پرش به محتوا
خانه » بهترین زمان روز برای مدیتیشن (حتما بخوانید)

بهترین زمان روز برای مدیتیشن (حتما بخوانید)


اگر بله نظارت بر و علاقه مند به مدیتیشن، ممکن است از خود بپرسید بهترین زمان برای مدیتیشن چه زمانی است؟ مدیتیشن در صبح بهتر است یا عصر؟

در این مقاله سعی کرده ام به این سوال پاسخ دهم که بهترین زمان برای مدیتیشن چه زمانی است؟ شاید شما این سوال را داشته باشید که اکثر مردم فکر می کنند بهترین زمان برای مدیتیشن است مراقبه صبح زود است یا آخر شب.

البته فکر می‌کنم درست است که بهترین زمان برای مدیتیشن زمانی است که بلافاصله از خواب بیدار می‌شوید و کار یا ذهن شلوغی ندارید.

هر وقت بخواهم تمرین خواهم کرد مراقبه من همیشه صبح ها بعد از بیدار شدنم مدیتیشن می کنم.

اما ممکن است وقت نداشته باشید که صبح زود از خواب بیدار شوید و مدیتیشن را شروع کنید.

البته پیشنهاد می کنم علاوه بر آموزش نکات مهم در مورد مدیتیشن در این مقاله، این مقاله را تا انتها بخوانید و هر سوالی دارید در انتهای مقاله مطرح کنید تا به طور کامل به سوالات شما پاسخ دهیم.

بهترین زمان روز برای مدیتیشن

حتما شنیده اید که اکثر اساتید می گویند بهترین زمان برای مدیتیشن صبح زود، درست بعد از بیدار شدن است.

همانطور که گفتم نظر من هم همین است. به نظر من بهترین زمان برای مدیتیشن صبح زود هر روز است. وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید، سطح انرژی شما بسیار بالاست و زمانی که مدیتیشن می کنید، در طول روز تاثیر بیشتری روی شما خواهد داشت.

اما اگر شرایطی ندارید که هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید و مدیتیشن را شروع کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید.

نکته بسیار مهم و کلیدی که می خواهم به شما بگویم این است که می توانید در هر زمان و هر روز مدیتیشن کنید.

برای به دست آوردن نتیجه از مدیتیشن، باید وقف باشید و تمرینات خود را هر روز در طول روز انجام دهید.

اگر می خواهید نتایج عالی از مدیتیشن بگیرید، باید برنامه ای داشته باشید و هر روز آن را انجام دهید.

البته اگر مبتدی هستید ممکن است برایتان کمی سخت باشد زیرا عادت ندارید هر روز مدیتیشن کنید.

این را هم به شما بگویم که انتظار ندارم زمان زیادی را صرف مدیتیشن کنید.

اگر به تازگی مدیتیشن را شروع کرده اید، پیشنهاد می کنم با 5 دقیقه در روز شروع کنید. هنگامی که به آن عادت کردید، می توانید زمان را با شرایط خود افزایش دهید.

چرا صبح بهترین زمان برای مدیتیشن است؟

حال به قسمت اصلی و مهم این مقاله می رسیم آموزش مدیتیشن و مدیتیشن!

سوالی که از من پرسیده می شود این است که چرا بهترین زمان برای مدیتیشن اول صبح است؟

بهترین زمان برای مدیتیشن اول صبح است زیرا صبح زمانی است که شما اصلاً مشغول زندگی خود نیستید.

بهترین زمان برای تمرین مدیتیشن زمانی است که از خواب بیدار می‌شوید و قبل از بررسی رسانه‌های اجتماعی، چند دقیقه مدیتیشن را شروع می‌کنید.

وقتی اول صبح شروع به مدیتیشن کنید، احساس بهتری خواهید داشت و افکار منفی کمتر به سراغتان می آیند.

البته برای کسانی که مدام افکار منفی دارند، توصیه می کنم زمانی را از روز صرف کنند و در زمان های مختلف مدیتیشن های کوتاهی انجام دهند.

به عنوان مثال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کارهای فکری و فکری می پردازید، احساس بدی دارید و کنترل افکارتان برایتان بسیار مشکل است، توصیه می کنم صبح، بعد از ظهر و اواخر عصر مراقبه کنید.

لازم نیست هر بار که مدیتیشن می کنید زمان زیادی را صرف کنید. فقط 5 تا 10 دقیقه را در ساعاتی که برای شما فهرست کرده ام صرف کنید.

مطمئناً زمان به شما بستگی دارد، البته اگر اولین نفر هستید، توصیه می کنم فقط صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از شروع به انجام کارهای اصلی روز مراقبه کنید.

یک تعریف ساده از مدیتیشن

به زبان خیلی ساده مدیتیشن یا همین مراقبه برای توضیح دادن به شما، مدیتیشن به معنای تمرکز ذهن است.

این تمرکز می تواند روی نفس، روی یک صدای خاص مانند صدای ساعت، آهنگ های مدیتیشن و غیره باشد.

هدف از این کار زندگی در لحظه حال و رسیدن به آرامش کامل است.

وقتی هر روز مدیتیشن می کنید، دیگر افکار منفی به سراغتان نمی آیند و روز به روز احساس بهتری خواهید داشت.

وقتی مدیتیشن می‌کنید، کمتر استرس و سردرگمی می‌شوید. مدیتیشن باعث می شود از همان لحظه زندگی بهترین نتیجه را بگیرید و احساس خوبی داشته باشید.

بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد کسانی که هر روز مدیتیشن می کنند کمتر دچار بیماری می شوند.

البته در مورد فواید مدیتیشن با شما بیشتر صحبت کردیم.

یکی از بزرگترین دلایلی که من بر مدیتیشن روزانه تاکید می کنم این است که وقتی هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب شروع به مدیتیشن می کنید، سطح انرژی شما در طول روز بسیار بالا می رود و احساس بهتری دارید.

یکی از مهمترین تمرینات شخصی من در طول روز تمرین مدیتیشن است.

ممکن است در ابتدا فکر کنید خطرات مدیتیشن چیست و چه اثرات منفی می تواند روی شما بگذارد.

مدیتیشن هیچ تاثیر منفی روی شما ندارد، اگر فکر می کنید انجام تمرینات مدیتیشن می تواند برای شما مشکل ایجاد کند، سخت در اشتباهید.

زمان های مختلف مدیتیشن

بزرگ‌ترین چالش برای کسانی که می‌خواهند مدیتیشن را شروع کنند این است که فکر می‌کنند باید زود بیدار شوند و از همان اول صبح تمرین کنند.

اصلا توصیه نمی شود! به نظر من بهترین زمان برای مدیتیشن در کنار صبح، زمانی است که از خواب بیدار می شوید.

هر بار که از خواب بیدار می شوید، پیشنهاد می کنم چند دقیقه مدیتیشن را تمرین کنید. اکنون می توانید در ساعات مختلف روز از خواب بیدار شوید.

از آنجایی که من هر روز صبح زود از خواب بیدار می شوم، بهترین زمان برای مدیتیشن اول صبح است.

البته علاوه بر تمرین مدیتیشن اول صبح، سعی می کنم از روش های مختلف مدیتیشن در طول روز نیز استفاده کنم.

بنابراین از شما می‌پرسم که آیا هر بار که از خواب بیدار می‌شوید قبل از انجام بقیه کارهایتان به دنبال بهترین زمان برای مدیتیشن و مراقبه هستید؟

مدیتیشن در ساعات مختلف روز

برای کسانی که تازه به مدیتیشن و مدیتیشن می پردازند، توصیه می کنم تمرین خود را در زمانی انجام دهند که می توانید مدیتیشن کنید.

هیچ محدودیت زمانی برای تمرین مدیتیشن وجود ندارد. ممکن است صبح وقت برای تمرین مدیتیشن داشته باشید.

یا شاید هر شب قبل از خواب زمان برای ورزش کردن دارید.

در مدیتیشن و مدیتیشن تنها چیزی که بسیار مهم و مهم است این است که به خود اختصاص دهید و این تمرین ساده را هر روز انجام دهید.

همه چیز به شما بستگی دارد.

چگونه یک برنامه مدیتیشن منظم داشته باشیم؟

برای به دست آوردن بهترین نتیجه و تأثیر از مدیتیشن، باید یک برنامه روزانه داشته باشید. بنابراین، اصلاً مهم نیست که دقیقاً بهترین زمان برای مدیتیشن چه زمانی است!

فقط باید یک برنامه منظم داشته باشید و هر روز طبق آن برنامه مدیتیشن را تمرین کنید.

1- بهترین زمان را خودتان انتخاب کنید

اگر به دنبال بهترین زمان برای مدیتیشن هستید، توصیه می کنم بهترین زمان را خودتان انتخاب کنید و هر روز در همان زمان تمرین کنید.

مهمترین چیز این است که هر روز باید سر ساعت مقرر حاضر شوید و درس خود را شروع کنید.

اگر یک روز تمرین کنید و یک روز حوصله مدیتیشن نداشته باشید، به نتایجی که نیاز دارید خواهید رسید.

2- یک هدف واقع بینانه تعیین کنید

برای تمرین مراقبه، باید یک هدف واقع بینانه تعیین کنید و هر روز آن را تمرین کنید. هنگامی که تعیین کردید بهترین زمان برای مدیتیشن برای شما چه زمانی است، اکنون باید هدفی تعیین کنید و در طول روز به خود متعهد شوید و آن هدف را تعیین کنید.

هدف شما می تواند این باشد که من هر روز دقیقا ساعت 5 مدیتیشن کنم. فقط با خودت متحد باش و عمل کن.

3- چیزهای غیر ضروری را از خود دور کنید

نکته بسیار مهم دیگر این است که در حین مدیتیشن باید تمام موارد غیرضروری و حواس پرتی را حذف کنید.

کاری که می توانید انجام دهید این است که تلفن همراه خود را تنظیم کنید تا در زمانی که مشخص می کنید زنگ بخورد و در آن زمان برای مراقبه آماده شوید.

۴- مدیتیشن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید

اگر می خواهید نتایج عالی از مدیتیشن بگیرید، به جای اینکه به دنبال بهترین زمان برای مدیتیشن باشید، سعی کنید مدیتیشن را به یک عادت تبدیل کنید.

برای اینکه مدیتیشن را به عادت تبدیل کنید باید هر روز آن را تمرین کنید بعد از یک ماه انجام این تمرین تبدیل به عادت می شود.

مزایای مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن فواید زیادی دارد. در این بخش، رایج ترین و مهم ترین فوایدی که مدیتیشن می تواند برای شما داشته باشد را به شما خواهم گفت.

فواید مدیتیشن عبارتند از:

  • کاهش استرس
  • کنترل کامل اضطراب
  • خلق و خوی خوب ایجاد کنید
  • ایجاد حس آرامش
  • افزایش خودآگاهی
  • افزایش سطح توجه و تصویرسازی ذهنی
  • افزایش قدرت حافظه
  • ایجاد حس مهربانی
  • بهبود کیفیت خواب
  • کاهش درد بدن
  • کاهش و کاهش فشار خون
  • بهبود انواع بیماری ها مانند سرطان، افسردگی، آسم، بیماری های قلبی و غیره.
  • کنترل کامل ذهن
  • کاهش مرگ زودرس
  • افزایش سطح انرژی در طول روز
  • و….

مدیتیشن فواید زیادی دارد. به همین دلیل است که هر روز مدیتیشن را توصیه می کنم.

حالا اگر می خواهید این را بدانید چگونه مراقبه کنیم شما باید تمام نکاتی که در این مقاله به شما آموزش داده ایم را رعایت کنید.

نتیجه

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال بهترین زمان برای مدیتیشن و مراقبه هستند، در این مقاله کامل به شما گفته ام که اگر می خواهید از مدیتیشن نتیجه بگیرید چه زمانی باید تمرین کنید.

نکته بسیار مهم در انتخاب زمان برای مدیتیشن این است که نمی توان گفت که باید در ساعات یا روزهای خاصی مدیتیشن کنید.

نکته بسیار مهم و کلیدی این است که از ابتدا می خواهم برنامه منظم و روزانه ای برای تمرین مدیتیشن داشته باشید و به خودتان متعهد شوید و هر روز تمرینات خود را انجام دهید.

برای دستیابی به بهترین نتایج، باید به خود متعهد باشید.

فکر نکنید که فقط با یک یا دو روز تمرین می توانید استاد مراقبه شوید و به نتایج عالی برسید.

اما من مطمئن هستم که اگر اصول اولیه را تمرین کنید و قوانین مدیتیشن را یاد بگیرید، در یکی دو هفته اول آنقدر احساس آرامش خواهید کرد که هر روز تمرینات را انجام خواهید داد.

خیلی خوشحالم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید. اگر این مقاله را نخوانده اید، پیشنهاد می کنم آن را به طور کامل بخوانید.

اگر سوالی دارید در انتهای این مقاله از من بپرسید تا بتوانم به سوالات شما به طور کامل پاسخ دهم.

منتظر نظرات و نتایج ارزشمند شما هستم.

منبع: مدیر فکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *