پرش به محتوا
خانه » انگیزه کنکور با 6 روش ساده و موثر • مخفی متا » متا راز

انگیزه کنکور با 6 روش ساده و موثر • مخفی متا » متا راز


مهم ترین عامل در کسب رتبه کنکور، انگیزه شرکت در کنکور است.

با توجه به اینکه کسب رتبه خوب در کنکور کاری طاقت فرسا و هدفی بلند مدت است، باید انگیزه بسیار قوی پشت این فعالیت باشد تا فرد به رتبه مورد نظر برسد.

بنابراین ابتدا باید عوامل بی انگیزگی را در دانش آموز بشناسیم و سپس آنها را یکی یکی حذف کنیم.

با حذف این عوامل می توانیم به مرحله افزایش انگیزه که مرحله نهایی ماست برسیم.
ابتدا به عوامل کاهش انگیزه می پردازیم.

من علاقه ای به یادگیری ندارم

بسیاری از دانشجویان علاقه ای به رشته ای که در حال تحصیل هستند ندارند. به همین دلیل برای موفقیت تلاش نمی کنند. به یاد داشته باشید که علاقه، عامل اصلی انگیزه در کنکور است و می تواند باعث شود فردی در جاده با مشکلات فراوان، پایدار باشد. سعی کنید در رشته ای که به آن علاقه دارید مطالعه کنید.

یادگیری اشتباه

معمولا کسانی که تلاش و پشتکار خوبی دارند می توانند به نتیجه دلخواه برسند اما هستند کسانی که با وجود تلاش و کوشش فراوان باز هم در آزمون های آزمایشی به نتیجه مطلوب نمی رسند.

این نتایج غیر قابل قبول باعث عدم اعتماد به نفس در دانش آموز می شود و پس از مدتی دانش آموز علاقه ای به یادگیری ندارد در این صورت باید با روش صحیح یادگیری آشنا شوید.

با معلمان خود مشورت کنید و از آنها در مورد روش صحیح مطالعه بپرسید.

همچنین مشاوران زیادی هستند که نحوه مطالعه صحیح هر درس را در فضای مجازی توضیح داده اند که می توانید از آنها راهنمایی بگیرید.

به عنوان مثال، روش صحیح خواندن ریاضی، حل تمرینات است. با مشاهده و حفظ روش حل نمی توانید به سوالات کنکور پاسخ دهید و فقط برای رسیدن به هدف تلاش بیهوده کرده اید.

سایر آموزش ها نیز روش های خاص خود را دارند که به راحتی می توانید آنها را پیدا کنید.

ترس از نمره بد در کنکور

تعداد زیادی از نامزدها که قصد رقابت و پیشی گرفتن از شما را دارند، می توانند ترس را در قلب و روح شما ایجاد کنند.

همچنین ترس از گرفتن نمره بد نیز می تواند شما را بی انگیزه کند.

در این مسیر ترس بزرگترین دشمن شماست که اگر شما را شکست دهد انگیزه شما از بین می رود و به رتبه دلخواهتان نمی رسید اما اگر بتوانید بر ترس خود غلبه کنید بدون شک به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

تمرین بهترین راه برای از بین بردن ترس است. هر چه بیشتر به توانایی خود در حل مسائل ایمان داشته باشید، ترس کمتری در هنگام کنکور خواهید داشت. یادتان باشد که انگیزه کنکور با ترس از کنکور از بین می رود.

کار و تلاش زیاد

فراموش نکنید زمانی را برای تفریح ​​و استراحت در برنامه خود قرار دهید، کار و تلاش بیش از حد باعث کاهش انگیزه در هر کاری می شود.

درس خواندن نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگر بدون وقفه به مطالعه و تمرین ادامه دهید، پس از مدتی از درس خواندن خسته می شوید و علاقه ای به خواندن و نوشتن ندارید.

رفتار منفی

شما باید به آینده خود امیدوار باشید. هر چقدر هم که شرایط سخت باشد، نباید امید خود را برای ساختن آینده ای خوب از دست بدهید. نگرش منفی فقط برای شما انرژی منفی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که با نگرش منفی، انگیزه ای برای از دست دادن یادگیری دارید، پس سعی کنید با تمام انگیزه لیوان را نیمه پر ببینید.

کلمه عامیانه

با توجه به نظری که افراد در جامعه نسبت به کنکور و یادگیری پیدا کرده اند، نباید از آنها انتظار تعارف داشت.

باید سعی کنید در کنکور افرادی و دوستانی که نگرش مثبتی نسبت به آینده شما دارند دور خود جمع کنید.

آنها سخت کار می کنند و برای رسیدن به رویاهایشان زمان می گذارند.

نوجوانان در سنین کنکور به شدت تحت تاثیر دوستان خود قرار می گیرند، اگر در جمع دوستانی باشند که هدفشان کسب رتبه خوب در کنکور است، بدون شک تحت تاثیر آنها قرار می گیرند و انگیزه زیادی برای مطالعه پیدا می کنند.

مراقب باشید انگیزه خود را برای شرکت در کنکور به خاطر صحبت های مردم از دست ندهید.

هدف بلند مدت

کنکور یک هدف بلند مدت است که نتیجه 12 سال آموزش و آموزش هر دانش آموز را تنها در 4-5 ساعت مشخص می کند.

این یک روش ناصادقانه است، اما باید برای آن آماده باشید، به مرور زمان دانش آموزان از این مسیر خسته می شوند و از ادامه تحصیل منصرف می شوند.

زیرا هدف بلندمدت نیازمند انگیزه قوی، صبر و تلاش فراوان است.

بیشتر نوجوانان قدرت صبر ندارند، بنابراین باید روش جایگزینی وجود داشته باشد که نه تنها انگیزه آنها را در حین مطالعه کاهش ندهد، بلکه آن را افزایش دهد.

پیشنهاد ما این است که هدف بلندمدت کنکور را به بسیاری از اهداف کوتاه مدت تقسیم کنیم.

به عنوان مثال، بخشی از درس ریاضی خود را انتخاب کنید و هر دو هفته یک بار خود را امتحان کنید.

در این مدت، هدف کوتاه مدت شما این است که دو هفته بعد درصدهای خوبی را در امتحان به دست آورید. شما به کاستی ها و اشتباهات کار خود پی می برید و به موفقیت های خود افتخار می کنید.

عوامل انگیزشی

حال که به خوبی از عوامل کاهش انگیزه یادگیری و حذف آن ها از زندگی خود مطلع شدید، بهتر است شما را با مرحله بعدی آشنا کنیم.

در این قسمت سعی داریم روش هایی را که کارکنان ارشد کنکور برای افزایش انگیزه بیان کرده اند به شما ارائه دهیم. لازم نیست همه آنها را انجام دهید، برنامه هر فرد برای او منحصر به فرد است.

پیشنهاد ما این است که روش های زیر را امتحان کنید و هر کدام که انگیزه بیشتری برای مطالعه به شما می دهد را در برنامه خود بگنجانید. به یاد داشته باشید، اگر برای افزایش انگیزه خود تلاش نکنید، دوباره خود را بی انگیزه خواهید کرد.

باید انگیزه کنکور رو در کل روش درس خوندن بالا ببرید اگر به انگیزه توجه نکنید و زیادش کنید از بین میره.

ورزش

ذهن سالم در بدن سالم است این بهترین جمله ای است که می تواند اهمیت عنوان فوق را بیان کند.

ورزش نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد، بلکه ویژگی های درونی شما را نیز تقویت می کند.

انگیزه زندگی، شجاعت و شجاعت، توانایی حل مسئله، کاهش استرس و ترس و اضطراب در مواجهه با مشکلات سخت و اعتماد به نفس از جمله ویژگی هایی است که با ورزش در فرد ایجاد می شود.

کاملا مشخص است که یک فرد کنکوری با تمام موارد بالا دست و پنجه نرم می کند. با تمرین صحیح و برنامه ریزی شده می توانید ویژگی های درونی خود را تقویت کنید و در نتیجه رتبه بهتری کسب کنید.

موسیقی

گاهی نیاز به آرامش دارید، باید صدایی متفاوت از صداهای اطراف خود بشنوید.

موسیقی آن فضا را برای شما فراهم می کند. سلیقه موسیقایی هر فردی با دیگری متفاوت است. یک نفر با موسیقی پاپ استراحت می کند و دیگری با موسیقی رپ. این بستگی به سلیقه خودتان در انتخاب موسیقی دارد که باید خودآگاه باشید.

موسیقی در حین مطالعه توصیه نمی شود و فقط باید در مواقعی که نیاز به استراحت دارید از آن استفاده کنید.

مغز دانش آموزی که هنگام حل مسائل یا درس خواندن به موسیقی گوش می دهد، در حین مطالعه به نواختن موسیقی عادت می کند. دانش آموز پس از مدت کوتاهی بدون صدای موسیقی نمی تواند مسائل و سوالات را حل کند. این در حالی است که دانش آموز در طول امتحان نمی تواند به موسیقی گوش دهد.

خواب کافی

کم خوابی باعث استرس، اضطراب و ترس در دانش آموزان می شود. از طرفی دانش آموز نمی تواند از تمام توانایی های خود برای حل مسئله استفاده کند زیرا سیستم و عملکرد مغز او به دلیل کم خوابی دچار مشکل می شود.

خواب زیاد نیز منجر به تنبلی می شود. هرگز این جمله را فراموش نکنید که خواب خواب می آورد.

خواب مناسب برای دانش آموز بین 6 تا 8 ساعت در روز است.

بهتر است اجازه دهید مغز خواب آرامی را تجربه کند.

این خواب زمانی اتفاق می افتد که شما در ساعت 9-10 شب به خواب می روید.خواب دارای 5 مرحله است که به ترتیب خاصی اتفاق می افتد و اگر در ساعت مشخص شده به خواب بروید، مغز شما در ساعت 2-3 بامداد خواب آرامی را تجربه می کند.

لازم به ذکر است که در این زمان تمام غدد هورمون رشد ترشح می کنند. اگر در این زمان بیدار باشید صدمات جسمی زیادی به بدن خود وارد می کنید به خصوص اگر در سنین نوجوانی باشید.

غذای خوب و سالم

سعی کنید هنگام مطالعه از آجیل و تنقلات سالم استفاده کنید کندر برای بهبود عملکرد مغز توصیه می شود در صورت عدم مصرف مواد شیرین شکلات یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *