پرش به محتوا
خانه » قانون جذب چیست و آیا واقعا موثر است؟

قانون جذب چیست و آیا واقعا موثر است؟

  • از

افکار شما چگونه می توانند بر نتایج زندگی شما تأثیر بگذارند؟

قانون جذب فلسفه ای است با این مضمون که افکار مثبت منجر به نتایج مثبت در زندگی فرد و افکار منفی منجر به نتایج منفی و ناراحت کننده می شود. این فلسفه معتقد است که افکار نوعی انرژی هستند و انرژی مثبت منجر به موفقیت در تمام زمینه های زندگی از جمله سلامتی، مالی و روابط شخصی می شود.

حالا با این وعده های فریبنده این سوال پیش می آید که آیا قانون جذب واقعی است؟ اگرچه قانون جذب در سال های اخیر در کتاب هایی مانند راز مورد بحث قرار گرفته است، اما هنوز شواهد علمی کافی برای اثبات ادعاهای پیرامون آن وجود ندارد و عموماً شبه علم به حساب می آید.

قوانین جذب

قوانین جذب چگونه کار می کنند؟ انرژی افکار شما اساسا انعکاسی از تجربیات شماست. بنابراین می توان گفت که افکار مثبت از تجربیات مثبت و افکار منفی از تجربیات منفی به وجود می آیند. طرفداران قانون جذب معتقدند که چندین اصل جهانی وجود دارد که قانون جذب را تشکیل می دهد:

  • مانند یکدیگر را جذب می کنند: این قانون به این موضوع اشاره دارد که اشیاء شبیه جذب می شوند. این بدان معناست که مردم تمایل دارند افرادی را که شبیه خود هستند جذب کنند. همچنین اعتقاد بر این است که افکار مردم نیز به نتایج مشابهی منجر می شود. افکار منفی تجربیات منفی را جذب می کنند و افکار مثبت تجربیات مثبت ایجاد می کنند.
  • طبیعت از خلاء بیزار است: طبق این قانون جذب، حذف چیزهای منفی از زندگی می تواند جا برای چیزهای مثبت باز کند و چیزهای منفی حذف شده را جایگزین آنها کند. اساس این قانون این است که وجود فضای خالی در ذهن و زندگی انسان غیرممکن است. طرفداران این فلسفه می گویند که از آنجایی که چیزی همیشه آن فضا را پر می کند، بهتر است آن را با مثبت بودن پر کنید.
  • بهترین زمان هم اکنون است: این قانون بر این ایده تمرکز دارد که همیشه کاری وجود دارد که می توانید برای بهبود زمان حال انجام دهید. اگرچه زمان حال همیشه می تواند ناقص و ناقص به نظر برسد، اما این قانون پیشنهاد می کند که به جای تمرکز بر احساس ترس یا ناراحتی، باید انرژی خود را بر یافتن راه هایی متمرکز کنید تا لحظه حال را به بهترین شکل ممکن بسازید.

نحوه استفاده از قانون جذب

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟ بر اساس این فلسفه، شما واقعیت خود را خلق می کنید. هر چیزی که روی آن تمرکز کنید وارد زندگی شما خواهد شد. به عبارت دیگر، هر چیزی که باور دارید در زندگی شما اتفاق می افتد، به زودی اتفاق می افتد. برای اینکه قانون جذب را در زندگی خود بگنجانید، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • قدردان باشید
  • اهداف خود را تجسم کنید.
  • در یک موقعیت خاص به دنبال نکات مثبت باشید.
  • یاد بگیرید چگونه افکار منفی را تشخیص دهید.
  • از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید.
  • وقایع منفی را به شیوه ای مثبت تر بازگو کنید.

اگرچه قانون جذب ممکن است راه حلی فوری برای تمام چالش های زندگی شما نباشد، اما می تواند به شما کمک کند که به زندگی خوش بین باشید. قانون جذب همچنین می تواند به شما کمک کند انگیزه خود را برای حرکت رو به جلو و رسیدن به اهداف خود حفظ کنید.

ارتباطات شخصی

برای رسیدن به اهداف ارتباطی خود می توانید از برخی عناصر قانون جذب استفاده کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، آگاهی بیشتر از چیزهایی است که می‌تواند مانع از پیدا کردن عشق به زندگی شما شود.

اگر متوجه شدید که مسائلی مانند ترس از آسیب پذیری شما را از ورود به روابط عاشقانه قوی باز می دارد، می توانید برای غلبه بر این نوع ترس ها قدم بردارید. نزدیک شدن به روابط با دیدگاه مثبت می تواند به شما کمک کند تا روابط سالم تری ایجاد کنید.

کار کردن

قانون جذب همچنین می تواند در دستیابی به اهداف شغلی مفید باشد. اگرچه گاهی اوقات مردم به اشتباه معتقدند که صرفاً مثبت اندیشی در مورد آرزوهای شغلی آنها می تواند منجر به تغییرات مثبت شود، اما نکته کلیدی استفاده از اهداف بلند مدت برای ایجاد تغییرات ملموس و ملموس در زمان حال است که به نوبه خود به شما کمک می کند تا به سمت اهداف خود حرکت کنید. .

به عنوان مثال، تنها امید به افزایش حقوق کافی نیست. اقداماتی مانند کسب مهارت های بازاریابی، تلاش برای ارتقاء یا حتی دنبال کردن یک موقعیت جدید، اقداماتی هستند که می توانید انجام دهید و نتیجه آن را در آینده نزدیک ببینید. طبق قانون جذب، تمرکز انرژی به صورت مثبت، تغییرات مثبتی را در زندگی شما در آینده به همراه خواهد داشت.

پول

ایجاد تغییرات مالی در زندگی مستلزم برداشتن گام های کوچک و پیشرفت مداوم است. به جای اینکه آرزو کنید فقط آرزو کنید که ثروتمند باشید، باید زندگی مالی خود را ارزیابی کنید و اهدافی را برای حال و آینده تعیین کنید.

قانون جذب افراد را تشویق می کند که به جای کمبود، روی فراوانی تمرکز کنند. به جای تمرکز بر چیزهایی که ندارید، قدردانی از آنچه دارید را تمرین کنید. این کار باعث می‌شود تا زمانی که برای رسیدن به اهداف مالی خود تلاش می‌کنید و از فرصت‌های پیش آمده استفاده می‌کنید، آماده‌تر شوید.

عملکرد قانون جذب

اگرچه قانون جذب پشتوانه علمی ندارد، اما طرفداران آن معتقدند که می تواند تغییرات مثبتی را در زندگی فرد ایجاد کند. برخی از دلایل مفید بودن این فلسفه عبارتند از:

جلوه های معنوی

قانون جذب به دلیل تأثیر مثبتی که بر معنویت افراد دارد می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. معنویت به خودی خود با مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش استرس، سلامتی بهتر، افسردگی کمتر و رفاه کلی بهتر مرتبط است.

بسیاری از مردم بر این باورند که دلیل کارآمدی این فلسفه این است که خدا یا جهان را با خواسته‌های ما هماهنگ کنیم. بر اساس این باور، همه انسان ها از انرژی ساخته شده اند و این انرژی در فرکانس های مختلف عمل می کند. به همین دلیل، تغییر فرکانس انرژی با افکار مثبت، به ویژه قدردانی از آنچه در حال حاضر داریم، مهم است.

با استفاده از افکار و احساسات مثبت و تمرکز بر رویاها به جای مشکلات، می توانیم فرکانس انرژی خود را تغییر دهیم و به قانون جذب اجازه دهیم چیزهای مثبتی را وارد زندگی ما کند. چیزی که جذب می کنیم بستگی به این دارد که چه چیزی و چگونه تمرکز کنیم، اما از طرف دیگر باید باور داشته باشیم که آنچه می خواهیم به دست آوریم از قبل مال ما بوده وگرنه به زودی به آن خواهیم رسید.

رفاه بیشتر

استفاده از قانون جذب نیز می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. با تمرکز بر دستیابی به یک واقعیت جدید و باور به امکان پذیر بودن آن، می توانیم ریسک های بیشتری را بپذیریم، موقعیت های بیشتری را ببینیم و آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت ها داشته باشیم. برعکس، وقتی فکر نمی کنیم چیزی در دسترس ماست، متوجه فرصت ها نمی شویم و اجازه می دهیم به راحتی از بین بروند. وقتی باور داریم که لایق اتفاقات خوب نیستیم، به روشی عمل می کنیم که شانس خوشبختی ما را از بین می برد. با این حال، با تغییر کلمات و احساسات درونی خود در مورد زندگی، می توانیم الگوهای منفی زندگی خود را معکوس کنیم و الگوهای مثبت، سازنده و سالم تری ایجاد کنیم. یک چیز خوب به چیز خوب دیگری منجر می شود و مسیر زندگی می تواند از یک مارپیچ رو به پایین به یک مسیر هموار به سمت بالا تغییر کند.

تحقیقات انجام شده در زمینه خوش بینی نشان می دهد که افراد خوش بین از سلامت، شادی و موفقیت بیشتری در زندگی برخوردارند. آنها دارای ویژگی هایی هستند که به آنها اجازه می دهد افکار خود را بر موفقیت ها متمرکز کنند و اهمیت شکست های خود را به حداقل برسانند.

اساس بسیاری از روش های روان درمانی این است که تغییر روش صحبت با خود می تواند زندگی شما را در جهت مثبتی قرار دهد. درمان شناختی رفتاری (CBT)، یک درمان رایج و مؤثر برای بسیاری از بیماری‌های روانی، بر این ایده استوار است که شناسایی و تغییر خودکار افکار منفی می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و به افراد کمک کند به رفاه روانی بیشتری دست یابند.

نکاتی برای تمرین قانون جذب

تمریناتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند قانون جذب را وارد زندگی خود کنید. برخی از این تمرینات عبارتند از:

نوشتن: نوشتن افکارتان به شما کمک می کند الگوهای فکری همیشگی خود را بهتر بشناسید و ببینید که آیا بیشتر خوش بین هستید یا بدبین، و همچنین یاد می گیرید که چگونه الگوهای افکار منفی خود را تغییر دهید.

تهیه تابلوی خلق و خو: یک یادآوری بصری ایجاد کنید تا به شما کمک کند مثبت، با انگیزه و روی اهداف خود متمرکز بمانید.

عمل پذیرش: به جای تمرکز بر روی مشکلات شما و آنچه باید تغییر کند، روی پذیرش واقعیت ها همان طور که هستند کار کنید. این بدان معنا نیست که نباید برای ساختن آینده ای بهتر تلاش کنید، اما به این معنی است که نباید اجازه دهید ای کاش شرایط فعلی متفاوت بود تمرکز و قدرت مورد نیاز شما را از بین ببرد.

خودگویی مثبت را تمرین کنید: اگر با انتقاد بیش از حد از خود دست و پنجه نرم می کنید، تمرین خودگویی مثبت هر روز را هدف خود قرار دهید. این تمرین با گذشت زمان آسان‌تر می‌شود و ممکن است متوجه شوید که بعد از مدتی حفظ ذهنیت منفی برای شما سخت‌تر از قبل است.

مشکلات احتمالی با قانون جذب

یکی از مشکلات کتاب‌هایی مانند راز و همچنین تفسیر برخی افراد از قانون جذب، این باور است که چیزهای خوبی که همه ما می‌خواهیم در زندگی‌مان رخ دهند، بدون هیچ تلاشی اتفاق می‌افتند.

چشم انداز خوش بینانه مولد رفتارهای پیشگیرانه است که نتایج بزرگی را در زندگی افراد خوش بین به ارمغان می آورد. افراد خوش بین فقط به نگرش خوش بینانه خود متکی نیستند، بلکه رفتار آنهاست که تغییر واقعی ایجاد می کند.

برای اینکه باورها بر رفتار تأثیر بگذارند، موارد زیر ضروری است:

  • اهداف
  • توجه
  • تعهد
  • انگیزه
  • جدول زمانی
  • چالش ها
  • پشتیبانی می کند

منتقدان کتاب راز و دیگر کتاب‌های قانون جذب همچنین خاطرنشان می‌کنند که افراد می‌توانند توسط رویدادهای منفی خارج از کنترل آنها، مانند تصادفات و جراحات، اخراج کارکنان به دلیل خرابی‌های مالی یا بیماری‌های جدی، تحریک شوند. خودتان را سرزنش کنید.

ما همیشه نمی توانیم شرایط خود را کنترل کنیم، اما می توانیم واکنش خود را نسبت به آنها کنترل کنیم. در این راستا، قانون جذب می‌تواند خوش‌بینی و نگرش فعالانه‌ای را که در شرایط سخت باید داشته باشیم، فراهم کند، اما نباید به ابزاری برای خودآزاری تبدیل شود.

پاسخ شما به چالش هایی که با آن روبرو هستید می تواند شما را قوی تر کند. بنابراین می توان گفت قانون جذب می تواند به ظهور چنین نیرویی دامن بزند. با این حال، نباید آن را به صورت منفی اعمال کرد وگرنه می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

تاریخچه قانون جذب

اگرچه قانون جذب در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اما مفهوم جدیدی نیست. این ایده ها ریشه فلسفی دارند که به رویکردی به نام «تفکر جدید» در اوایل قرن نوزدهم برمی گردد. در قرن بیستم، به ویژه پس از اکران فیلم «راز» در سال 2006، که بعدها به پرفروش ترین کتاب با همین عنوان تبدیل شد، و انتشار چاپ دوم این کتاب با عنوان «قدرت» در سال 2010. در این دسته دوباره شروع به رشد می کند.

منبع:

https://www.janbalaghi.com/law-of-attraction-in-full/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *