پرش به محتوا
خانه » زندگینامه جان دی راکفلر – مجله موفقیت یکشو

زندگینامه جان دی راکفلر – مجله موفقیت یکشو

  • از


جدیت و علاقه شدید جان به کار، مدیران را تحت تأثیر قرار داد. او صداقت زیادی در کار داشت و به هیچ عنوان اجازه نمی داد تا اطلاعات غلط و آمارهای اشتباه در اسناد حسابداری ثبت شود. او در ازای همان حقوقی که می گرفت، بسیاری از مطالبات شرکت را وصول می کرد. جان، بخش قابل توجهی از همان حقوق اندک را نیز به کلیسا و موسسه های خیریه می بخشید.

جان راکفلر روز به روز در شرکت پیشرفت می کرد و دامنه مسئولیت های او مدام در حال افزایش بود و تا سال 1858 او یکی از افراد کلیدی شرکت به حساب می آمد. فعالیت های مهم مختلفی از جمله برنامه ریزی برای محموله های باری بزرگ و خرید فروش سهام برای شرکت را نیز بر عهده داشت. او دقت بسیار بالایی در خرید و فروش ها داشت و قبل از اینکه اقدامی برای معامله سهام ها بکند، آنها را با دقت فراوان بررسی و مطالعه می کرد. به دلیل دقت و جدیت بالا در کار، موفقیت های راکفلر روز به روز در حال افزایش بود؛ تا حدی که او را به یک فرد شناخته شده بین کسب و کارهای منطقه کلیولند تبدیل کرد.

در سال 1859، درست چند ماه قبل از اینکه راکفلر بیست ساله شود، اولین شرکت خود را با همکاری یکی از همسایه هایش به نام ماری کلارک با سرمایه اولیه دوهزار دلار از طرف هریک از شرکا تأسیس کرد. آنها نام شرکت را Clark & Rockefeller گذاشتند.

شرکت آنها بر روی محصولات مختلفی مانند گوشت، علوفه، غلات و سایر محصولات مشابه سرمایه گذاری می کرد. شرکت کلارک و راکفلر در سال اول موفق شد سودی بالغ بر 4400 دلار کسب کند. آنها در سال دوم توانستند سود شرکت را به 17 هزار دلار افزایش دهند.

رقابت در بازار اینگونه محصولات در آن سالها بسیار سخت و تنگاتنگ بود. بخش قابل توجهی از موفقیت هایی که شرکت توانست کسب کند؛ به دلیل مهارت های جان راکفلر در کسب و کار بود.

سرمایه گذاری جان دی. راکفلر بر روی مواد غذایی یک دوران اوج و یک دوران افول داشت. شرکت او در زمان آغاز جنگ داخلی آمریکا رشد بسیار مثبتی داشت. قیمت غلات به شدت افزایش می یافت و شرکت راکفلر که درآمدش را از راه کمیسیون خرید و فروش کسب می کرد، بدون تأثیر گرفتن از نرخ تورم، جریان ثابت درآمد او را حفظ کرد. او در سالهای دهه 1860 متوجه شد که سرمایه گذاری بر روی غلات در حال افول است. او دریافت که با ورود صنعت راه آهن، مواد غذایی به راحتی جابجا می شود و اگر تصمیم جدیدی نگیرد، شرکتش به سرعت مزیت رقابتی خود را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *