پرش به محتوا
خانه » تأثیر تلقین بر موفقیت، ساختگی یا واقعی؟ ✔️ قدرت باورنکردنی تلقین

تأثیر تلقین بر موفقیت، ساختگی یا واقعی؟ ✔️ قدرت باورنکردنی تلقین

  • از


آیا معنی تلقین را می دانید؟ در مورد قدرت اقناع در زندگی و موفق باشید آیا شما صادق هستید

آیا این گزاره‌ها زندگی ما را تغییر می‌دهند یا واقعیت‌ها؟

تفاوت بین ادراک و واقعیت چیست؟

آیا برای رسیدن به موفقیت می توانیم از پیشنهاد استفاده کنیم یا خیر؟

اینها سوالاتی است که در این مقاله تا حدودی به آنها پاسخ داده می شود و البته موضوع تلقین به لطف پاسخ آنها کمی روشن می شود. موضوعی که سال ها تحت عنوان کتاب «راز موفقیت» راز فیلم موفقیت و … حضور جدی تری در زندگی ما شد.

در مقاله ” کتاب راز موفقیت کتابفروشیما سعی کردیم با توجه به ویژگی های کتاب سری موفق باشید ما یک انتخاب درست و منطقی پیدا کرده بودیم.

در این میان به جایی رسیده ایم که در مواردی فروشنده یا نویسنده کتاب قصد دارد از طریق نوشته های خود مطالبی را به ما پیشنهاد دهد.

آنجا بود که تصمیم گرفتیم موضوع بزرگ و بسیار پیچیده تلقین را در مقاله ای جداگانه تحلیل کنیم.

در این مقاله چه می خوانید!

کنایه فراتر از مفهوم و معناست. تلقین چیزی است که زیربنای اساسی همه باورها و عقاید را تشکیل می دهد و اگر بخواهیم واقع بینانه تر نگاه کنیم، تلقین باعث ایجاد و پرورش ادیان و شیوه ها و رفتارهای گوناگون در جهان شده است; بنابراین در این مقاله به مفهومی برمی خوریم که تقریبا تمام دنیا را در برگرفته است.

جالب‌تر اینجاست که بر خلاف بسیاری از مفاهیم که درک زیادی در میان اکثر مردم وجود ندارد، تقریباً بر سر مفهوم تلقین اتفاق نظر وجود دارد.

به بیان بهتر، تلقین مبهم ترین عبارت است که همه مردم به نحوی معنای آن را می فهمند، اما نمی توانند توضیحی برای آن بدهند.

اما قبل از ادامه بحث ذکر این نکته ضروری است که تلقین با مقوله خواب کاملاً متفاوت است; بنابراین سعی کنید تا پایان این مقاله مرز مشخصی بین این دو داشته باشید. از آنجا که برخی از خصوصیات آنها ممکن است شبیه به یکدیگر باشد; اما تفاوت بین رویا و پیشنهاد درست مانند تفاوت بین چهارپا و یک مرد است.

این دو نوع جانور کاملاً از یکدیگر جدا هستند اما هر دو دارای اندام ها، اندام های داخلی و … مشابهی هستند.

همانطور که در بالا ذکر شد، یافتن مفهوم و ارائه تعریفی از تلقین دشوار و شاید غیرممکن است. این مفهوم نیز بسیار مبهم است. بسیار قابل درک است و هر فردی می تواند آن را به خوبی حس کند.

از نظر تعریف، تلقین چیزی شبیه عشق است. حتی برخی از فیلسوفان عشق را نوعی تلقین می دانند که ما از آن بحث نمی کنیم.

برای ادامه این مقاله و رسیدن به نتیجه مطلوب، باید تعریفی ارائه کنیم و بر اساس آن تعریف حرکت کنیم. آنچه مسلم است تلقین مفهومی ذهنی و غیر عینی است.

بنابراین در دنیای بیرون نمی توانیم تلقین پیدا کنیم.

ما در مقالات قبلی (” پلی به نام ذهنیت موفقما از مفهومی به نام تخیل استفاده کردیم، تخیل را پلی می دیدیم که آنچه را در دل داریم به بیرون منتقل می کند و می تواند تخیل ما را عینی کند.

به تعبیری می توان این ایده را تلقین نامید; اما واقعیت تفاوت تلقین و خیال این است که اولاً تخیل کاملاً در اختیار انسان است و هرگز قدرتی فراتر از اراده انسان ندارد، اما تلقین می تواند قدرتی فراتر از انسان داشته باشد و البته کاملاً غیر ارادی است. از سوی دیگر، یک ایده یک خیابان یک طرفه از درون به بیرون است.

اما پیشنهاد یک خیابان دو طرفه بین درون و بیرون است. بنابراین، ممکن است شباهت هایی بین پیشنهاد و تخیل وجود داشته باشد، اما دقیقاً یکسان نیستند.

به یاد دارید که حلقه اولیه زنجیره است موفق باشید آیا انسان را آنتن تصور کرده ایم؟ با توجه به سیستم مغزی و شکل بدن، انسان از نظر فیزیکی یک آنتن محسوب می شود و توانایی ارسال و دریافت فرکانس را دارد.

ارائه دقیقاً مانند تصاویری است که روی آنتن پخش می شود، اما پیشنهاد دقیقاً همان فرکانس است.

بنابراین در عمل تلقین یک مفهوم ابزاری است. تلقین خود وسیله ای است که می توان از آن برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده کرد. اما درست مانند تعریفی که از بسامد داریم، پیشنهاد قبل از کشف وجود داشته است، انسان فقط سعی می کند قوانین و مقرراتی برای آن داشته باشد تا بتواند از آن به نحو مطلوب استفاده کند.

در این مرحله ما دوست داریم همه شما مهندس برق و مخابرات باشید تا بینش بهتری نسبت به مفاهیم فرکانس داشته باشید. اصولاً یک مهندس مخابرات این را به خوبی می داند فرکانس ها به طور طبیعی از ابتدا وجود داشته اند و یکی از اصلی ترین و بهترین وسایل ارتباطی به شمار می روند.

صحبت ما با یکدیگر به معنای ارسال و دریافت فرکانس است. گفتار در دسترس ما است، اما نمی توانیم فرکانس ارسالی را کنترل کنیم یا آن را حذف و تغییر دهیم.

این مثال از ویژگی های بسیار مهم و حساس تلقین و تأثیر آن بر موفق باشید برای ما تعریف می کند در واقع، وقتی نمی‌توانیم چیزی را که در چیزی به‌عنوان عینی صحبت می‌شود تغییر داده و پاک کنیم، چنین قدرت عملی برای ارسال سیگنال‌های مغزی نداریم. به بیان بهتر، مهمترین ویژگی تلقین این است که نمی توان آن را دستکاری کرد و تا رسیدن به پیام حفظ می شود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا هر فرکانسی می تواند موثر باشد یا خیر؟ در مثال صحبت کردن، اگر شرایط عادی و محیط آرام باشد، معمولاً صحبت کردن با صدای آهسته نیز می تواند هدف ما را بیان کند. اما اگر محیط بیش از حد شلوغ و شلوغ باشد، صدای ما به راحتی گم می شود و در میان ازدحام گم می شود.

در بحث تلقین هم همین را دیدیم. وقتی محیط زندگی و درگیری های ما به اندازه کافی شلوغ و پر سر و صدا باشد، هر فرکانسی قدرت خود را برای عبور از این موانع از دست می دهد و هیچ پیامی به مقصد نمی رسد. پس آثار تلقین را ببینید و در طول مسیر از آن استفاده کنید موفق باشید ما باید در تنهایی زندگی کنیم.

وقتی در زندگی به تنهایی فکر می کنیم، ناخودآگاه به یاد زاهدان و دراویش هندی می افتیم که فکر می کنیم همه آنها دارای قدرت و منزلت هستند.

چنین افرادی در طول زندگی خود گوشه نشین بوده و مانعی برای فرکانس و مقصد ارسالی باقی نگذاشته اند. بنابراین تأثیر تلقین آنها نه تنها بر آن است موفق باشید و قانون جذب بر همه چیز بسیار قدرتمند است.

ما نمی خواهیم هیچ کدام از این مسیرها را طی کنیم. ما شکل منطقی تلقین را دوست داریم موفق باشید استفاده کنیم

بنابراین قدرت تلقین را می گیریم و می گوییم که این توان موجی و فرکانسی است که توسط مغز ارسال می شود یا توسط مغز دریافت می شود. که جز در زمان ارسال و دریافت قابل دستکاری نیست.

از طرفی گفتیم که قدرت سیگنال و موج ارسال یا دریافت بیشتر از هر چیزی به محیط بستگی دارد. هر چه محیط شلوغ تر باشد، این قدرت کمتر خواهد بود. اما نباید محیط را آنقدر ساکت کنیم که شبیه گوشه نشینان هندی شویم.

بنابراین برای رسیدن به موفق باشید ما باید بین محیط و تلقین تعادل بهینه ایجاد کنیم. چون نمی توانیم کل محیط را کنترل کنیم. ما دو راه نداریم

یا تمام زندگی را مانند زاهدان از بین ببرد و راه را به طور کلی یا هدفمندتر فقط برای رسیدن بسازد موفق باشید برخی از شرایط محیطی را تغییر دهید.

پس باید وارد شوید موفق باشید و نوع هدف خود را مشخص کنیم و بر اساس آن سعی کنیم زندگی اطرافمان را تغییر دهیم. مثلاً وقتی هدف ما این است که در یک امتحان موفق شویم.

من به این احتیاج دارم موفق باشید فکر کنید و سعی کنید تصور کنید که چگونه در این امتحان برنده می شوید. حالا هر چیزی که بخواهد حواس شما را پرت کند و تخیل شما را مختل کند و شما را از تصور درست این واقعیت باز دارد، به طور موقت یا دائم آن را از زندگی شما حذف می کند.

در برخی موارد، این عوامل مزاحم ظاهری ندارند و نمی‌توانیم آنها را از زندگی خود حذف کنیم. به عنوان مثال، یک حادثه بد در گذشته یا یک دعوای سخت و دلسرد کننده از یک دوست نزدیک معمولاً باعث می شود ذهن انسان به خوبی تمرکز نکند.

برای حذف این عوامل ذهنی، نوعی نماد برای آنها در دنیای واقعی ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک عروسک یا یک تکه کاغذ و هر چیز دیگری که فکر می کنید نماد دقیق تری است را انتخاب کنید.

سپس او را از زندگی خود حذف کنید. نتیجه واقعا شگفت انگیز خواهد بود. فقط یکبار امتحانش کنید در این صورت شاهد قدرت تلقین باشید موفق باشید تو خودت خواهی بود

در این مقاله سعی شده است تلقین به درستی درک شود و تعریف روشنی از این مفهوم مبهم ارائه شود. در این تعریف نه تنها پیشنهاد را پذیرفتیم، بلکه به قدرت آن ایمان آوردیم و سعی کردیم از آن برای رسیدن به موفق باشیدما از خودمان استفاده می کنیم

همانا تلقین امکانی است که وجود دارد و نمی توانیم آن را انکار کنیم; بنابراین، منطقی ترین و بهترین راه این است که به جای اینکه اجازه دهیم پیشنهاد یک قدرت هدر رفته باشد و گاهی اوقات فقط زندگی و موفقیت ما را تغییر دهد، از آن استفاده بهینه کنیم.

این استفاده ما از مسیر برای بهینه سازی رابطه بین است موفق باشید و تلقین می گذرد. به یاد داشته باشید که محیط همیشه تأثیر خود را خواهد داشت و تنها چیزی است که قدرت حذف و تغییر سیگنال ها و پیشنهادات را دارد. پس سعی کنید محیط خود را بشناسید و از تغییرات آن نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *