالری باید بسوزانید؟

از دست دادن نیم کیلوگرم چربی معادل سوزاندن 3500 کیلو کالری است. به طور کلی، اکثر رژیم های غذایی اصولی و اصولی توصیه می کنند که بیش از نیم کیلوگرم چربی بدن در هفته از دست ندهید. زیرا ممکن است بازگشت چربی داشته باشید و سلامتی شما در خطر باشد. با این حال، برای یک فرد بزرگسال، لازم است که 500 تا 1000 کالری در هفته بیشتر از میزان کالری مصرفی بسوزاند.

کلیک کنید: لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی!

در واقع، یک فرد بالغ برای کاهش وزن باید 3500 تا 7000 کالری در هفته (بسته به میزان کالری مصرفی) بسوزاند.

برای این کار ابتدا باید کالری دریافتی خود را اندازه گیری کنید. سپس کاهش وزن خود را با توجه به هدف کاهش وزن و سطح فعالیت بدن خود اندازه گیری کنید.

در حال حاضر نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که می تواند میزان دقیق کالری دریافتی و مصرفی شما را اندازه گیری کند و میزان کالری مصرفی را به شما بگوید.

البته معیارهای دیگری مانند جنسیت، توده بدن حسن و توده بدون چربی نیز در این نرم افزارها لحاظ شده است.

از دست ندهید: مهم ترین عوامل در رژیم غذایی یک ورزشکار

کالری سوزی و کاهش وزن در افراد مختلف

میزان کالری سوزانده شده و کاهش وزن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور معمول، جنسیت و حجم چربی بدن عوامل موثر بر کالری سوزی هستند. برای سوزاندن کالری و کاهش وزن، جدای از رعایت رژیم غذایی و دریافت کالری، ورزش و فعالیت بدنی نیز باید در برنامه روزانه فرد گنجانده شود تا نتیجه مناسبی به دست آید. اگر روزانه ورزش کنید اما همچنان کالری زیادی مصرف کنید، وزن کم نمی کنید، برعکس این اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، اگر زنی روزانه 2000 کالری دریافت کند و همان 2000 کالری را بسوزاند، وزن تقریباً ثابتی دارد. اما اگر همان فرد روزانه 500 کالری بیشتر بسوزاند، یعنی. 2500 کالری از طریق پیاده روی و ورزش های استقامتی چربی سوزی خوبی خواهد داشت و می تواند در یک هفته به کاهش وزن نسبی دست پیدا کند. البته شاخص هایی مانند توده بدن، سن، سطح فعالیت و … نیز در نتیجه تاثیرگذار خواهند بود.

از دست ندهید: افراد تنبل چگونه لاغر می شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *