پرش به محتوا
خانه » این 12 نکته را برای بهبود تعادل بین کار و زندگی خود امتحان کنید (قسمت دوم)

این 12 نکته را برای بهبود تعادل بین کار و زندگی خود امتحان کنید (قسمت دوم)

  • از


شایع ترین دلایل عدم تعادل بین کار و زندگی چیست؟

بیش از یک چهارم کارمندان تمام وقت در سراسر جهان می گویند که در پنج سال گذشته ایجاد تعادل بین کار و خانواده دشوارتر شده است. شایع ترین علل عبارت بودند از:

      • افزایش هزینه ها بدون افزایش حقوق. یک سوم از کارمندان این را به عنوان چالش اصلی خود برای حفظ تعادل بین کار و زندگی ذکر کردند.
      • افزایش مسئولیت ها در محل کار. حدود نیمی از شرکت کنندگان نسل هزاره و نسل دهم، مسئولیت های کاری بیشتر را دلیل اصلی تعادل ضعیف زندگی کاری می دانند.
      • افزایش مسئولیت در خانه. از شرکت کنندگان نسل هزاره و نسل ایکس گفتند که مسئولیت های بیشتر در خانه، مانند مراقبت از کودکان و خویشاوندان سالخورده، تعادل کار و زندگی شخصی را به چالش می کشد.
      • ساعات کار بیشتر تقریبا نیمی (46%) از مدیران بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند و 40٪ می گویند که ساعات کاری آنها در طول پنج سال گذشته افزایش یافته است.
      • فرزند داشتن. بیش از یک چهارم (26%) از نسل هزاره گفتند که بعد از فرزنددار شدن بیشتر کار می کنند. 50 درصد از زنان و 22 درصد از مردان پس از فرزنددار شدن از شغل خود فاصله گرفتند.

12 نکته برای بهبود تعادل بین کار و زندگی

صحبت در مورد تعادل بین کار و زندگی یک چیز است و دستیابی به آن چیز دیگری است.

در ادامه 12 نکته کاربردی برای بهبود حس تعادل در محل کار و خانه آورده شده است.

بهبود تعادل بین کار و زندگی در محل کار

ابتدا، بیایید به چند روش برای بهبود تعادل بین کار و زندگی خود در محل کار نگای داشته باشیم.

  1. نه گفتن را یاد بگیرید

یادگیری نحوه نه گفتن می تواند یکی از سخت ترین مهارت های نرم برای هر فرد حرفه ای متعهد باشد که آن را یاد بگیرد و عملی کند؛ اما این موضوع بخش مهمی از تعیین مرزها است.

برای شروع، ابتدا باید خواسته های معمول روز خود را ارزیابی کنید و یاد بگیرید که آنچه را در شرایط فعلی خود دارید بیان و اولویت بندی کنید.

یک ابزار عالی برای استفاده برای این تمرین ماتریس آیزنهاور است. (نکته: اگر متوجه شدید که همه چیز در ربع «فوری-مهم» قرار می گیرد، این راه حل هوشمندانه را امتحان کنید).

تشخیص اینکه «نه» گفتن به چیزهایی که اولویت کمتری دارند، زمان و انرژی را برای «بله» گفتن و توجه به چیزهایی که برای شما مهم هستند، آزاد می کند، می تواند مفید باشد.

  1. استراحت کنید

حتی یک استراحت بسیار کوتاه 30 ثانیه ای می تواند:

      • بهبود تمرکز
      • استرس را کاهش دهید
      • به شما احساس درگیر بودن بدهد
      • کاری کنید که وظایفتان لذت بخش تر شود

توجه به این موضوع زمانی که از خانه کار می کنید بسیار مهم است.

رابرت پوزن، مدرس ارشد MIT توصیه می کند که هر 75 تا 90 دقیقه به مدت 15 دقیقه استراحت کنید. این به مغز شما اجازه می دهد تا یادگیری را تثبیت و حفظ کند.

یک مطالعه توسط «پروژه انرژی» نشان داد که افراد به طور طبیعی هر 90 دقیقه از تمرکز کامل به خستگی فیزیولوژیکی می ‌رسند.

  1. از زمان استراحت ناهار خود استفاده کنید

اگر در محل کار خود زمان استراحت ناهار دارید، استفاده از آن حق شماست. این بدان معناست که نباید از شما انتظار داشت که همیشه پشت میز خود غذا بخورید و تا ناهار کار کنید.

می توانید این زمان را برای لذت بردن از وعده غذایی خود در نظر بگیرید. همچنین اگر سطح استرس شما بالا است یا استرس مزمن را تجربه می کنید، می توانید مدیتیشن های کوتاه یا تمرینات تنفسی انجام دهید.

  1. انعطاف پذیری بخواهید

داشتن گفتگوهای باز و صادقانه در مورد نیازهای خود و کارفرما و تیم شما می تواند به راه حل های سازنده منجر شود.

این موارد می‌ تواند شامل زمان انعطاف ‌پذیر، یک برنامه فشرده هفته کاری، اشتراک ‌گذاری شغل و دیگر گزینه ‌های خلاقانه باشد.

  1. سلامتی خود را در اولویت قرار دهید

درک اهمیت حفظ سلامت جسمانی ، رفاه عاطفی و آمادگی ذهنی اولین قدم برای اولویت دادن به آن در زندگی شماست.

از مفهوم انباشته عادت برای ایجاد اقدامات ساده و حمایتی در روز خود استفاده کنید. عاداتی مانند:

      • مدیتیشن روزانه
      • حرکت/ورزش
      • ارتباط اجتماعی
      • یک تمرین سپاسگزاری
      • متعهد شدن به استفاده از زمان مرخصی پولی
  1. شفقت به خود را تمرین کنید

یکی از مهم ترین راه ها برای رسیدن به حس تعادل بین کار و زندگی، کنار گذاشتن کمال گرایی است.

رویکرد کمال گرایی ممکن است در دوران مدرسه و اوایل کار موفقیت هایی را به همراه داشته باشد؛ اما استرس ناشی از آن به مرور زمان انباشته می شود. فشار بر سیستم و منابع احساسی ما با افزایش مسئولیت ‌های ما افزایش می ‌یابد.

مهم است بدانید که زندگی همیشه آسان نیست. همه تلاش می کنند و شما همیشه آن را درست به دست نخواهید آورد. درک این حقیقت به شما اجازه می دهد که به سمت یک رویکرد رشد و یادگیری دلسوزانه تر برای کار و زندگی حرکت کنید. این می تواند به حمایت از حس تعادل کمک کند.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید