پرش به محتوا
خانه » مهارت های مدیریت چیست؟ | 5 تا از بهترین مهارت های مدیریتی را بیاموزید

مهارت های مدیریت چیست؟ | 5 تا از بهترین مهارت های مدیریتی را بیاموزید

  • از


ما اغلب مهارت های مدیریت را به صورت انتزاعی مورد بحث قرار می دهیم. اما واقعیت این مهارت ها چیست؟ به طور کلی، مهارت های مدیریت تقریباً به هر توانایی یا چیزی اشاره دارد که به شما امکان می دهد دیگران را به طور مؤثر مدیریت کنید. اینها ممکن است شامل مهارت های ارتباطی، مهارت های بین فردی، مهارت های رهبری یا مهارت های عمومی و غیره باشد. مقدار هر یک از این مهارت ها به طور طبیعی در صنایع مختلف متفاوت است. با این حال، چند مهارت کلیدی جامع تر وجود دارد که به شما کمک می کند تقریباً در هر محیط کاری مدیر موفقی باشید. در این مقاله به برخی از مهارت های مدیریتی راجر مگ می پردازیم.

5 مهارت مدیریتی را بیاموزید

انگیزه کارمندان خود را افزایش دهید

مدیرانی که می توانند در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنند باید دارایی های واقعی و ارزشمند برای شرکت ها تلقی شوند. تعامل صحیح با اعضای تیم به شیوه ای ماهرانه و حرفه ای نه تنها بهره وری و رضایت کارکنان را افزایش می دهد. همچنین الگوی خوبی برای سایر مدیران و کارمندان است.

مدیران منابع انسانی و مدیران استخدام به دنبال افرادی هستند که بتوانند نقاط قوت کارکنان را شناسایی کرده و آنها را تشویق کنند تا مجموعه مهارت های خود را توسعه دهند. یک مدیر عالی به حوزه هایی که نیاز به بهبود دارند توجه ویژه ای می کند. او همچنین می داند که چگونه با مشکلات مختلف برخورد کند. یک مدیر موفق باید سعی کند به جای تمرکز بر نقاط ضعف و کاستی ها و دلسرد کردن کارکنان، آنها را تشویق به ایجاد تغییرات سازنده کند.

یکی دیگر از بخش های مهم انگیزه دادن به کارکنان، تعیین اهداف روشن و دست یافتنی است. بررسی و ردیابی پیشرفت کارکنان، کمک به پیشرفت و دستیابی به اهدافشان، تشویق آنها به هنگام موفقیت، همه به کارکنان کمک می کند تا بر کار خود تمرکز بیشتری داشته باشند و به طور کامل درک کنند که توسعه شخصی آنها می تواند به عملکرد کلی سازمان نیز منجر شود. کمک می کند.

توانایی مدیریت افراد با ایجاد انگیزه در هر موقعیت کاری و رهبری می تواند مفید باشد و به شما کمک کند. مهارت های مهم در این زمینه عبارتند از:

  • کارکنان را برای انجام پروژه ها توانمند کنید
  • ایجاد یک محیط کاری پر انرژی و با انگیزه بالا
  • قدردانی مناسب را از دستاوردهای کارکنان نشان دهید
  • از همکارانی که تحت فشار و استرس زیادی هستند حمایت کنید
  • برای عملکرد مناسب و استثنایی پاداش و انگیزه ارائه دهید

چگونه انگیزه کارکنان را در محیط کار افزایش دهیم؟

رفتار حرفه ای خود را نشان دهید

حرفه ای بودن یکی دیگر از مهارت های مدیریتی است. مدیران خوب خود را با بالاترین استانداردها رعایت می کنند تا کارمندانشان نمونه واضحی از آنچه باید برای آن تلاش کنند ببینند. خوش اخلاقی، صداقت و حرفه ای بودن از جمله مهارت هایی است که مدیران قوی و موفق باید از آن برخوردار باشند. به عنوان یک رهبر، وقتی به جای صحبت از اخلاق و رفتار کاری، بهتر است خودتان آن را با رفتارتان نشان دهید. مدیران استخدام به دنبال کاندیداهای شغلی می گردند که قوانین سختگیرانه اخلاقی را رعایت کنند و الگوی خوبی برای دیگران باشند.

موارد زیر برخی از ویژگی هایی است که نشان دهنده حرفه ای بودن یک فرد یا مدیر است:

  • ارائه خدمات استثنایی به مشتریان با نگرش و رفتار حرفه ای
  • شناسایی و ارائه راه حل های دیپلماتیک برای حل مسائل تجاری
  • رعایت و پایبندی به ارزش های اخلاقی
  • نشان دادن ابتکار
  • شرکت در سمینارهای توسعه شخصی و مدیریت حرفه ای

حل مسئله یکی از 5 مهارت برتر مدیریت است

این مجموعه از مهارت‌ها، مدیران را قادر می‌سازد تا مشکلات مختلفی را که ممکن است در محل کار به وجود بیاید، شناسایی، مقابله و در نهایت بر آنها غلبه کنند. این موضوع نیاز به تمرکز و توجه ویژه به جزئیات دارد. مدیران موفق و استثنایی مشکلات نوظهور را قبل از اینکه برای همه افراد شرکت آشکار شود شناسایی کرده و سعی در حل اساسی آنها دارند.

مهارت های تحلیلی همچنین می تواند به حل مشکلات در طول حرفه مدیریت کمک کند. برای انجام این کار، باید بدانید چه داده‌هایی به صنعت شما مرتبط است، چگونه جمع‌آوری شده است و این اعداد ممکن است به چه معنا باشند. به عبارت دیگر، مدیر باید بتواند این اعداد را تجزیه و تحلیل کند و الگوهایی را از بین آنها بیابد.

در میان مهارت های حل مسئله، این ها می توانند از اهمیت بالایی برخوردار باشند. اگر این مهارت ها را دارید، حتما آنها را در رزومه خود بگنجانید:

  • تدبیر در برخورد با مشکلات
  • پیش بینی مسائل و مشکلات احتمالی قبل از وقوع
  • شناسایی عوامل موثر در بروز مشکلات
  • توانایی تفسیر داده های حیاتی صنعت
  • عیب یابی سریع و کارآمد

ارتباط موثر با کارکنان را حفظ کنید

برقراری ارتباط موثر با کارکنان و سایر مدیران شرکت را می توان یکی از مهمترین وظایفی دانست که مدیران بر عهده دارند. آنها بخشی از یک شبکه پیچیده هستند و باید به عنوان یک نقطه اتصال قوی عمل کنند که شکاف بین کارکنان سطوح پایین و بالاتر را پر کند.

شما باید تمایل داشته باشید که مهارت های ارتباطی خود را هم به صورت شفاهی و هم به صورت نوشتاری بهبود بخشید. یادداشت هایی با غلط املایی یا جلسات بی هدف و گیج کننده کافی و مفید نیستند. بهترین مدیران همیشه می توانند پیام روشنی ارسال کنند و اطلاعات ارزشمند و قابل فهمی را در اختیار کارمندان خود قرار دهند که به آنها در انجام کارهایشان کمک می کند. داشتن هوش هیجانی برای درک نیازها، نگرانی ها و نگرانی های کارمندان به شما این امکان را می دهد که تیم خود را قوی و سازنده نگه دارید.

می توانید این نوع مهارت های بین فردی و ارتباطی را در رزومه خود بگنجانید:

  • تهیه پیش نویس منابع آموزشی واضح و مختصر
  • حفظ خطوط ارتباطی با همکاران
  • توانایی مذاکره موفقیت آمیز برای حل اختلافات بین کارکنان
  • تشویق کارکنان ساکت و سرسخت به برقراری ارتباط و مشارکت
  • جلسات مفیدی را رهبری و مدیریت کنید که هم سازنده هستند و هم خیلی طولانی و وقت گیر نیستند.

احساسات خود را در محل کار کنترل کنید

خلاقیت و نوآوری مهارت های مدیریتی هستند

نوآوری یک کلمه کلیدی و رویکرد برای همه شرکت ها است. رقبای شما همیشه در تلاش هستند تا بهترین محصولات و خدمات جدید را قبل از شما توسعه دهند و ارائه دهند. کسب و کارهای خلاقانه همیشه در حال افزایش هستند. آنها با پیشنهادات جدید خود مشتریان جدیدی را جذب می کنند و با ارائه محصولات جدید و بهتر، مشتریان فعلی را همیشه راضی نگه می دارند.

مدیران موفق باید اخبار صنعت را زیر نظر داشته باشند. کارکنان خود را تشویق کنید تا ایده های جدید را به اشتراک بگذارند و سطح بالایی از مهارت های تفکر انتقادی و مفهومی را برای خود فراهم کنند. استخدام کنندگان همیشه به دنبال افرادی هستند که دیدگاه های جدید و ایده های متفاوت را به شرکت بیاورند. اگر فکر می‌کنید توانایی‌های زیر در ارتباط با مهارت‌های مدیریتی، خلاقیت و نوآوری را دارید، حتماً آن‌ها را در رزومه خود بگنجانید:

  • ارائه راه حل های خلاقانه برای نیازهای مشتری
  • شناسایی کاستی ها و ضعف های کلیدی تولید و ارائه راهکار برای افزایش تولید
  • ساخت مدل های تحقیقاتی برای آزمایش ایده های محصول جدید
  • ارائه ایده های جدید برای کمپین های بازاریابی مرتبط و به موقع
  • طراحی مجدد سیستم ها برای افزایش بهره وری، کارایی یا بهره وری

نتیجه

مهارت های مدیریت به دلایل زیادی مهم هستند. این مهارت‌ها از شما مدیری می‌سازد که به کارکنانتان انگیزه می‌دهد، تصمیم‌های خوبی می‌گیرد، رهبر خوبی باشید، الگوی اخلاقی و رفتاری الهام‌بخش باشید، خلاق و مبتکر باشید و بتواند با همه ارتباط خوبی برقرار کند. روی تقویت این مهارت ها کار کنید و خواهید دید که چگونه می توانند بر عملکرد و فرصت های شغلی شما تأثیر بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *