پرش به محتوا
خانه » با 4 تکنیک ساده خوشحال بمانید: همین امروز آنها را امتحان کنید

با 4 تکنیک ساده خوشحال بمانید: همین امروز آنها را امتحان کنید

  • از


روش چهارم: مراقب ذهن و بدن خود باشید

1- هر شب حداقل 7 تا 9 ساعت بخوابید. احساس خستگی می تواند تاثیر منفی بر خلق و خوی شما داشته باشد. علاوه بر این، این احساس زندگی شما را پیچیده خواهد کرد. برای اطمینان از اینکه سالم و سرحال هستید، یک برنامه خواب منظم را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی بخوابید. همچنین، از یک برنامه روتین قبل از خواب استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.

  • یک برنامه منظم قبل از خواب ممکن است شامل دوش آب گرم قبل از خواب، پوشیدن لباس خواب و خواندن فصلی از کتاب مورد علاقه خود در رختخواب باشد.

۲- رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید تا بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند. مواد مغذی به شما انرژی می دهند، بنابراین خوردن به شما کمک می کند تا بهترین احساس را داشته باشید. برای سالم ماندن و تناسب اندام از محصولات تازه، پروتئین های سالم و کربوهیدرات ها استفاده کنید. همچنین از غذاهای فرآوری شده و تنقلات شیرین پرهیز کنید زیرا به سلامت شما کمکی نمی کنند.

  • پروتئین های بدون چربی از جمله مرغ، ماهی، بوقلمون و آجیل جایگزین گوشت هستند.
  • کربوهیدرات های پیچیده شامل غذاهایی مانند حبوبات و غلات کامل هستند.

3- هر روز 30 دقیقه ورزش کنید تا روحیه مثبت و بدنی سالم داشته باشید. ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که به شما احساس شادی می دهد. به علاوه، ورزش به شما انرژی می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین احساس را داشته باشید. تمرینی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید تا انجام آن هر روز آسان باشد.

  • به عنوان مثال، پیاده روی، دویدن، رقصیدن، رفتن به باشگاه، پیوستن به یک تیم ورزشی تفریحی یا شنا می تواند کمک کننده باشد.

4- برای جلوگیری از تنش روحی زیاد، چیزهایی را در زندگی روزمره خود بگنجانید که تنش های روحی را از بین می برد. استرس بخشی طبیعی از زندگی ما است، اما اگر هر روز با استرس زیادی دست و پنجه نرم می کنید، می تواند برای شما بد باشد. برای مدیریت سطح استرس خود، چیزهایی را در برنامه روزانه خود بگنجانید که استرس شما را از بین می برد.

  • به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کاری خلاقانه انجام دهید، یک کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان بخرید و شروع به رنگ آمیزی در آن کنید، یک سرگرمی جدید پیدا کنید، حمام کنید یا با حیوان خانگی خود بازی کنید.

5- کمی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید تا دچار سردرگمی نشوید. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث ترس و سردرگمی شوند که به نام «فمو» نیز شناخته می‌شود، که باعث می‌شود مردم فکر کنند که دیگران هر کاری را بهتر از آنها انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که آنچه در شبکه های اجتماعی می بینید اغلب اغراق آمیز است و شما فقط بهترین لحظات افراد را می بینید. همچنین، هنگامی که احساس ناراحتی می کنید، از شبکه های اجتماعی خارج شوید.

  • ممکن است لازم باشد از برنامه ای استفاده کنید که شبکه های اجتماعی خاصی را برای مدت معینی در روز مسدود می کند.

6- در صورت نیاز به حمایت اضافی با یک درمانگر مشورت کنید. ممکن است برای احساس خوشبختی به کمک بیشتری نیاز داشته باشید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند افکار و رفتار خود را تغییر دهید. از پزشک خود بخواهید که به یک درمانگر ارجاع دهد یا به دنبال یک درمانگر آنلاین باشید.

  • ویزیت های پزشکی شما ممکن است تحت پوشش بیمه باشد، بنابراین لازم نیست نگران آن باشید.

نکته: اگر بیماری روانی دارید، ممکن است برای غلبه بر افسردگی نیاز به درمان داشته باشید. بنابراین در انجام درمان های لازم تردید نکنید.

پرسش و پاسخ

چگونه می توانم بعد از شکست خوشحال باشم؟

مهمتر از همه، به خود فرصت دهید تا غصه بخورید. طبیعی است که بعد از هر نوع از دست دادن یا شکست احساس غمگینی، ناامیدی، عصبانیت یا حتی گناه کنید. به خودتان اجازه دهید که همه این احساسات را بدون قضاوت تجربه کنید، اما به خود یادآوری کنید که احساسات و شرایط همیشه می توانند تغییر کنند. همانطور که به جلو می روید، سعی کنید وقت خود را صرف کارهایی کنید که از آنها لذت می برید. به دنبال راه های جدید برای انجام تلاش های خود باشید یا سعی کنید سرگرمی های جدیدی پیدا کنید.

آیا می توانم به تنهایی خوشحال باشم؟

بله، شما می توانید به تنهایی خوشحال باشید. لحظه ای به مزایای تنهایی فکر کنید، مانند حریم خصوصی بیشتر و آزادی بیشتر برای انجام کاری که دوست دارید. زمانی را صرف شناخت خود کنید و دریابید که واقعاً چه چیزی شما را خوشحال می کند و با مراقبت خوب از خود از نیازهای جسمی و عاطفی خود آگاه شوید.

چگونه می توانم از آنچه دارم راضی باشم؟

یک راه خوب برای خوشحال شدن از آنچه که دارید تمرین شکرگزاری است. لحظه ای به همه چیزهای خوب زندگی خود فکر کنید و برای آنها سپاسگزار باشید، حتی اگر چیزی به کوچکی خواندن کتاب مورد علاقه تان یا تماشای غروب خورشید باشد. برای لذت های کوچک زندگی تان سپاسگزار باشید تا بتوانید واقعاً از آنها لذت ببرید.

چگونه همیشه احساس خوشبختی کنیم؟

احساس شادی در تمام مدت واقعا عالی است. با این حال، این واقع بینانه نیست زیرا انسان ها احساسات متفاوتی دارند و اگرچه ما از تجربه همه این احساسات راضی نیستیم، اما نحوه پردازش افکار و احساسات و نحوه برخورد با آنها و ارتباط با آنها بسیار مهم است.

چگونه یاد بگیریم خودمان را دوست داشته باشیم؟

به همه چیز در زندگی خود فکر کنید، چه خوب و چه بد. فهرستی تهیه کنید و تمام احساسات خود را بنویسید. این لیست را هر روز تماشا کنید. در آینه نگاه کنید و لیست را برای خود بخوانید. بدون هیچ قضاوتی به احساسات خود فکر کنید. اهمیت نده دیگران در موردت چه فکری می کنند. فقط هر روز با لبخند از خواب بیدار شوید و بهترین کاری را که می توانید انجام دهید.

من تبدیل به یک فرد بسیار منفی شدم. چگونه می توانم این احساس را تغییر دهم؟

به این فکر کنید که چرا در وهله اول به یک فرد منفی تبدیل شدید. توجه داشته باشید که “مثبت بودن” راه خوبی برای تغییر احساس شما نیست، زیرا فشاری که برای مثبت بودن به خود وارد می کنید فقط شما را منفی تر می کند. وقتی شروع به فکر کردن به افکار منفی خود می کنید، باید آن افکار را متوقف کنید و فقط سعی کنید مثبت باشید.

چگونه می توانم شخصی شوم که آرزویش را دارم؟

به عناصر اصلی شخصیت و استعدادهای خود فکر کنید که برای آنها ارزش زیادی قائل هستید و می دانید که باعث موفقیت شما می شود. سعی کنید آنها را تقویت کنید و از توانایی های خود برای تکمیل این عملکردها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همه افراد دارای مجموعه ای متعادل از همه صفات هستند. بنابراین با استفاده از این تاکتیک می توانید مشخص کنید که در چه چیزی استعداد بیشتری دارید و احتمال موفقیت در این امر بیشتر است.

چگونه می توانم از افکار منفی دوری کنم؟

هر بار که فکر منفی می کنید، سعی کنید چیزهای مثبت را برای خود تکرار کنید. در ابتدا تکرار لحظات مثبت دشوار خواهد بود و بهتر است از این روش در کنار سایر تکنیک ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنید. پس بهتر است این کار را همراه با مدیتیشن، ورزش یا چیزی که دوست دارید انجام دهید.

من به یک شهر جدید نقل مکان کردم و تنها هستم. چگونه به خودم انگیزه بدهم؟

از هر فرصتی برای ملاقات با افراد جدید استفاده کنید، به عنوان مثال می توانید گروهی از افراد را پیدا کنید که سرگرمی های مشابه شما دارند یا با فرد جدیدی ملاقات کنید که می تواند چیز جدیدی به شما بیاموزد.

آیا می توانم بدون رابطه جنسی شاد باشم؟

کاملا! روی چیزهایی تمرکز کنید که از آنها لذت می برید و چیزهایی که باید برایشان شکرگزار باشید. بسیاری از افراد مجرد و غیرجنسی نیز زندگی شاد و پرباری دارند.

نکات مهم و ضروری

همه ما لحظات بدی را در زندگی خود تجربه کرده ایم. پس بهتر است بیشتر روی روزهای خوب خود تمرکز کنید تا روزهای بد.

به جای تمرکز بر تجربیات دردناک خود، سعی کنید بیشتر روی تجربیات مثبت خود تمرکز کنید.

زندگی خود را طوری تغییر دهید که همیشه شاد باشید. نگران نظر دیگران نباشید.

هشدارها

اگر بیماری روانی دارید، ممکن است نیاز به درمان داشته باشید. در مورد گزینه های درمانی خود به پزشک یا روانپزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *